volnoběh za studena na 2 válce

O všem a všech Corsách.

Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci

namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

Mám problém s Agilou 1.0 r.v.00. Startuje nádherně za jakýchkoliv teplot ale zhruba po 10sekundách po nastartování spadnou volnoběžné otáčky a motor jede jakoby na 2 válce. Zvuk hroznej jako traktor, občas mírně střelí, a na přidání plynu nereaguje, někdy ho přidání spíš zadusí. Při zahřátém motoru je vše OK. Také jsem si všiml že pomáhá jakmile začne motor haprovat vypnout zapalování a prostě nastartovat znovu, pak je to už v pohodě. Nedávno se k tomu ještě rozsvítila kontrolka diagnostiky, dřív nesvítila i když tento problém mám již delší dobu. Zatím jsem zkoušel jen vyměnit svíčky bez úspěchu. Napadá někoho co by to mohlo být? Díky
Korrpi
Příspěvky: 1524
Registrován: 09 říj 2012, 13:26
Bydliště: RU(O)MBURK

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od Korrpi »

diagnostikA :!: :!: :!: :!: a nejspíš to bude čidlo klikové hřídele :arrow:
Kdyby to náhodou vypadalo že rejpu,tak to tak je:)

Obrázek Spotřeba SEAT TOLEDO AHF 81 kW / 110 HP
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

Přijde mi divný ale že to dělá jen když je nižší teplota motoru. Když se zahřeje a nebo když znovu nastartuju tak je to OK. První co mě napadlo jestli to nemůže být teplotní čidlo protože se to chová jako by se po pár sekundách po nastartování předčasně vypl "sytič". Podívám se tedy v okolí po někom s diagnostikou. Díky
Korrpi
Příspěvky: 1524
Registrován: 09 říj 2012, 13:26
Bydliště: RU(O)MBURK

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od Korrpi »

tak ad 1. skama jsi :D
ad 2: proč to už nemaš vyplněný :vyplazni:
Kdyby to náhodou vypadalo že rejpu,tak to tak je:)

Obrázek Spotřeba SEAT TOLEDO AHF 81 kW / 110 HP
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

No nějak jsem tu registraci asi odflákl. Jsem z Vyškova.
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

Tak diagnostika napsala P0170 fuel trim :shock:
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Tak ještě prohlédni kabeláž a konektor od Lambda sondy která je před katalyzátorem, popřípadě ještě přes diagnostiku zjisti jest-li Lambda sonda funguje správně.
Kdy jsi naposled měnil sací filtr? Jak je na tom EGR ventil, pokud ho máš?
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

Ahoj EGR myslím Agila nemá. Vzduchový filtr jsem měnil asi před 4000km. Kontroloval jsem ho a je relativně čistý. Lambdu jsem podezříval už od začátku a kabel i konektor kontroloval ale nic jsem nenašel a jestli funguje jak má já podle diagnostiky nepoznám ale nechal jsem si kdyžtak vyjet report. Chybu jsme vymazali a po ujetí asi 15km se zatím neobjevila ale problémy za studena jsou pořád stejné :(
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od FatriX »

zdar a něměnil jsi náhodou palivové čerpadlo? :)
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

nn nic jsem neměnil jen běžný spotřebák. Vloni v prosinci jsem ale nechal namontovat lpg a krátce na to začaly problémy.
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Tak tím jsi měl začít, že máš LPG.
Dělá to jen na benzín, nebo i na LPG? Kolik má to auto najeto? V diagnostice se buď v live datech kouká na měnící se hodnoty Lambda sondy, nebo i v OP-Comu se musí neustále měnit složení bohatá - chudá.
Co za systém LPG tam máš? Může být chybně seřízený a to posléze ovlivní i chod motoru na benzín díky úpravě korekcí v ŘJ motoru. No a v nejhorším případě se na motoru díky jízdě na špatně seřízený LPG - dlouhodobě chudou směs, mohl podpálit některý ventil - změřit kompresní tlaky jednotlivých válců.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

Dělá to jen na benzín a za studena. V momentě kdy se přepne plyn tak si motor jen přede. Při zahřátém motoru není problém ani na benzín. Najeto má asi 90tis a je tam Tartarini. S tou lambdou fakt nevím, zkusím to zítra napíchnout znova ale nějaké hodnoty voltáže se měnily jestli je to ono.
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Tak naber plnou kvalitního benzínu (třeba i s aditivem na čištění vstřiků) a celou jí projezdi. Je taky na Tobě jak dlouho tam máš stát benzín v nádrži - jak kvalitní je (obsah vody). Lambdu určitě nech prověřit, udává se její životnost cca 120 až 160 tKm s tím, že pohon LPG její životnost sníží.
Takhle bych řekl, že to může být tím, jak je ŘJ adaptovaná na LPG, které není správně nastavené, chápej to tak, že auto na LPG jede, ale korekce dávky paliva (jsou dvě, krátkodobé a dlouhodobé), jsou celé posunuté k plusové, nebo mínusové hodnotě a když pak startuješ hlavně studenej motor na benzín, tak ŘJ čeká palivo na které je dlouhodobě zvyklá (LPG) a dostane místo toho benzín. Než na to zareaguje tak se "namočí" zapalovací svíčky a pak to blbě pálí.
Možná by stálo za to, až takhle zase zastartuješ a začne to blbnout, chcípnout a nechat svíčky vyndat, zda nebudou mokré.
Jinak v diagnostice je hodnota Lambdy napsaná třeba jako "O2 sensor", nebo "oxigen sensor". Měla by se měnit, oscilovat mezi "0,0 až 0,9".
Ať se zadaří Mára.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

OK díky vyzkouším to. Svíčky jsem měnil minulý týden a střed byl cihlově šedý tedy ok ale kontakty elektrody byly černě začouděné, mrknu na ně až bude motor zase haprovat. S tou řídící jednotkou mě napadá že podobně se chovalo i minulé auto co jsem měl na plyn. V každém servisu mi řekli že je to spackaná přestavba a prý že "ujíždí" nastavení řídící jednotky. Poradili mi vždy na chvíli odpojit baterii a resetovat jednotku. Faktem je že tenkrát to pomáhalo ale jen vždy krátkodobě. Teď jsem to také zkoušel ale beze změny. Zatím díky moc za rady.

Nějeké hodnoty to do reportu posílalo ale v System statusu to asi nedokončilo u lambdy nějaký test viz foto. Nevím co to znamená.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
namork1
Příspěvky: 11
Registrován: 12 zář 2013, 13:32
Bydliště: Vyškov

Re: volnoběh za studena na 2 válce

Příspěvek od namork1 »

Tak si myslím že jsem na to asi přišel. Po přečtení tématu s podobným problémem jsem na doporučení zkusil při volnoběhu odpojit váhu vzduchu. Otáčky motoru se mírně zhouply a najednou se motor sametově rozběhl. Už i reagoval na sešlápnutí plynu a s mírným zaváháním ochotně vyletěl do otáček. S připojenou váhou opět zvuk traktoru a dušení při přidání plynu. Zkusil jsem to i projet s odpojenou váhou a je to 100 a 1. O hodně lépe táhne, čtverku jsem bezproblémů vytáhl na 120km/h, dřív jsem na tuto hodnotu horko těžko rozjížděl pětku a přes 130 jsem se nedostal. Po pár kilometrech se mi rozsvítilo autíčko s klíčem a později i symbol motoru což je ale logické. Diagnostika vypsala P0100 Mass or volume air flow "a" circuit a P0170 fuel trim. Z toho tedy předpokládám že problém bude ve váze vzduchu a byl bych rád kdyby mi to někdo ze zdejších odborníků potvrdil. Díky
Odpovědět