Stránka 1 z 1

Vůle v řízení

Napsal: 24 úno 2015, 15:58
od sw4all
Ahoj všichni.
Nedávno jsem měnil servo a poté jsem zjistil následující závady.
Před výměnou bylo řízení tuhé, servo bylo přidřené.

Řízení má menší vůli a při jízdě nad 80 Km/hod jakoby řízení změkne a má větší vůli a při 100 Km/hod se řízení úplně vymyká kontrole.
V řízení cítím úplné odlehčení a začne nekontrolovatelně plavat.

Dle pročtení příspěvků jsem otestoval tyče a ty vůli nemají.
Musím ještě podotknout, že v zimě auto dostalo 2x do smyku a to při jízdě max. 50 Km/hod.

Díky za všechny náměty a rady.


Opel Corsa "B" 1,7 D (r.v. 95)

Re: Vůle v řízení

Napsal: 25 úno 2015, 12:59
od Vašátor
Špatně zapojené servo, elektronika serva při stojícím autě má točení volantem "přeposilovat" a se vzrůstající rychlostí naopak posilování ubírat. Pokud se děje přesně obráceně, hledej v elektronice.

Re: Vůle v řízení

Napsal: 25 úno 2015, 16:14
od sw4all
Děkuji za odpověď.
Njn, ale elektronika tam není, jenom jsem vyndal staré servo a dal použité z vrakáče.
Jenom jsem odpojil hadice a pak je znova zapojil, nic víc.
Přesně jak bylo zapojeno před tak jsem zapojil po výměně. Jinak by to ani nešlo.
Nemůže to být tím, že bude servo zavzdušněné ?


Děkuji

Re: Vůle v řízení

Napsal: 26 úno 2015, 00:14
od jamal.jefries
Zkusil bych komplet vypustit olej a dat novej :-) :-)

Re: Vůle v řízení

Napsal: 26 úno 2015, 12:42
od Vašátor
Odvzdušnění by mělo proběhnout po vytočení kol nadoraz na jednu stranu, pak na druhou. Případně opakovat. Samozřejmě při nastartovaném motoru.

Re: Vůle v řízení

Napsal: 26 úno 2015, 13:51
od jamal.jefries
Proto bych vymenil olej a pak bych to odvzdusnil :-) :-) :-)

Re: Vůle v řízení

Napsal: 26 úno 2015, 14:59
od sw4all
A doporučíte mi nějaký kvalitní olej, abych tam nelil nějaké náhražky ?
Děkuji.

Re: Vůle v řízení

Napsal: 27 úno 2015, 12:35
od Vašátor
Zde výpis olejů, dle normy vhodných do Tvého vozu. Vybíral bych podle ceny.
http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=6654

Re: Vůle v řízení

Napsal: 27 úno 2015, 15:29
od sw4all
Děkuji za oleje.
Koupil jsem Kernite Lubra-K-LC Super a provedl následující:
- vypuštění oleje z nádržky
- vyjmutí hadice ze serva a při zapnutém motoru vyždímal zbytky
- projel jsem auto bez zapojení a bez oleje (dřina jak parase)
- zjistil jsem, že je vadná objímka na přitažení hadice k servu (nešla stáhnout zcela)
- dal jsem novou objímku
- nalíval jsem postupně olej a točil s volantem na doraz z jedné strany na druhou
- projel jsem auto a řízení ztuhlo

Další zjištěné závady:
- při stojícím autě a bez motoru je při trhání volantem sem a tam slyšet lupavý zvuk z převosu řízení
- auto při rychlostech nad 50 plave a je znát vůle
- navštívil jsem servis pro otestování řízení mechanikem
- mechanik diagnostikoval vůli v hřebenu řízení (je to slyšitelné)

Prosba:
- kde sehnat hřeben a tyče nejlevněji
- myslíte, že bude třeba měnit celé řízení ? Stálo by více než auto 15.000,-


Děkuji, velká chyba byla ve viskozitě oleje a v nasávání vzduchu do soustavy řízení.

Re: Vůle v řízení

Napsal: 27 úno 2015, 19:26
od Vašátor
Axiální tyče seženeš levně zde: http://mlparts.cz/autodily/opel/corsa-b ... tlive-dily
Otázkou je, zda je vybouchaný i hřeben řízení, což by ovšem měl s určitostí automechanik říci (poznat to není složité).

Re: Vůle v řízení

Napsal: 28 úno 2015, 06:15
od sw4all
Mechanikovo sdělení bylo, že je to uvolněné a když jsem mu i ukázal, že při trhání volantem z jedné strany na druhou je ze skříně slyšet lupavý zvuk, tak usoudil, že se bude muset na hřeben podívat.

@ Vašátor - Děkuji za odkaz na náhradní díly, ceny jsou velice přínosné a rozhodl jsem se, že vyměním celý řídící mechanizmus i s axiálními čepy.
Komplet za 2.000,- je móóóc dobrý.
Doufám, že to zvládnu i sám vyměnit a pak už jenom na seřízení geometrie.
Co jsem koukal, tak je přístup k řízení velice špatný.

Nemáte na to nějaký fígl ?

Re: Vůle v řízení

Napsal: 28 úno 2015, 21:38
od jamal.jefries
Ja jsem ho dnes vyndava.mam rizeni bez serva a i tak to slo pekne na prd.budes muset sundat zadni drzak motoru z prevodovky a razeni jinak to servo rizeni nesundas :-) :-) ;-) ja jsem si jenom rozpojil razeni a sundal drzak ze silentbloku a celej motor pustil jakoze dolu jenomze to tobe stacit nebude protoze mas vetsi rizeni :-) ;-) takze dolu mechanismus razeni plus drzak motoru z prevodovky a pujde to ven spodem :-) :-) :-)

Re: Vůle v řízení

Napsal: 01 bře 2015, 08:36
od sw4all
Ve středu bych mělo přijít řízení,tak se na to těším.
Doufám, že mne nepřekvapí nějaký atypický šroub, je to přeci jenom němec :wink:
Hodil jsem to na jámu a jak jsi psal, půjde to vyndat ze spodu, ale mazec to bude určitě.
Přístup na hovno

Zatím díky

Re: Vůle v řízení

Napsal: 02 bře 2015, 11:38
od jamal.jefries
Drzi to na 4 matkach to je vsechno :-) :-) :-) a to razeni s tim drzakem na prevodovce si sundej urco pac jinak je to jako jezek v kleci :-) :-) :-)

Re: Vůle v řízení

Napsal: 19 dub 2015, 09:32
od sw4all
Tak hlásím co jsem vše dělal a jak to dopadlo.

Kompletní výměna předních tlumičů - vyteklé.

Výměna komplet řízení (z vrakoviště - zánovní):
Nové řízení má nějaký jemnější hřeben, musí se více točit volantem.
Předtím to bylo necelé 2 otáčky z prava do leva, nyní 4 otáčky.
Dá se na to zvyknout a řekl bych, že řízení je přesnější.
Řízení jsem vzal s Corsy, která měla automat.
Musel jsem sundat řazení komplet, odpojit od táhla řadící páky a pak nastal "ježek v kleci".
Pořád se mi tam pletla trubička od brzd.
Po nasazení a částečném přitažení 4 šroubů držáku skříně jsem nasadil na čep řízení pod volantem klíč na povolení kol a tlakem nohy pootočil celé řízení směrem dolů (do osy s táhlem od volantu).
Nakonec jsem nasadil volant, utáhl všechny šrouby.
Posadil jsem pomocníka do auta aby mi podržel řazení v neutrálu, nasadil řazení, utáhl.
Nakonec jsem nastartoval a při otáčení volantem doléval kapalinu.
Po těchto akcích jsem druhý den zajel na seřízení.
Rozdíl byl na obou kolech 3,06 stupňů.

Celkem:
2x komplet přední tlumiče Firestone = 1400,-
1x řízení (zánovní) = 1200,-
2x silentbloky = 300,-
1x geometrie = 800,-
Suma sumárum = 3700,- / 10 hodin práce i s vrakovištěm