Corsa B (X12SZ) - zadní ložisko
Napsal: 15 kvě 2013, 19:00
Zdravím corsáky,
včera jsem se pustil do výměny zadního levého ložiska, jelikož začalo hučet a po rozebrání jsem zjistil, že na tom menším ložisku byli už trochu polámané válečky na tom věnečku, takže následovalo vyjmutí bubnu, kompletní vyčištění a pak následovala výměna.
O kroužky jsem probijákem normálně vymlátil ven(šlo to docela snadně), opět jsem celý buben vyčistil včetně klece a teďkom to čím si nejsem jistý. Lisoval jsem tam ty nové O kroužky a to tak, že jsem dal ty staré na nové a pomalu jsem je zatloukával do bubnu. U toho většího (tedy vnitřního O kroužku) to šlo snadněji, jelikož se mi tam nezatloukával ten starý O kroužek, ale u toho menšího O kroužku (vnějšího) se mi už při zatloukávání ten starý taky zalisovával a to bylo o nervy, takže jsem to pořád mazal olejem a stejně to prd pomohlo. Takže nakonec jsem zvolil jinou metodu, na starý kroužek jsem se vykašlal a lisoval jsem tam ten nový opatrně probijákem. Tímto způsobem lisování mi to dělali i v autoservisu minulý rok akorát u pravého kola. Já jim tam donesl buben s ložiskem a na počkání mi to udělali, takže jsem si říkal, že to zvládnu taky. Jenže teďkom si nejsem jistý jak hluboko musí být kroužky zalisované? Mě se totiž zdá, že tam není mezi koncem toho kroužku a mezi klecí plynulý přechod po přejetí prstu a to jak u toho většího tak i u menšího kroužku. Je toto chyba nebo je to normální? Mě ty kroužky tam už víc zatlouct nešli, tak se trochu bojím jestli jsem to nezkazil. Navíc se mi trošičku zdá, že je na kole vůle, ale při jízdě je to krásně tiché a nic neháže. Utáhnul jsem to s citem a pak trošku o 1/4 otáčky povolil.
Jo taky bych ještě dodal, že nějaký přede mnou už do toho levého ložiska zasahoval, protože už po vyndání bubnu jsem si také všiml, že tam jsou trochu rýhy nejspíš z toho jak mlátili staré kroužky ven.
Díky za odpovědi!
Gooder: Presunuto do spravne sekce. Prosim ctete popisy jednotlivych sekci. SEM PATRI JEN NAVODY. Jestli z tohohle udelas navod a das to sem, tak budiz, ale pro dotazy slouzi jine sekce.
včera jsem se pustil do výměny zadního levého ložiska, jelikož začalo hučet a po rozebrání jsem zjistil, že na tom menším ložisku byli už trochu polámané válečky na tom věnečku, takže následovalo vyjmutí bubnu, kompletní vyčištění a pak následovala výměna.
O kroužky jsem probijákem normálně vymlátil ven(šlo to docela snadně), opět jsem celý buben vyčistil včetně klece a teďkom to čím si nejsem jistý. Lisoval jsem tam ty nové O kroužky a to tak, že jsem dal ty staré na nové a pomalu jsem je zatloukával do bubnu. U toho většího (tedy vnitřního O kroužku) to šlo snadněji, jelikož se mi tam nezatloukával ten starý O kroužek, ale u toho menšího O kroužku (vnějšího) se mi už při zatloukávání ten starý taky zalisovával a to bylo o nervy, takže jsem to pořád mazal olejem a stejně to prd pomohlo. Takže nakonec jsem zvolil jinou metodu, na starý kroužek jsem se vykašlal a lisoval jsem tam ten nový opatrně probijákem. Tímto způsobem lisování mi to dělali i v autoservisu minulý rok akorát u pravého kola. Já jim tam donesl buben s ložiskem a na počkání mi to udělali, takže jsem si říkal, že to zvládnu taky. Jenže teďkom si nejsem jistý jak hluboko musí být kroužky zalisované? Mě se totiž zdá, že tam není mezi koncem toho kroužku a mezi klecí plynulý přechod po přejetí prstu a to jak u toho většího tak i u menšího kroužku. Je toto chyba nebo je to normální? Mě ty kroužky tam už víc zatlouct nešli, tak se trochu bojím jestli jsem to nezkazil. Navíc se mi trošičku zdá, že je na kole vůle, ale při jízdě je to krásně tiché a nic neháže. Utáhnul jsem to s citem a pak trošku o 1/4 otáčky povolil.
Jo taky bych ještě dodal, že nějaký přede mnou už do toho levého ložiska zasahoval, protože už po vyndání bubnu jsem si také všiml, že tam jsou trochu rýhy nejspíš z toho jak mlátili staré kroužky ven.
Díky za odpovědi!
Gooder: Presunuto do spravne sekce. Prosim ctete popisy jednotlivych sekci. SEM PATRI JEN NAVODY. Jestli z tohohle udelas navod a das to sem, tak budiz, ale pro dotazy slouzi jine sekce.