Corsa B X10XE motor vynechává za studena.
Napsal: 23 úno 2015, 14:33
Zdravím,
mám dotaz na zkušené corsáky. Loni sem se stal pyšným majitelem corsy B 1.0 12V a už při koupi jsem slyšel že odchází EGR. Motor má tendenci za studena - po nastartování vynechávat (asi nejdou a všechny válce) a auto poskakuje. Po konzultaci internetu jsem si z ebaye opatřil záslepku na egr, vyčistil jsem ventil, zaslepil a doufal ve zlepšení. Bohužel se nekonalo a posléze se mi trvale rozsvítila kontrolka motoru. Po marné snaze získat chybové kódy (Sponková metoda na X10XE nefunguje a OBD2 na který jsou celkem levné kabely to neumí.) jsem navštívil autorizovaný servis v Brně-Slatině. Tam jsem se dozvěděl za 600Kč že je špatné AGR a čidlo otáček klikové hřídele. Vzhledem k ceně co chtěli jen za součástku čidla (1600Kč) bez práce jsem si ho vyměnil sám zhruba za 800Kč.
1.) Prosím o radu na co se mám podívat / co zkusit vyměnit.
Nejlépe popis jako pro blbečky, protože nejsem zběhlý v rozborce motorů (tj. pokud bude rada že mám zkontrolovat svíčky tak potřebuji upřesnit co s nimi, jinak leda poznám že tam jsou...).
2.) Je nějaký cenově dostupný kabel na Opel OBD1 16pin diagnostiku nejlépe spojitelný přes bluetooth s telefonem?
3.) Nějaké doporučení na schopného mechanika v Brně?
EDIT: Doplním, že auto má nalítáno přes 126000 (přesně teď nevím) a kontrolka motoru/závady v ecu byly vynulovány v rámci zmíněné diagnostiky a již nesvítí.
Díky Xpozitron
mám dotaz na zkušené corsáky. Loni sem se stal pyšným majitelem corsy B 1.0 12V a už při koupi jsem slyšel že odchází EGR. Motor má tendenci za studena - po nastartování vynechávat (asi nejdou a všechny válce) a auto poskakuje. Po konzultaci internetu jsem si z ebaye opatřil záslepku na egr, vyčistil jsem ventil, zaslepil a doufal ve zlepšení. Bohužel se nekonalo a posléze se mi trvale rozsvítila kontrolka motoru. Po marné snaze získat chybové kódy (Sponková metoda na X10XE nefunguje a OBD2 na který jsou celkem levné kabely to neumí.) jsem navštívil autorizovaný servis v Brně-Slatině. Tam jsem se dozvěděl za 600Kč že je špatné AGR a čidlo otáček klikové hřídele. Vzhledem k ceně co chtěli jen za součástku čidla (1600Kč) bez práce jsem si ho vyměnil sám zhruba za 800Kč.
1.) Prosím o radu na co se mám podívat / co zkusit vyměnit.
Nejlépe popis jako pro blbečky, protože nejsem zběhlý v rozborce motorů (tj. pokud bude rada že mám zkontrolovat svíčky tak potřebuji upřesnit co s nimi, jinak leda poznám že tam jsou...).
2.) Je nějaký cenově dostupný kabel na Opel OBD1 16pin diagnostiku nejlépe spojitelný přes bluetooth s telefonem?
3.) Nějaké doporučení na schopného mechanika v Brně?
EDIT: Doplním, že auto má nalítáno přes 126000 (přesně teď nevím) a kontrolka motoru/závady v ecu byly vynulovány v rámci zmíněné diagnostiky a již nesvítí.
Díky Xpozitron