Stránka 4 z 11

Napsal: 19 dub 2007, 12:54
od Berry
No ale to je celkem dost, teda to zas vymsleli kravinu sice do emsta good,a el jen starosti s tim, tak drzime palce a pak nahod info jak to slo 8)

Napsal: 19 dub 2007, 13:14
od Paluš
Eriku, jestli to čteš ... je tedy tá řídící jednotka přímo na tyči řízení nebo někde externě pod palubovkou ... :?:

Napsal: 22 dub 2007, 22:28
od Paluš
Takže jsem o víkendu vše rozdělal a odpovím si sám ....
Posilovač řízení se skládá z vlastní tyče řízení na které ,, není ´´ žádná řídící jednotka, ale jen čídlo resp. speciální potenciometr, který v závislosti pohybu řízení dává řídící jednotce povely pro servomotor, kolik má vyvinout síly ... jednoduše řečeno ... mechanismus je trošičku složitější ... můžu nafotit popř. natočit mobilem a dát to sem.
Pak je součástí řízení samozřejmě servomotor se speciální převodkou a s funkcí pro proměnlivé posílování řízení v závislosti na zatížení řízení tzn. čím rychleji jedete, tím se v podstatě posilovač vypíná resp. omezuje se posílení řízení.
Nicméně jsem vše vyměnil tzn. servomotor a zmíňovaný potenciometr ... a beze změny :?
Zbývá tedy ještě vyměnit vlastní řídící jednotku pro servořízení ... která mi dojde asi ve středu ( zapomněli poslat ) , tak pak se uvidí.
Mimo jiné ... ten potenciometr se dá polohově štelovat, aby vám servomotor víc pomáhal na levou nebo pravou stranu ... tak to by mohlo pomoci mému problému ... zatím jsem ho dal do stejné polohy jak byl a počkám až mi dojde tá řídící jednotka pro řízení (EPS).
Pokud to nepomůže, tak pak teprve budu zkoušet jinou polohu toho potenciometru ... uvidíme.

Napsal: 01 kvě 2007, 16:35
od tomert23
no Paluš už ti to funguje???

Napsal: 05 kvě 2007, 22:20
od Paluš
Vše mi už funguje, ale závada nebyla v EPS ( řídící jednotka ) ... tak že jsem kupoval zbytečně celý posilovač .
No nic ... mám teď jeden navíc, kdyby se někomu z vás pokazil, tak je u mně k mání ...

Napsal: 15 kvě 2007, 09:46
od janica
taktiež mám corsu 1,2 16V a pri pomalej jazde sa mi ukazuje rovnaký problém s ESP.. prezrad včom bol vlastne problem 8)

Napsal: 15 kvě 2007, 13:02
od Paluš
Popiš přesně závadu ... co ti to dělá ?
Jde ti na jednu stranu zatáčet lehčeji než na druhou ?

Napsal: 15 kvě 2007, 13:29
od janica
ked pri pomalej jazde točím jemne do prava .... prechádzam nejakou tiahlou zákrutou... tak po nejakých 45° otáčania ma radenie snahu zastaviť sa a musim trochu väščiou silou potiahnuť volantom aby som ten odpor prekonal a opäť to ide dobre.... nejde to plynule jak by to malo.......mám EPS a zhasína OK ani nevypisuje nejaku chybu... porad, vyzeráš byť v tom zbehlý

Napsal: 15 kvě 2007, 15:17
od Paluš
Podle tvého popisu to vypadá na vadné čidlo řízení resp. silový potenciometr řízení. Na vadu EPS bych to neviděl. EPS buď jde nebo nejde ... nic mezi tím.

Napsal: 15 kvě 2007, 16:51
od janica
ak zbehnem na diagnostiku, myslíš že to ukáže nejakú chybu? ...
a vôbec kde v aute nájdem tie diely čo si spomýnal? corsu mám krátko a ešte len teraz sa rozkukávam

Napsal: 15 kvě 2007, 17:56
od Paluš
Na diagnostice ti můžou zjistit, zda-li je funkční EPS, ale pokud ti kontrolka EPS nesvítí, tak řídící jednotka posilovače řízení (EPS) je v pořádku.
U diagnostiky je možnost vysledovat při stojícím vozidle a otáčením volantem kolik bere posilovač ampér vůčí síle otáčení volantem.
Velikost odběru proudu by měla při pomalém otáčení volantem stoupat plynule bez velkých výpadků odběru proudu. Pokud máš náhlý proudový pokles v určité poloze a následně jde volant podstatně hůř točit ( posilovač by se jako vypínal) máš s největší pravděpodobností vadný ten silový potenciometr. Ten se nachází na trubce řízení schovaný pod palubkou.
Není k němu moc dobrý přístup a pokud by se musel měnit, je potřeba celé řízení vyndat ven ... celkem pakárna.
Když tak ti to pro představu nafotím kde to je a dám to sem.

Napsal: 16 kvě 2007, 10:32
od janica
vopred dík za tie fotky... po diagnostike sa ozvem čo to bolo

Napsal: 18 kvě 2007, 09:14
od janica
takže diagnostiku už mám zasebou a neukázala nič... vráj je voz zdravy a ked som mu vravel nech premerá odber elektriky tak namňa čumel jak bager na tvrdu hlinu :shock: ...... že vraj čo to je... myslíš že to chce servis alebo sa to dá zvladnuť aj premerať sám?

Napsal: 20 kvě 2007, 21:22
od Paluš
Jestli ti tohle řekl, tak tam nemá co dělat ... to jsou dneska odborníci :? :roll: .
Kdyby jsi měl někdy cestu k nám do Bruntálu, tak bych ti diagnostiku udělal a celé bych ti ukázal, že to jde v diagnostice vysledovat, jak se posilovač chová.
Klasickým měřákem nic nezjistíš, neboť nebudeš vědět, jakou silou zrovna budeš působit na volant ... to ti právě ukáže diagnostika .... :wink:
Tam se právě dá zjistit v závislosti síly kolik bere posilovač resp. servomotorek ampér a jestli má velké skoky v odběru nebo ne.

Tady jsou slíbená fota ... dřív jsem to nestíhal .... :?

Také mám problém s EPS

Napsal: 20 čer 2007, 22:34
od Ondřej Buchtík
Ahoj, před pár dny jsem taky koupil Corsu B (1998), no a zjistil sem ten samý problém s řízením jako tu popisujete - snadněji zatáčí doleva než doprava.

Na diagnostice u Opelu mi taky řekli, že výměna stojí 34 litrů a že neopravují. Ale pokud je problém pouze v té řídící jednotce, tak by to třeba nemuselo být tak drahý? Nemáte náhodou představu, kolik by stála nová, nebo kolik Vás stála ta použitá (řádově)?

Díky