Stránka 4 z 5
Re: Cuká a píská
Napsal: 18 bře 2012, 23:10
od maahdypetr
mira1 píše:Takže jsem to konečně našel. Motor X14SZ má čidlo na sacím potrubí viz.
http://imageshack.us/photo/my-images/377/23in1.jpg/. Je označeno temp senzor a je k němu mizerný přístup.
Čidlo tlaku je vedle expanzní nádoby a s tělesem škrtící klapky je propojeno hadičkou viz
http://imageshack.us/photo/my-images/377/11dz1.jpg/. Na obrázku je označeno Saugrohrdruckgeber.
Čidlo teploty motoru ovlivňuje složení směsi při studeném motoru. Pokud se problém s dusením motoru objevuje i když je zahřátý, skusil bych odpojit konektor od snímače tlaku v sacím potrubí.
Ano tak to čidlo teploty jsem našel i jsem jej měřil, ale tabulka v knize "Jak na to" asi neodpovídá. Protože při studeném motoru (venkovní teplota 3°C) mi to dle tabulky ukazovalo 20°C a po nastartování asi 30s 60°C. Když jsem čidlo odpojil, nenastala žádná změna.
Zkusím odpojit to čidlo tlaku v sacím potrubí. Také mi automechanik řekl, že mám zkusit odpojit čidlo otáček na převodovce, že to také někdy dělá problémy.
Re: Cuká a píská
Napsal: 19 bře 2012, 12:15
od maahdypetr
Takže už jsem našel to čidlo teploty, je k němu opravdu mizerný přístup. Ovšem nezkoušel jsem jej odpojovat.
Dnes jsem vyměnil DIS modul, potenciometr škrtící klapky a vstřikovací trysku a opět žádná změna k lepšímu či horšímu.
Zítra jedu k týpkovi, který přímo se zabývá opelama, tak uvidíme.
Re: Cuká a píská
Napsal: 19 bře 2012, 14:18
od maahdypetr
Zkusil jsem odpojit čidlo teploty na sání, diagnostika automaticky hodila chybu Vysoké napětí, chybí senzor a motor se dusil, nepravidelný chod a nešel vůbec do otáček. Tak jsem jej zapojil zpět, ale nejde mi vymazat chybový kód z paměti. Mám OP COM (asi nějaká omezená verze či co).
Dále tlak nebo-li MAP senzor ukazuje něco okolo 0,3 Barů.
Dnes jsem si všiml, že se to dusí jak kdy. Dnes jsem nastartoval a jel a skoro to necukalo. Pak jsem moto chcíp chvíli jej nechal a znovu nastartoval a cukání bylo o poznání horší. Poté jsem opět zdech, nastartoval a zase jen mírné cukání. Další postřeh, který by mohl pomoci k nalezení problému.
Co si o tom myslíte?
Re: Cuká a píská
Napsal: 19 bře 2012, 16:27
od souky222
nečetl jsem to tu celý, ale jak sou na tom svíčky? a chybu vymažeš např odpojením baterky na delší dobu(třeba přes noc) bacha na zakódování autorádia
Re: Cuká a píská
Napsal: 19 bře 2012, 19:01
od mira1
Nevím jaký tlak by měl ukazovat MAP v každém případě by se hodnota tlaku měla měnit s otáčkami motoru, aby ŘJ měla informaci , kolik paliva má vstřiknout. Stálo by za to zkusit profouknout/ pročistit hadičku směrem k tělesu klapky včetně napojení na ni.
Re: Cuká a píská
Napsal: 20 bře 2012, 22:36
od maahdypetr
Takže lidičkové. Dnes jsem byl u Pana automechanika s velkým P. Ten pán je dle mého naprostý profík, velice příjemný a solidní přístup k zákazníkovi. Věnoval mi asi 2 hodiny, projížděl se mnou automobil za různých podmínek při připojené profi diagnostice. Prodiskutovali jsem vše možné.
Zkoušeli jsme vyměnit snímač tlaku, nasimulovali vlhké prostředí, a testovali a testovali. Na diagnostice vše ok až na pár maličkostí. Průběhy na zapalování - při náhlém sešlápnutí plynu nelineární , resp. byly tam skoky na 2 válcích. Což mi ale řekl, že by nemělo mít až tak velký vliv (navrhl vyměnit DIS, již měněn za 1 jetý). Dále lambda sonda měla nepravidelný průběh, mírně to skákalo (zkusím vyměnit). EGR ventil nějak divně reagoval, fungoval ale byl zpomalený. Jinak vše ostatní naprosto v pořádku, směs, tlaky v karbecu, tryska, potenciometr.
Nakonec jsme zaslepili EGR ventil (díra, kde chodí ventil musí být NEzaslepená, zaslepí se druhý průduch). A hle cukání se o 80% zlepšilo. Na emisích by se o nemělo nijak projevit, pouze se to projeví na vylučování úhlovodíků a při deceleraci (ubrání plynu), což se na emisích neměří a už vůbec ne úhlovodíky.
Dále byl měřen tlak pal. čerpadla - 2bary, což je na moji verzi auta hodně. Správně má být 0,7barů. Nejspíše tam někdo přede mnou dal čerpadlo z 66kw verze. Ale nemělo by to být na závadu, je tam po celou dobu, kdy bylo auto bez známek cukání.
Ještě zkontroluji palivové čerpadlo, včetně sítka, nádrže a profouknu hadičky.
Dále přemýšlím nad chipem řídící jednotky, ale nejsem si jist, zda to povede k nějakému zlepšení, popř. co získám?
Ještě bych prosím potřeboval vědět označení pojistky pro klimatizaci (elektromagnetickou spojku kompresoru).
Re: Cuká a píská
Napsal: 21 bře 2012, 08:15
od souky222
sundej dekl od pojistek, na něm ji máš nakreslenou, myslím že to bude jedna z těch velkejch po krajích
Re: Cuká a píská
Napsal: 07 dub 2012, 23:41
od jamal.jefries
zdarec lidičky tak mam podobnej problém.když je auto studený tak cuká.cuká při sešlápnutí plynu tak od začátku do půlky a když plyn sešlápnu na podlahu tak zacuká a vystřelí v pohodě za plynem.když se motor ohřeje je to o něco lepší ale stejně cuká...zkoušel sem vyměnit lambda sondu z astry f (c14nz) a bylo to ještě horší nešlo to za plynem cukalo to nehorázně.tak sem tam dal zpátky tu mojí a cuká to taky ale o dost míň.začlo to dělat až dneska po natankování a zkoušce tý jiný lambda sondy.může to bejt benzínem???tankoval sem na takový pofidérní benzínce....jinak mam motor x14sz
Re: Cuká a píská
Napsal: 08 dub 2012, 01:58
od maahdypetr
Určo to bude benzínem, taky jsem si všiml, že to mé auto je dosti náchylné na palivo. Tankuji na agipu a do paliva přidávám ještě aditivum na zlepšení jakosti (kvality).
Mě to také sem tam občas zacuká. Ale od té doby co jsem zaslepil EGR ventil je to ok. Ještě plánuji výměnu lambda sondy protože na diag. měla divný průběh a vyčistit nádrž.
Re: Cuká a píská
Napsal: 08 dub 2012, 20:33
od jamal.jefries
tak to bylo benzínem zředil sem to benzínem od robin oil a de to pškně za plynem cuká to už nepatrně ale jinak paráda

Re: Cuká a píská
Napsal: 20 črc 2012, 15:11
od VaSa
klucí mam 1.4 1994 nevite kde najdu EGR?

ja jsme koukal na ty fotky a vedle škrtíci klapky jsme ho nevyděl

popřípadě jak a kde zaslepit a jaky to bude mit zmeny??NEBUDE VYSSI spotreba?
diky:-)
Re: Cuká a píská
Napsal: 20 črc 2012, 16:01
od jamal.jefries
napiš kód motoru. já mam třebas x14sz ale hlavu a komplet vršek z c14nz a egr tam vůbec nemam

Re: Cuká a píská
Napsal: 20 črc 2012, 20:05
od VaSa
aha tak to je v riti mam ten samej..takže egr asi taky nemam..ale když šlápnu na plyn tak je to jak kdyby mě držel HULK ve vzduchu

nechápu a jsme ůplnej lajk a total bez prachů prosím nevíš co stím když máš ten samej motor??díky moc

Re: Cuká a píská
Napsal: 21 črc 2012, 20:14
od jamal.jefries
Re: Cuká a píská
Napsal: 22 črc 2012, 13:01
od VaSa
velkej zelenej namakaná příšerka za americkýho filmu

vcelku peknej film mrkni se

ja nevim ja si myslim že by se to mohlo dusit kvůli bohaté směsi benzinu ja nejsem automechanik jsem zubní technik

takže vůbec nevim co a jak ale lamba co njsem pochopil posílá signál do vstřikování paliva tak jestli to neni tím je zrezlá a vypada tak nějak všeljak jen né funkčně

jinak vůbec nevim...když to lechtám tak se to rozjíždí vcelku ok ale jak mile bych to zašlápnul na podlahu tak akorad to hučí jako by se to dusilo ale žadná akcelerace..když poradíš tak si nejlepší

mam známého co je vyučenej automechanik ale umí jen svařit vejfuk on nezůstal v oboru takže vůbec neví..

a bohužel nikoho jiného neznám len pak normální dílna a prachy který chybí
