Stránka 1 z 1

oprava motoru

Napsal: 23 lis 2014, 17:39
od hybik25
Ahojky.Mám Opel Corsa R.V.97 1.0 12V 40 KW motor X10XE.Má tady někdo zkušenosti s výměnou těsnění pod hlavou a pístních kroužků a pak následné nastavení motoru?Ztrácí se mi voda a jde mi do výfuku a prostřední válec má malý tlak.Budu rád za každou informaci.Díky Jirka

Re: oprava motoru

Napsal: 23 lis 2014, 20:14
od honzina
musíš mit na rozvody pripravky abys nastavil kola na vackach a na kliku je cep na zaaretovani

Re: oprava motoru

Napsal: 24 lis 2014, 02:19
od jamal.jefries
To ze nemas tlak na prostrednim valci muze bejt zapricineny i ventilama na danym valci.jinak x10xe ma retezovej rozvod takze je slozitejsi nastaveni rozvodu :-) :-) :-)

Re: oprava motoru

Napsal: 24 lis 2014, 12:40
od pdk88
a stojí to majlant :roll:

Re: oprava motoru

Napsal: 18 led 2015, 21:42
od hybik25
máte někdo píst na motor R:V:97 12V 40KW X10XE

Re: oprava motoru

Napsal: 18 led 2015, 23:42
od MAMBO
Kolik máš najeto?

Re: oprava motoru

Napsal: 19 led 2015, 17:35
od Vašátor
Mohu se zeptat, kolik má motor najeto?
Byla někdy měněná nemrznoucí kapalina v chladící soustavě?

Nízký tlak ve válci ještě nutně neznamená, že jsou v háji pístní kroužky. Navíc v takovém případě výměna pístních kroužků ve většině případů na delší dobu nepomůže. Pokud by ovšem byl nízký tlak ve válci způsoben opravdu opotřebením, je potřeba měřit, měřit, měřit a podle naměřených hodnot buď překroužkovat anebo poslat celý motor na výbrus. A samozřejmě platí, že když už, tak vždy všechny válce.

Nicméně .... jaké jsi naměřil tlaky motoru? Studený/teplý ? Zda je nízký tlak ve válci způsoben opotřebením kroužků, či podpáleným ventilem, nebo těsněním pod hlavou, lze zjistit velmi jednodušše:
Změř tlaky ve válcích, hodnoty si zapiš. Pak do onoho válce s nízkým tlakem nalij trošku motorového (lépe hustšího) oleje a změř tlak znovu. Pokud výrazně nestoupne, nejedná se o opotřebené kroužky/válec, ale o ventil či těsnění. Olej totiž případné opotřebení válce a kroužků vytěsní a tlak by měl výrazně stoupnout.
hybik25 píše:Budu rád za každou informaci.Díky Jirka
My také, takže doufám, že se s námi podělíš ;-)

Re: oprava motoru

Napsal: 30 led 2015, 22:14
od hybik25
Ahojky opláci z kterého čidla se ovládá vrtule ventilátoru-mám opel corsa R.V.97 motor x10xe obsah 1.0 12V.Jinak jsem měnil píst ,kroužky,těsnění pod hlavou ATD.Po složeni motoru mi nechce fungovat termostat tak zítra ho mažu koupit a snad bude pokoj.

Re: oprava motoru

Napsal: 30 led 2015, 22:29
od FatriX
maš čidlo v chadiču. to je ono

Re: oprava motoru

Napsal: 31 led 2015, 11:38
od Co-RS-ák
Nedal si tam termostat treba jen obracene?:)

Re: oprava motoru

Napsal: 31 led 2015, 13:27
od Vašátor
To Hybik 25: radit chceš, ale když se tě někdo dotáže na pár věcí, odpovědět neumíš. Nezlob se na mne, ale s takovou ti lidé brzy radit přestanou ...
Možná by stálo za úvahu napsat, zda se motor přehřívá či nedohřívá ... z tvého popisu to moc jasné není. "Nechce mi moc fungovat termostat" se dá vyložit vícero způsoby. Chceš-li poradit, specifikuj problém. Věšteckou koulí tu asi nikdo nedisponuje...

Termostat dát obráceně nelze, může se do něj ovšem dostat nějaká úsada, načež se zasekne. Poškodit se dá i neodbornou montáží, třeba hození na zem mu moc neprospěje.

Vrtule ventilátoru chladiče se spíná čidlem v chladiči, čidlo je umístěné na pravé straně chladiče (strana vždy podle směru jízdy!). Toto čidlo ovšem sepne až když je horký chladič. Pokud je termostat zavřený, následně motor přehřátý, čidlo vrtuli nesepne, protože chladič je studený (vlažný). Lze to logicky zjistit osaháním hadic.

Re: oprava motoru

Napsal: 31 led 2015, 16:15
od hybik25
Vašátor píše:Mohu se zeptat, kolik má motor najeto?
Byla někdy měněná nemrznoucí kapalina v chladící soustavě?

Nízký tlak ve válci ještě nutně neznamená, že jsou v háji pístní kroužky. Navíc v takovém případě výměna pístních kroužků ve většině případů na delší dobu nepomůže. Pokud by ovšem byl nízký tlak ve válci způsoben opravdu opotřebením, je potřeba měřit, měřit, měřit a podle naměřených hodnot buď překroužkovat anebo poslat celý motor na výbrus. A samozřejmě platí, že když už, tak vždy všechny válce.

Nicméně .... jaké jsi naměřil tlaky motoru? Studený/teplý ? Zda je nízký tlak ve válci způsoben opotřebením kroužků, či podpáleným ventilem, nebo těsněním pod hlavou, lze zjistit velmi jednodušše:
Změř tlaky ve válcích, hodnoty si zapiš. Pak do onoho válce s nízkým tlakem nalij trošku motorového (lépe hustšího) oleje a změř tlak znovu. Pokud výrazně nestoupne, nejedná se o opotřebené kroužky/válec, ale o ventil či těsnění. Olej totiž případné opotřebení válce a kroužků vytěsní a tlak by měl výrazně stoupnout.
hybik25 píše:Budu rád za každou informaci.Díky Jirka
My také, takže doufám, že se s námi podělíš ;-)

Re: oprava motoru

Napsal: 31 led 2015, 16:19
od hybik25
Někam jsem psal poznatky o opravě motoru ale nevím kam sem to přišlo.To je můj největší problém.Rád se se všemi podělím o rady i mé zkušenosti.hybik25

Re: oprava motoru

Napsal: 19 úno 2015, 20:21
od hybik25
Ahojky všem.tak jsem opravil motor.Dělal jsem hlavu,měnil píst a kroužky.Myslím si že když nejde egr ventil mají na to vliv i kroužky,Kdo bude chtít vědět více at mi písne.Moc mi to s PC nejde ale budu se snažit odpovědět.Mám corsu B R.V.97 motor x10xe.Vše začalo těsněním pod hlavou kdy se ztrácela voda.