zapomenout vypnout to proste nesmim, to je stejny u vsech aut... akorat ted s tema pridavnejma to, pravda, musim prepinat na potkavaci trochu driv
mno, mlhovky jsou normalni vec, a kdyz jsou vetsi, tak za stejnou elektriku ziskam vic svetla
denni svetla mi setrej baterku a alternator (a, uz to rika vic lidi, i odjinud, ze i naftu, takze tomu asi zacinam verit)
dokud nespadalo listi jsem na jizdu po okresce zapinal potkavacky, ktery prosvitej i mezi stromama v zatackach, ale stejne bydlim a ucim na odlehlejch koncich mest mezi kterejma jezdim, takze vzdycka na zacatku a na konci jizdy muzu snizit spotrebu elektriky, pokud je jeste svetlo - a hlavne na zacatku a na konci jizdy to ma pro baterku nejvetsi smysl (navic pri nejakym manipulovani s autem, popojizdeni, otaceni, kdy se jen nekde rovnam na jednicku, od tech dennich vidim v noci, takze zase prri ty cukacce netrapim alternator a baterku)
a pak uz zbyvaj pridavny dalkovy. Proc jsou jedny nahore, je jasny - presviti to hrboly a mensi horizonty, vidim i daleko za ne, pridavny dalkovy se vzdycky davaj co nejvejs. Duvod, proc mam dva pary (jeste ten jeden nad maskou), je castecne ten, ze oba byly k dispozici doma v archivnich zdrojich a ani jeden jsem nemusel kupovat, ale hlavne ty horni svitej opravdu do dalky, a (mj proto ze jsem je dole prelepil, aby mi nesvitily do kabiny) je tam takovej trosicku min osvetlenej prostor v nejaky "prostredni" vzdalenosti,
tak ten mi, predpokladam, ty dolni svetla dokryjou; navic ten svetelnej kuzel seshora pada dolu na docela velkou vzadelonost, takze mu peknych par metru trva, nez se protne s osou myho pohledu
A navic, kdybych jel po novym useku D11, kde jsou uprostred pricky proti oslnovani dalkovyma, tak horni dalkovy muzu vypnout, a pak to tema dolnima smazit, protoze tema neoslnim auta v prostimeru, kdyz tam jsou ty pricky.
Zatim vim, jaka je jizda s tema hornima, a je to fakt super, je to naprosto nesrovnatelny s jizdou jenom na hlavni svetla, vidim nejmin 2x dal, a je to mnohem bezpecnejsi.
A ja proste jsem z principu sova, takze mi vyhovuje klidne makat nebo proste obecne fungovat dlouho do noci, jen abych casne rano nemusel vstavat. Takze se pak kvuli tomu musim vecer za tmy treba i presunovat. Ted v zime vzdycky ze skoly mazu domu za uplny tmy, a kdyz chytnu a udrzim usek, kde prede mnou nikdo nejede, tak to je uplne kralovska jizda.
Blby na tom je akorat to, ze to nesviti do zatacek. Hella sice dela dalkovy svetla, ktery se v zatacce natacej, ale jednak Hella je mimo my fin.moznosti a hlavne to nic neresi, kdyz za tu zatacku chci videt dlouho pred tim, nez do ni vjedu a zacnu zatacet.
A kdyz huste prsi, nebo snezi tak uz ty dalkovy svetla nad hlavou nejsou uplne idealni, tam pak pocitam bude taky dobry ty horni svetla vypnout a jet na dolni (a i proto maj zase smysl ty dolni pridavny).
A doplnkove, stresuje me, kdyz tesne prede mnou jede 10km auto s tvale zapnutym levym blinkrem a vubec na zadny mi signaly (dalkovy, klakson, blinkr) nereaguje, uprene hledi do dali, a jede svych 80km/h prostredkem silnice (a bezpecne predjet se neda, a ani nejede tak rychle, abych si ho moh nechat ujet). Kdyz budu mit dolni dalkovy nad maskou chladice, tak si jich treba vsimne ve vnitrnim zpetnym zrcatku
K tomu jsem dozadu dal na strechu pozicky, ktery by byly videt v pripade nejaky poruchy na silnici, kdy dolni svetla (i blinkry) muzou bejt schovany za horizontem a hlavne za otevrenyma kridlovyma dverma. Teoreticky by se jeste hodily pozicky nahoru dopredu (aby auto bylo driv videt protijedoucim za horizontem (aby proti mne nekdo na horizontu nepredjizdel), ale v nejblizsi dobe je tam davat nebudu.
Zkratka jsem rad pripraven, hodne ziju i za tmy, a chci za tmy jezdit pohodlne a bezpecne. A pak uz je nea mne, abych tim nikoho neoslnoval, ale to plati i auta vybavenyho jen zakladem z fabriky.
A jeste k ty obecny pripravenosti na nocni jizdu... takhle treba vypada moje kolo:
http://www.adamek.cz/kolo/rumunsko/prij ... ct3599.jpg
http://www.adamek.cz/kolo/rumunsko/prij ... ct7530.jpg
http://www.adamek.cz/kolo/rumunsko/prij ... ct1147.jpg
http://www.adamek.cz/kolo/rumunsko/prij ... ct7293.jpg
...nikoho neoslnuju, ale jsem poradne viden, docela me to pri nocnich jizdach uklidnuje
