Stránka 6 z 14

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 15 led 2015, 22:03
od Hgi
Na značce tak moc nezáleží, spíš záleží na tom, aby ten olej někdo pravidelně měnil při těch 10 tis.km a nevysral se na to, jako to dělá 95% lidí.

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 15 led 2015, 23:32
od micalin
Jasny no, tak 1000km navic se snad nic nestane

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 17 led 2015, 11:56
od Vašátor
Předepsaný výměnný interval motorového oleje pro Corsu B, motor Ecotec (čili i tvoje 1.0 12V) je 15 000km a 1 rok. Zkrácení výměnného intervalu, jak tu spousta lidí radilo, je dobrou věcí, která zajisté motoru prospěje, nicméně při pravidelné výměně to není zas až takovou nutností. Na co se však také velmi zapomíná je to, že motorový olej stárne i když se nejezdí. I kdyby byl v motoru pouze jednou protočen, jeho mazací schopnosti klesají s dobou. Rozepisovat proč co a jak nemá význam, na internetu je o tom článků dost.
Tudíž krom kilometrů, nezapomínejte ani na pravidelnou výměnu dle data. :wink:

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 18 led 2015, 00:24
od micalin
Jasny, rozumim Ti ;)

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 22 led 2015, 11:35
od micalin
Chlapi, sleduju, ze po zaslepeni EGR mam pri nizsich teplotach (napr.od 6 stupnu a niz) mi raficka i po honeni zustane v pulce, dostane se k 90 stupnum jen, kdyz auto stoji, co muze byt spatne? Urcite to ma vliv na spotrebu, ktera je fakt extremne vysoka :/
http://2i.cz/cff085af7c

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 22 led 2015, 11:35
od micalin
Chlapi, sleduju, ze po zaslepeni EGR mam pri nizsich teplotach (napr.od 6 stupnu a niz) mi raficka i po honeni zustane v pulce, dostane se k 90 stupnum jen, kdyz auto stoji, co muze byt spatne? Urcite to ma vliv na spotrebu, ktera je fakt extremne vysoka :/
http://2i.cz/cff085af7c

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 24 led 2015, 16:33
od jamal.jefries
Je to normalni.je proste zima.ja mam pres trictvrte chladice karton a je po problemu.s egr to nema nic spolecnyho :-) :-) :-)

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 24 led 2015, 18:59
od Hgi
micalin píše:Chlapi, sleduju, ze po zaslepeni EGR mam pri nizsich teplotach (napr.od 6 stupnu a niz) mi raficka i po honeni zustane v pulce, dostane se k 90 stupnum jen, kdyz auto stoji, co muze byt spatne? Urcite to ma vliv na spotrebu, ktera je fakt extremne vysoka :/
http://2i.cz/cff085af7c
Normální to rozhodně není. Máš vadnej termostat.

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 24 led 2015, 21:11
od MAMBO
Ten EGR taky trochu ohřívá auto, ho vypojis tak je tepla o něco malo méně. Taky mám zadělaný chladič no, autu je zima i s nezaslepeným EGR. Možná že už ani ty termostaty nejsou OK. Kolik vubec vydrží termostat?

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 25 led 2015, 11:12
od micalin
Nema někdo na prodej funkční termostat? :mrgreen: nejlepe z Brna :-D
Možna prvne hodim pres pul chladiče karton a uvidim, protože v létě je to v pohodě :-)
Jinak dáváte to přímo na chladič nebo na mřižku masky?

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 25 led 2015, 13:50
od jamal.jefries
Termostat mam skoro novej a stejne se neohreje.karton davam primo na chladic a je klid :-) :-) :-) jinak termostat kup novej je to vec za par stovek :-) :-) :-) :-) :-)

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 25 led 2015, 14:25
od micalin
Ale já si myslím,že to není špatnej termostat, když se oteplí,tak funguje bez problému, v létě spíná v ventilátor v klidu při nějakých cca 105°, ten motůrek se prostě neohřeje,hlavně když topím

Jo jinak, nemůžete mi prosím někdo poslat odkaz na přesný typ olejového filtru? X10XE

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 26 led 2015, 10:43
od Vašátor
Typ olejového filtru ti bude celkem k ničemu, respektive podle samotného typu filtru to těžko někde objednáš. Každý výrobce filtru má jiné značení, takřka všechny obchody s díly mají třídění dílů podle typu vozu, nikoli podle čísla dílu. Motor 1.0 12V má vložku.

Co se týče chlazení u motoru 1.0, pravda je taková, že se tento motor v zimě zahřívá trošku hůř, obzvláště když řádně v autě topíš. Nicméně i tak by měla být teplota vody po cca 5km min. na 80°C. Pokud auto honíš a teplotu motoru nedostaneš ani na 80°C, tak je opravdu v háji termostat. Klidnou jízdou v zimním počasí není problém motor na 90°C ohřát, ovšem trvá to poněkud déle než v létě a jízdou z kopce jde opět teplota výrazně dolů. Mě funguje termostat zcela správně, nicméně i tak dávám před půl chladiče !mimo vrtuli ventilátoru! karton. Přímo před chladič, zasunout mezi chladič a čelo. Motor se rychleji zahřívá, protože není chlazen ledovým vzduchem proudícím přes chladič a zároveň rafička nezakolísá při otevření termostatu.

Termostat vydrží celou životnost vozu, pokud ovšem uživatel mění chladící kapalinu v předepsaném termínu. Krom "nezmrzunutí" kapalina obsahuje i antikorozní složky ... pokud je tedy stará, chladící systém koroduje, úsady se nanáší i na termostat a ten nemusí zcela 100% zavřít. Načež při pootevřeném termostatu se motor nemá šanci správně zahřát. Další věcí je to, že po ohřátí a otevření termostatu, termostat nestihne zavčas zavřít a teplota motoru viditelně rychle klesne až pod 80°C. A pak jde teplota zase nahoru a celé se to několikrát zopakuje.

P.S. Termostat stojí cca 300kč, což je prd.

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 26 led 2015, 11:14
od micalin
Díky za radu, mohl by mi někdo prosím vyfotit, kde se ten termostat nachází? Když ho vydělam, kolik kapaliny vyteče?

Re: Poskakuje, otáčky

Napsal: 26 led 2015, 11:23
od Vašátor
A co takhle použít strýčka Googla? Hned první obrázek by ti ukázal co potřebuješ ... http://s242.photobucket.com/user/pipebo ... 1.jpg.html

Kdy jsi kapalinu měnil naposled? Jestli nevíš, vypusť rovnou celý systém ... je to otázka chvilky, načež 4l nemrznoucí směsi nejsou nikterak velkou investicí...

P.S. Jednoduchá zkouška termostatu ... nastartuj studený motor, nech ho v klidu běžet a až se zvedne rafička teploty, šáhni na hadici vedoucí od termostatu ke chladiči. Musí být studená. Musí být studená celou dobu, dokud motor nedosáhne cca 90°C. Pokud opravdu zůstane studená a při provozu rafička teploty výrazně nekolísá, je termostat zcela OK.