Stránka 5 z 7
Napsal: 26 úno 2010, 10:29
od souky222
mno já beru u benziny a nestěžuju si
Napsal: 26 úno 2010, 10:46
od topas
Tak podle techničáku mi to má žrát průměrně s mojím poměrem jízdy asi 6 litrů. Což teda nežere ani náhodou.

Napsal: 09 bře 2010, 09:05
od topas
Tak spotřebu už řeší servis... měl jsem nějak zaseklou brzdu, takže to pořád přibržďovalo.. a taky jsem zjistil, že původní majitel (který se mimochodem o to auto vůbec nestaral

) nechal vybrakovat katalyzátor, takže se tam asi víc točily výfukové plyny, prd to jelo a víc to žralo.

Snad už to bude v pohodě.
1.2 16v 55kw
Napsal: 26 bře 2010, 22:55
od wingman
Jaké jsou ideální otáčky pro dálnici a pro město s céčkem 1.2 16v 55kw? jak řadíte s tímhle motorem? mám spotřebu 9-10 l řadím na 3000 ot. a nejezdím pod 2000 otáček. mám malou díru v zadním tlumiči výfuku ale nic dramatickýho může to zvýšit spotřebu oproti nějakým 5-6 L v TP?
a pokud jedu bez plynu z kopce je dobré dávat 5tku aby spadli otáčky? nebo se motor dusí?
Napsal: 27 bře 2010, 08:07
od System
záleží jak na otáčkách, tak na stylu sešlápnutí plynu...pokud dáváš hrábě na každý křižovatce, tu spotřebu chápu;) jinak myslim že díru pokud (a dokud) je malá neni problém zalepit...nekašli na to jako já, musel jsem ho vyměnit celej (otázka min. 2000,- ,zalepení v řádu stokorun)
a kvalt z kopce se tu už myslim řešilo...shrnul bych to asi tak, že záleží na kopci...samozřejmě pokud je hodně prudkej je blbost házet tam neutrál aby se to rozjíždělo samo a ty jsis sjížděl brzdy, stejnětak ale při malym kopečku nemá cenu dávat tam 5tku, protože zabrzdíš hodně a neušetříš tolik, kolik bude potřeba na opětovnou akceleraci.Čili jako u všeho...trošku s rozumem a půjde to samo:) hlavně prosimtě ten motor nevypínej:)
Napsal: 27 bře 2010, 10:51
od Fošna
Já mám Béčko X14SZ a řadím na 2000 ot/min.... myslím, že je to pro ten motor ideální... moc to nežere a celkem to i jede

Ale je to vždy jiný... záleží na tom, jestli někoho vezu, jaký je povrch silnice, náklon a tak

Myslím, že je u Corsy zbytečný řešit spotřebu

Napsal: 27 bře 2010, 12:49
od ba_djjour
wingman: vsetko zalezi od toho ako stlacas plynovy pedal a mas zaradeny spravny rychlostny stupen. na spotrebu ma najvacsi vplyv plynula jazda. cim viac sa snazis udrziavat konstatnu rychlost, tym lepsie vysledky dosiahnes.
ked drzis auto v otackach, ale davas vela plynu, kludne mozes mat spotrebu 9l. Nemusi byt pravidlom, ze pod 2000 ot. sa motor uz dusi.
Napriklad spominany kopec:
60kmh na 4-ke bez plynu ideal (vtedy mas nieco cez 2000 ot). Vseobecne plati pravidlo: na aky prevodovy stupen ides hore kopcom, takym mas ist aj dole.
moje rady su taketo
mesto:
drz si odstup. sleduj premavku pred tebou a za tebou. predvidaj situacie. pri brzdeni nevymackavaj spojku, ale len pusti plyn, ked treba tak brzdi. spojku vymackni az ked su nizke otacky a potrebujes znovu zrychlit. akceleruj plynulo, nie prudko. pri takom malom obsahu motora je rozdiel v akceleracii medzi 3/4 a plnym plynom ziadny, no v spotrebe velky. ked sa blizis k semaforu, podraduj si 4-3-2. vyskusaj tieto zasady a spotreba ti klesne aj o 2 litre (za predpokladu ze auto je v poriadku a nie je napriklad chybna lambda a pod.)
dialnica:
taktiez si drz odstup a neprekracuj 120/kmh. nad tuto hodnotu (alebo nad 3500 ot.) spotreba zvycajne dost stupa. Mam tiez 1,2 16V a ideal rychlost na spotrebu na dialnici je 110.
nazory mozu byt rozne, ja pisem to, co ma naucil otec a na co som prisiel sam pocas 7 rokov jazdenia. spotrebu v meste mam 6 - 6,5l/100.
Napsal: 27 bře 2010, 20:31
od System
mimochodem...jestli s to nebude brát jako reklama, doporučuju všem koho trošku zajímá obsah peněženky a ne sponzoring benzínovejch pump knížku Jezdíme ekonomicky.Vypadá takhle
http://knihy.cpress.cz/DataFiles/Book/0 ... nahled.jpg Je napsaná týpkem co na okruhu jezdí s Fóbií za 3 litry:) a píše tam dost podrobně věci který normáního člověka nenapadnou,včetně toho co by v autě mělo být v pořádku především, jak řešit různý situace v provozu atd...myslim že za ty prachy to stojí:)
Napsal: 29 bře 2010, 13:49
od wingman
Zjistil jsem že spotřeba byla vysoká kvůli špatné lambda sondě... elektronika se přepla do nouzového režimu, snížil se výkon a zvýšila spotřeba... ale kontrolka na přístrojovce se rosvítila až po nějaké době
Napsal: 29 bře 2010, 14:04
od nezdvorak
ono hodně dělá taky to kudy jezdíte ....
já jezdim ekonomicky pořád: po Praze za 4,5l mimo za 4
Když tomu nakládám (sprinty na CC sraze a MV) tak se spotřeba vyšplhá max na 5,5l
Napsal: 29 bře 2010, 14:10
od System
přesně, jak řiká muj táta...představuj si že máš pod plynem skleničku:-) lhká noha je nejlepší spořílek
Napsal: 01 dub 2010, 09:58
od System
takový menší shrnutí pokud se pořád ještě někdo neorientuje ...
http://auto.idnes.cz/usetrte-tisice-kor ... tomoto_fdv
Napsal: 01 dub 2010, 10:30
od souky222
mno ale doporučuju přečíst komentáře protože některý věci se vztahujou jen k tomu htp a autor je vztahuje na všechny motory
HLAVNĚ PŘEMEJŠLET
Napsal: 01 dub 2010, 11:02
od System
podle mě je docela složitý shrnout tak obsáhlý téma jako je spotřeba do malýho článku.takže jak jsem psal už předtim...pokud to někoho zajímá, doporučuju tu knížku (časem jí naskenuju a na vyžádání pošlu)
Napsal: 01 dub 2010, 12:34
od styxxy
tak to pisilej jako prvni me
