Akumulátor>Vše kolem baterie u Corsy

Témata týkající se řídící jednotky, elektroniky, čidel a veškeré kabeláže
Odpovědět
Uživatelský avatar
brody
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 138
Registrován: 26 kvě 2008, 21:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od brody »

Zdravim. chtel bych se zeptat, jaky je vas nazor na nabijeni pri zapojene baterii normalne v aute? Znamy nabiji baterku kdyz je normalne v aute a zapojena, kuli tomu, aby se mu nevymazaly kody z radia, ridici jednotka apod..... Nevadi to nejak autu, elektrice? Vsude pisou, ze by se baterka mela vyndat, nebo aspon odpojit, ja sem ji teda dycky vynadaval, tak me dostali, ze to takhle nekdo dela... Jak to vidite vy, ostatni? :-)
Corsa C 1.8 16V GSi
Obrázek
Smithy
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1157
Registrován: 08 srp 2008, 19:50

Příspěvek od Smithy »

No nedavno jsem nekde videl fotky, kdy byla snad zapojena pri nabijeni a zbylo z ni kousek, bouchla :-D
ex Blitz C'Mon B

ex Bimmer E46 Coupe

now Cinquecento 0,9T
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

Podle mého názoru nebouchla proto, že byla připojená. Možná někdo neotevřel zátky..
Já budu před zimou dobíjet bezúdržbovou baterku v autě, kterou neodpojím, ani víčka neotevřu, protože by měla mít odvětrání a vůbec se nebojím. :-) Každopádně kdyby to bouchlo, tak dám vědět :-)
Uživatelský avatar
pdk88
Moderátor
Příspěvky: 2132
Registrován: 24 črc 2007, 12:03
Bydliště: Čáslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pdk88 »

jj mám zato, že to bylo kvůli víčkům :wink:
a nabíjení přímo v autě ničemu neva.. a když, tak bych rád slyšel od někoho čemu to vadí :D z baterky jde přeci porád +-12V, takže když se to bude nabíjet dvanácti voltama přímo na zapojený baterce...
Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Uživatelský avatar
brody
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 138
Registrován: 26 kvě 2008, 21:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od brody »

dik za reakce. podle me by to taky vadit nemelo, ale radsi sem se zeptal :-) Při nabíjení tam de sice až třeba 14,7V (záleží na nabíječce), ale to by snad nemelo nicemu vadit..
Corsa C 1.8 16V GSi
Obrázek
DericCaster
Příspěvky: 8
Registrován: 07 zář 2007, 15:54

Příspěvek od DericCaster »

brody píše:...Při nabíjení tam de sice až třeba 14,7V (záleží na nabíječce), ale to by snad nemelo nicemu vadit..
Určitě to nevadí. Aletrnátor také dává 14,4V. Osobně to ani jinak nedělám. Spíš je důležité nabíjet správným proudem po správnou dobu a po nabití nechat baterku chvíli v klidu uklidnit.
Corsa B, 1995, X12SZ
Uživatelský avatar
knedlik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 741
Registrován: 04 úno 2009, 09:38
Bydliště: u liberce

Příspěvek od knedlik »

ja ji vyndavam jen kdyz ji dolejvam
corsa B c12nz sport, zběsilých 45PS + KN filter ;-D
astra F x17dtl + IC-75PS, astra F 1.7 tds combi německo-japonskej pracant- zůstaly v rodině;;
astra G 1.7 DTi-ex; astra H caravan 1.7 cdti-ex;
GIV kombík TDI-PD, Honda VTR 1000 Firestorm V2 90°
Karola
Příspěvky: 46
Registrován: 21 zář 2008, 10:02
Bydliště: Praha-východ

Příspěvek od Karola »

Taková hloupá otázka. V autě je dejme tomu baterka díky mrazu ko. Budi li mít tu co na obrázku, mohu ji připojit startovacíma kabelama k té vybité a startovat? Neodpálím tím něco? Jak jí případně zapojit? ++/--/.....+-/+-/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Bylo: Corsa C 1.0 2005-easytronic
Je: Honda Jazz 1.2
Uživatelský avatar
Vtomas
Moderátor
Příspěvky: 1684
Registrován: 20 bře 2007, 11:26
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vtomas »

Karola:určitě pokud budeš propojovat dej + na + a - na - tzn. paralelně....
sériově by bylo + na - a to bys tam měl 24V

....upřesnim to nabíjení pro všechny:

nabíjení = vlastně životnost baterie
Není ani tak důležitý napětí...jestli 14V nebo 14,8V které leze z nabíječky, ale samotnej proud
je sice pěkný, že některý nabíječky dávaj stálejch 14,8V 15A.....jenže ta baterka se párkrát ohřeje pokroutěj se desky nebo dokonce rozsype článek....baterka KO

Nejlepší volba jsou automaty např. CTEK kterej si přesně určuje proud kterej z něj poleze do baterky + hlavně pulzuje

Já osobně mám laboratorní zdroj Manson 9400 kde si nastavim volty jaké potřebuju a baterka si přesně řekne kolik ampérů do ní poteče....to vše vidim na displeji
Naposled sem formátoval svojí baterku Powercell....a skoro tejden mi na zdroji lítalo 0-0,1.....baterka mi den držela 13,3V...teď se to ustálilo na 12,8

tzn. plně nabitá baterka
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Honz@
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 468
Registrován: 30 kvě 2008, 10:52
Bydliště: Sudety
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honz@ »

Vtomas - kolik taková sranda stojí?
Fabia Rs
Corsa C 1,3 CDTI + Chip -prodáno
moje felda
Uživatelský avatar
Vtomas
Moderátor
Příspěvky: 1684
Registrován: 20 bře 2007, 11:26
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vtomas »

Honza: mnooo myslim, že sem to kupoval a kolem 4tis.

dělaj i slabší variantu http://www.tme.eu/html/CZ/spinane-labor ... pelny.html

a tam počítám s poštou kolem 3tis.

ten CTEK3600 automat...kolem 1500,-....taky super věc, ale na zdroj to nemá ani náhodou
zdrojem nabouchám jakokoukoli baterku na maximum
Uživatelský avatar
corpi18
Příspěvky: 266
Registrován: 11 říj 2008, 10:59
Bydliště: Teplice v Severních Čechách

Příspěvek od corpi18 »

Chtěl sem se zeptat, zdali utáhne alternátor v 1,0 12V baterku která má 70 Ah? mám ji teď provizorně, pač moje stará 41Ah je teď v reklamaci, protže sem ji za poslední tejden nabíjel tak 3x a stejně nedokázala motor nahodit :cry:
sice 55 koní, ale už jsem z ní 174km/h vymáčknul, ale byla to fuška :-)
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

Dnes jsem po 7 letech otevřel bezúdržbovou origo Opel baterku a zjistil, že u několika článků nebyla vidět voda. Dolil jsem ji a doufám, že jsem ji tím prodloužil životnost. Z bezúdržbové se voda odpařuje minimálně, ale ne, že vůbec.
adík
Příspěvky: 13
Registrován: 21 říj 2008, 14:06
Bydliště: Košice, SR

Příspěvek od adík »

Vcera mi skoro zhorelo auto :nevim: Isla som si v poho prezut gumy a zrazu zo servisu krik ze kto ma corsu??? HORI !!! Od motora sa dymylo tak sme rychlo dvihli kapotu a pri baterke horela kabelaz. Po odpojeni baterky sme zistili ze zhorela kostra. Totizto som pred nedavnom vymienala baterku a ta je vyssia ako origo a dotykala sa kapoty. Cize hadzalo to iskru a prepalilo aj plech. Takze si dajte bacha na vysku baterky aby ste raz neprisli k autu a zostane vam len :prdelky:
Uživatelský avatar
noubody.
Příspěvky: 16
Registrován: 22 čer 2010, 15:56
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od noubody. »

Všichní tady skoro maj litráky, ne? Jakou baterku hodit do 1.2 33kw? Mam slabší muziku 4x50w + asi 200woofer. Už sem jednou nenastartoval a jeden známej, co je elektrikář co se zajímá o auta :P mi řekl, že ta baterka už je trošku mrtvá, takže by to chtělo něco dostačujícího..
Odpovědět