Stránka 1 z 1
Problémy s diagnostikou-LETITÉ
Napsal: 17 zář 2014, 21:12
od PetrKM
Zdravím vás pánové.
Jsem uživatel 14 let staré, (tenkrát funglofka koupena) Opel Corca 1.0 12V Edition 2000 najeto 109 000 km a asi 4 roky se potýkám s problémem, který se pořád projevuje rožnutím diagnostiky a tomu předchází pocukování při konstantním plynu, nízké volnoběžné otáčky při startu a někdy i při zstavení na semaforu, ale tam jsou spravidla spíš vyšší cca 1350ot/min a někdy se projevují nepravidelné otáčky, kolísání. Vždy STEJNÁ ZÁVADA!!! Postupně byla vyměněna VÁHA VZDUCHU, ČIDLO vačkového hřídele nebo klikového(teď nevím, ale je to podle servisu to lacinší, EGR VENTIL výměna cca5500 Kč

Vyčištěna klapka, vyměněn palivový filtr. Zbývá krokový motorek. Může to být tím?
Pokaždé totiž diagnostika napíše něco jiného a už mě to celkem štve!
Vždy totiž v servisu nechám kolem 5000 tis. a závada je za nějakou dobu zpět.
Poradí mě někdo? Auto ještě musí nejakou dobu sloužit

Re: Problémy s diagnostikou-LETITÉ
Napsal: 17 zář 2014, 21:27
od Hgi
Může to být krokovým motorkem. Je to takové časté kurvítko...
Nebo to může dělat např. nějaká malá dírka v sání a tím pádem celá regulace volnoběhu jde do háje. Krokový motorek si stím neumí poradit, protože se mění chaoticky tlak v sání... To by chtělo, abys s tím přijel k někomu kdo tomu rozumí a umí tu závadu správně zdiagnostikovat. Diagnostiků co něco opravdu umějí je v naší ČR bohužel hodně málo. Každej druhej je spíš "měnič" dílů systémem pokus/omyl a zákazník to samozřejmě zaplatí.
Každopádně tohle není problém, co by se nedokázal nějak vyřešit, akorát se to chce na všechno podívat správnou technikou a vědět na co se člověk má dívat, tzn. používat u toho mozek.
Re: Problémy s diagnostikou-LETITÉ
Napsal: 17 zář 2014, 21:39
od PetrKM
těch servisů s diagnostikou jsem vyzkoušel několik. Ještě mě napadlo zajet do autorizovaného servisu, ale nevím.
Aby to nedopadlo podobně jak u "garážníků" protože vždy jsem šel k nim jako do servisu na doporučení nějakých známých.
Re: Problémy s diagnostikou-LETITÉ
Napsal: 09 říj 2014, 21:32
od PetrKM
takže pánové!!! Teď raďte.
po výměně krokového motorku se zdálo být vše OK (asi 14 dní). Pak jsem jel delší cestu po dálnici a jak jsem zastavil na parkovišti, tak mě zůstal volnoběh cca na 1500 otáčkách. To se projevilo i cestou zpět po zastaveni. A dnes se navíc přidalo to, že při řazení jak pustím plyn, tak otáčky vyletí na 3000 ot/min. Jsem z toho špatný

Máte radu?
Petr
Re: Problémy s diagnostikou-LETITÉ
Napsal: 10 říj 2014, 11:05
od Gooder
Nepřisává to někde vzduch? Zkus třeba vyčistit škrtící klapku. Kup třeba čistič karburátorů, vezmi jemnej štěteček, vymontuj klapku a pomocí štětečku a spreje ji vyčisti. Nechej to uschnout a namontuj zpět. Případně pokud tam bude těsnění, tak bych vyměnil i to. Chce to trpělivost při čištění a opatrnost, aby jsi nic nepoškrábal.
Potom bych možná zkusil vyčistit váhu vzduchu, případně mrknul, v jakém stavu je sací soustava(jak moc je zanesená, v jakém stavu jsou různé ventily atd). X10XE neznám, jen tohle jsou věci, které zvládneš sám a jsou zadarmo(kromě těsnění a čističe na klapku, ale to stojí pár korun).
Re: Problémy s diagnostikou-LETITÉ
Napsal: 13 říj 2014, 21:00
od PetrKM
vše jsem dnes vyčistil, tak uvidíme. Zatím díky.
Re: Problémy s diagnostikou-LETITÉ
Napsal: 08 lis 2014, 14:22
od Vašátor
Úplně blbá otázka: nezůstává viset lanko plynového pedálu? Je to úplná kravina, na kterou jsi se zajisté zaměřil, ale pro jistotu...

Problém je nyní pouze ve volnoběhu, nebo blázní i kontrolka check engine?