Stránka 4 z 4

Napsal: 26 zář 2008, 19:32
od pdk88
mmt už na tom pracuju :wink: během dneška to sem šupnu

Napsal: 26 zář 2008, 22:15
od pdk88
Lakování ráfků - kompletní pracovní postup
mno pokusim se vám přiblížit postup jakým jsem opravoval moje kolesa..
pokoušel jsem se to udělat tak aby mě to vyšlo na co nejmíň peněz a času ale zároveň to bylo kvalitně opravený :wink:
připravte se na to že to pár dní zabere- nejde mít všechno hned


Takže nejdřív sundáme všechny kola z auta a necháme vzout
-to kvůli manipulaci a jistotě že se to pod plničem nezas. od pneu

Po sundání kol musíme odloupat všechny závaží a zbytky oboustranky
-důležitý kvůli pozdějšímu broušení (jinak to žere jeden papír za druhym)

Nyní máme tři možnosti odstranění původní barvy:
1. nechat kola opískovat (nejjistější)
(ale je to dražší a je tu reálná šance že vám "pískovač" zk*rví ráfky použitím hrubýho brusiva)
2. použít "odstraňovač starých nátěrů"
-po odloupání je důležitý to důkladně očistit (osmašťovačem (BODY Anitsil770) nebo acetonem), a pro jistotu jěště přebrousit
3. obrousit ručně (náš případ)
sežeňte si k sobě tři kamarády, sedněte do garáže a začněte brousit původní nástřik minimálně na původní plnič. (nebo na alu dle libosti):wink:
Je potřeba důkladně brousit protože by tam neměly zůstat zbytky původní metalízy (ani v záhybech, nebo u ventilku atd)
použil jsem na to šmirgl o zrnitosti 320 POD VODOU
jak zvenčí tak zevnitř.

po tomhle úkonu kola opláchneme jarovou vodou a odmastíme

oprava drobných záseků od obrubníku:
já jsem použil dvousložkový lepidlo na kovy (Belsona Molecular, nebo FERREX) abych měl jistotu že mi to neodpadá
->toto je jen na hrubo a je potřeba tyhle "zalepený" místa přebrousit (80-320) a po vytvrdnutí (!)odmastit a pak dokitovat normálním ALU nebo FIBER kitem(BODY Alu 255, BODY Fiber 255), kterej opět přebrousíme nějakou 320 nebo tak něčim.. zase opláchneme vodou a odmastíme

->nyní jsou kola na hrubo připravený /srovnaný bez škrábanců atd.

stříkání základovky:
Jelikož je více způsobů který se mi nechce vypisovat tak uvedu pouze ten který jsem aplikoval já.

připravíme si poblíž základovku na ocel a lehké kovy a plnič s tužidlem
srovnaný a odmaštěný kola vezmeme a nejdřív zevnitř poprášíme základovkou a
to samý provedeme i z venčí..
a teď pozor: na poprášený kola základovkou naneseme první vrstvu plniče(body 300) -bez přebroušení základu (aby se spojily)
-necháme nějakou dobu zaschnout,
pak naneseme postupně druhou a třetí vrstvu plniče
a tu pak necháme vytvrdit (mělo by to bejt tak den nebo dva kvůli tý základovce, ale přes noc to stačí :wink:)
po vytvrdnutí přebrousíme kolesa šmirglem o zrnitosti 800-1200 pod vodou dokud se nezbavíme hrbolků (musej bejt prostě rovný)
poté opět opláchneme vodou a důkladně odmastíme

no a teď už jsou kola připravený pod lak :wink:

lakování kol:
obyč barva: (černá, bílá atd.. nemetalická)
na připravený podklad (přebroušený plnič, odmaštěný)
nalejeme barvu - nejdřív vnitřky, pak záhyby a ďoury a až pak čelní plochy (tak 2-3vrstvy podle uvážení)
metla/perleť:
stejný postup jako u obyč barvy, jen s tím že se nejdřív nastříká báze/metla (bacha na to musí se naprášit protože když to tam nablejete jak obyč barvu tak třpytky stečou někam do pr..)
no pak to přetřeme antistatickou utěrkou (nebo jak se tomu nadává)
a pak přelakujete bezbarvým lakem a máte hotovo 8)

..pro lepší efekt lze kola přebrousit 2000kou pod vodou (nebo techničákem mám za to) a přeleštit 3M pastou ->sice prácička ale pak se lesknou jak psí kule :wink: :wink:

tady je ukázka použitejch produktů a ceny:
ps. ne neni to reklama na Body

Napsal: 28 zář 2008, 18:45
od toxik-q
pdk88: dikes moc :wink: chtel sme se do toho pustit ted o vejku ale bohuzel sem se k tomu nedostal :roll: ale do snehu snad jeste cas :lol:

Napsal: 28 zář 2008, 20:31
od pdk88
jojo kdyžtak se ptej- když to budu vědět tak ti odpovím :)

Napsal: 03 lis 2008, 13:22
od Berry_MLK
A co se stane, když to nepotřebuju mít úplně top, když kola jen očistím, odmastím a nechám stříknout plničem a barvou? Oloupe se to?
Lakováno to bude normálně v autolakovně, takže o kvalitu barev a plniče bych se nebál.

Napsal: 03 lis 2008, 21:18
od Lukkas
V lakovně všechno přebrušujou pokud vim .. :roll:

Napsal: 03 lis 2008, 21:35
od toxik-q
abych rekl pravdu ja uz sem to nevydrzel s nervama a dneska odvezk kola na opiskovani a komaxit, mel sem moznost tam videt jejich praci a uprime sam bych toho vysledku asi nedosahl :roll:
jinak pred lakovanim bych urcite uprednostnoval odstraneni stareho laku :!:

Napsal: 05 lis 2008, 21:41
od beck
lidi máte nekdo zkusenosti s lestenim? respektive jakou pastu mam pouzit,pripadne kotouc... mam hadrovej a takovej jeden s tvrdsima vlaknama

Napsal: 11 kvě 2009, 20:52
od wilcza
mam dotaz k cemu je ten plnic? nestaci zaklad a pak uz barva? :roll:

Napsal: 11 kvě 2009, 20:54
od Honz@
dorovnáš s tím malé roovnosti

Napsal: 11 kvě 2009, 20:57
od wilcza
dekuji :wink:

Re: Oprava a úprava Alu kol

Napsal: 20 bře 2011, 13:45
od jezisekx
Cau jakej postup byste doporučily opravy u toho to ALU kola? jedna se o ty 2 vetší dirky na paprscích a kraje obrošeneho od obrubníku. Dirky max. 8mm

Re: Oprava a úprava Alu kol

Napsal: 20 bře 2011, 14:32
od pdk88
jestli to chceš aby to vypadalo, tak to obruš a nakituj tmelem s obsahem skelnýho vlákna, nebo s obsahem hliníku :wink: pak dokituješ obyč kitem, plnič, metla, lak

..když jo pořádně, tak zavařit a doladit viz předchozí postup