Zdechající motor za studena

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Odpovědět
zanca
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2017, 20:33

Zdechající motor za studena

Příspěvek od zanca »

Ahoj, prosím o radu.
Mám Opla Corsu 1.4 , 66 kW. Je to automat.
Je to přestavba na LPG. Takže startuje na benzín. A po zahřání motoru se to přepne na LPG.
Mám ji asi tři roky. Je to dovezené z Itálie.
Blbne mi to od listopadu.
Začlo to těmito problémy, které popíšu níže. Ale pak už to nešlo vůbec nastartovat. Takže mi automechanik vyměnil benzinové čerpadlo.
Pak už to teda startovalo. A startuje. S tím problem není. Ale pokud je studený motor, tak se to jakoby přepíná na tři válce. Už to poznám i já, ženská, že to jede na tři válce :o , a pak to zdechne.
Děje se to převážně při přibrzdění.
Ale jak už se auto zahřeje, tak už jede naprosto bez problémů. Startuje bez problemů i za studena.

Nastartuju. A když se rozjedu hned. Tak pak jedu do mírného kopce (z domu), pak když si přibrzdím u hlavní cesty, tak při tom přibrzdění už to začne tak nějak jet divně (na tři válce) a pak už to jede pár metrů a zdechne. Nebo to zdechne hned.
Pak když chci nastartovat hned, tak to nejde. Musím počkat tak 30 vteřin. A pak to startne. Ale někdy hned na tři válce. Tak to radši zase hned zhasnu motor, a čekám třeba další půlminutu. Než startnu znova.
Dělá mí to jen když jedu na benzín (než se to přepne na LPG). To se přepne při zahřátém motoru na určitou teplotu automaticky. Pak už to jede bez problemu.
Zkoušela jsem třeba nastartovat a čekat třeba těch 4-5 minut na místě. Než se to přepne na místě na LPG. A pak vyjet. Ale ono mi to třeba někdy se změní ze čtyř válců na ty tři válce už i při tom čekání na místě (i když se nerozjedu, tak to cítím někdy). Tak vím, že to nemá smysl s tím ani vyjíždět. A radši hned zdechnu motor. A zkouším za půl minuty startovat znova. Někdy naskočí dobře, někdy na tři válce.
Pokud to zkouším hned po tom, co mi to samo zdechne, tak to nastartovat nejde.
Když to jede na ty tři válce, tak jde z výfuku hnusný smrad.

Pokud už auto je zahřáté, tak jede úplně bez problémů. Třeba dojedu do města. A tam zaparkuju. A třeba za hodinu přijdu k autu. A jedu dál. A už to jede v pohodě.

Dělá to prakticky vždy při studeném motoru při přibrzdění. Když si přibrzdím u hlavní cesty, když se chci podívat jestli něco nejede po hlavní. Nebo jdou po cestě chodci, tak přibrzdím, a už to začne blbnout. Někdy se rozsvítí i Porucha motoru. Někdy ne.

Na Diagnostice jsem to měla. Ale hlásí to jen vynechávání válců.
Zkoušeli jsme se švagrem - ten se mi o auto stará - já ho nemít, tak nevím :) vyměnit lištu, jak jsou tam ty válce - vyměnili jsme ji na pár dní s jiným autem, ale dělalo to dál. Tak to to není.
Svíčky jsou vyměněné.

Automechanik říkal že jestli to nemůže být vada v řídící jednotce LPG. Že z jeho hlediska se tam nic neobjevilo.
Ale to bohužel nezjistím. Protože jsem byla vloni na revizi LPG, a zkoušeli jsme auto připojit na Diagnostiku. Protože mi to docela hodně žere plynu. A je vadná ta řídící jednotka LPG. Takže závadu mi oni nezjistí.
Ale švagr si myslí, že v tomhle asi problem nebude.

Prosím zkuste poradit.
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.

Je to způsobené chybně seřizeným LPG. Díky tomu je ŘJ jednotka motoru dlouhodobě naučená jezdit podle možností nastavených jednotkou pro LPG, tedy dlouhodobé korekce, a obohacuje směs. Když se pak studený motor nastartuje na benzín, ŘJ motoru jednak obohacuje směs jako obyčejný sytič (bylo by dobré zjistit jaké a zda správné hodnoty dostává ŘJ z čidel teploty), ale díky uloženým dlouhodobým korekcím navíc ještě jako když by se jelo na LPG. Tím pádem to v podstatě pěkně uchlastáš, až to chcípne a nemá to blahý vliv na katalyzátor, který to může úplně odrovnat. Odpovídá to i tomu, že se nedaří znovu nastartovat, dokud se benzín ze svíček za minutu neodpaří.

Takže je potřeba si řici:
Kdy naposled tomu LPG někdo měnil filtry jak plynné tak kapalné fáze a překontroloval přes diagnostiku LPG nastaveny a skutečný tlak LPG jdoucí k vstřikovačům, nebo možná splynovači?
Kdy se naposledy diagnostikovalo samotné LPG, zejména mapa adaptace časů vstřikování a údaje z teplotních čidel pro chod LPG (teplota plynu a teplota reduktoru)?
Kdy se někdo přes diagnostiku ŘJ motoru koukal na dlouhodobé a krátkodobé korekce paliva. Zde pokud budou po čas zkušební jízdy data u dlouhodobých korekcí při jízdě na LPG nad 20, 25% je to téměř jasné.

Pokud by se tedy jezdilo cca 1000km pouze na benzín, dalo by se to do pořadku autoadaptaci zřejmě samo. Ale po opětovném ježdění na neseřizené LPG se to opět vrátí.

Co je tam za systém toho LPG?
Jak dlouhé trasy se s tím jezdí, když by se jezdilo jen na krátké vzdálenosti, dalo by se uvažovat o zakarbonováni vodítek ventilů, ale to by mělo vytrvalejší následky.

Ps: sám mám taky corsu, corsu C s motorem z14xe a taky pohonem na alternativní LPG. Kolik Ti to teda toho plynu baští ať víme něco bližšího.
Mět to bere okolo 7 l na 100 Km podle stylu jízdy

Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
zanca
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2017, 20:33

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od zanca »

Ahoj, děkuju moc za odpověď.
Žere mi to hrozně moc - plynu 10 litrů na 100 km. Pokud jezdím na benzín, tak cca 9 litrů benzínu.
Filtr mi měnili v roce 2015 v září ve Fedor Prostějov - při pravidelné revizi. Auto mám od září 2014. Dovoz z Itálie.
Bohužel jednotka je zablokovaná - není odblokovaná z Itálie. Byli jsme předvčerem v Havířově v servisu kde jako jediní dělají systém BRC. Ten nikde v Ostravě nedělají. Na diagnostiku se podívali, žádné poruchy to nehlásilo - protože už to bylo zahřáté a jelo to v pořádku.
A odblokovat by se to dalo na dálku nějak - že by to museli poslat do Strakonic (cena cca 3500 Kč).
Teď mám plyn úplně odpojený - poradili nám jak na to. A chtěla jsem vyzkoušet, jestli to bude dělat i když bude LPG jednotka úplně odpojená. Bohužel je to pořád stejné.
Takže i když je LPG odpojené a pořád to za studena takto "zlobí", tak připadá v úvahu Tvoje varianta?

Švagr říkal že bychom možná zkusili vyčistit škrtící klapku.
A nebo že by udělal reset
viewtopic.php?t=5793
odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",
* připojit akumulátor,
* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet dokud se nespusti ventilator na chladici - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě)
* vypnout zapalování
Tim je cely reset hotovy.



Tam akorát trochu vidím problém v tom, že mi auto startuje jen pokud přidám trochu plynu na pedálu. Bez zmáčknutí plynového pedálu nestartuje.

Děkuju moc za pomoc.

Jo, ještě ses ptal, jaké dlouhé trasy jezdím. Jezdím max do 20 km. Jen po městě. Žádné dlouhé trasy.
Karola
Příspěvky: 46
Registrován: 21 zář 2008, 10:02
Bydliště: Praha-východ

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od Karola »

říkáš, že to zlobí pokud se jezdí jen na benzín, tak možností je spousta. Podle popisů mě napadají tyto věci:
-vynechává za studena- čidlo teploty (vadné, nebo nesprávný model), snímač klikové hřídele/halův snímač (vadný, nebo nachytané nečistoty)
-škrtící klapka- zanesená, nebo vadný krokový motorek volnoběžných otáček/pokud má
-zapalovací cívka, nebo svíčky před smrtí

odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",
* připojit akumulátor,
* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet dokud se nespusti ventilator na chladici - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě)
* vypnout zapalování
____někdy doporučeno opět zapnout zapalování, počkat cca 30 sec. klapka si najede z min. do max. polohy a zpět (je slišet jemné bzučení při této operaci) poté startovat. Za předpokladu že má elektronickou regulaci
Tim je cely reset hotovy.
Bylo: Corsa C 1.0 2005-easytronic
Je: Honda Jazz 1.2
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Nediv se, že to dělá i při odpojeném LPG, ŘJ motoru je již na LPG zadaptovaná, viz ty dlouho a krátkodobé korekce. Chce to svůj čas, 500 až 1000Km na úpravu, nebo přes diagnostiku smazat adaptace.
Toho odpojení LPG bych se trošku bál, viděl jsem zapojení LPG tak, že signál z Lambda sondy šel, byl přesměrován nejdříve do jednotky LPG a až z ní šel do ŘJ motoru, tedy při odpojení LPG nebude fungovat správně ani Lambda regulace motoru, bude to žrát jako tank, ale počítám, že by to vyhodilo chybu, chybový kód.
O zakódované jednotce LPG jsem zatím neslyšel, zkusil bych internet, zda není návod jak odkódovat univerzálním kódem, určitě to půjde.

Mára

Zkusil bych se podívat do papírů co k tomu máte, zda tam ten kód není někde napsán, možná je na původním techničáku.
Zde by Vám taky mohli pomoct :
https://lpg-agcplus.cz/cs/zastoupeni/brc
http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/ ... notky-brc/
Za zeptani se tam nic nedáte.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
zanca
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2017, 20:33

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od zanca »

říkáš, že to zlobí pokud se jezdí jen na benzín, tak možností je spousta. Podle popisů mě napadají tyto věci:
-vynechává za studena- čidlo teploty (vadné, nebo nesprávný model), snímač klikové hřídele/halův snímač (vadný, nebo nachytané nečistoty)
-škrtící klapka- zanesená, nebo vadný krokový motorek volnoběžných otáček/pokud má
-zapalovací cívka, nebo svíčky před smrtí


Ahoj, děkuju za reakci.
- čidlo teploty už jsme vyměnili, snímač klikové hřídele už jsme taky vyměnili
- škrtící klapku tedy budeme čistit
- zapalovací cívka - zkoušeli jsme vyměnit celou tu lištu co tam je, protože známý má úplně stejné auto - tak mi celou tu lištu s cívkou půjčil na dva dny. a zkoušela jsem jezdit. a zdechalo to pořád, takže tím to nebude.
- svíčky jsme dali nové - Bosch dvoubodové. teď nově jsme zkusili vyměnit ještě jiné cívky NGK dvoubodové. dělá to pořád


odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",
* připojit akumulátor,
* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet dokud se nespusti ventilator na chladici - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě)
* vypnout zapalování
____někdy doporučeno opět zapnout zapalování, počkat cca 30 sec. klapka si najede z min. do max. polohy a zpět (je slišet jemné bzučení při této operaci) poté startovat. Za předpokladu že má elektronickou regulaci

to tedy taky zkusíme - vyresetovat tu řídící jednotku, jen se bojím toho startování bez plynu.
mi to naskočí jedině když aspoň trochu sešlápnu plynový pedál. tak nevím teda
zanca
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2017, 20:33

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od zanca »

Ahoj Marku,
to teda nevím za jak dlouho najedu - těch 500-1000 km. Se svými krátkými vzdálenostmi :D :D :D
To jak píšeš, že je možnost "přes diagnostiku smazat adapatace" - tak to přes diagnostiku normální - u automechanika? nebo myslíš přes diagnostiku jednotky LPG?
S tím že to bude žrát hodně mě nestraš :( protože už teď to žere 10 l plynu. Tak snad už více neee.

No mi právě říkal pan z LPG servisu BRC, že to je časté u dovezených aut z Itálie. Že oni to tam zablokujou. A pak se to musí odblokovávat na dálku ve Strakonicích - že oni to pak nějak odblokujou přes It.
Původní techničák nemám. Mám techničák, kde jsem uvedená jako první majitel já :o
Děkuju moc za odkazy. Jdu to zkusit nějak pohledat v papírech od LPG, co jsem dostala k autu když jsem ho v 2014 kupovala. A zkusím pročíst v těch odkazech, co píšeš.
Fakt děkuju za snahu pomoct všem :oops:
Veškeré info předám mému zlatému švagrovi, který mi s tou záhadou pomáhá. Bude mi resetovat tu jednotku a taky čistit klapku :wink:

Děkuju
Žaneta
zanca
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2017, 20:33

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od zanca »

Marku,
děkuju za ten odkaz.
Prozkoumala jsem to. A je to právě ta firma ze Strakonic - co mi o nich říkal mechanik v LPG servisu. Že ve Strakonicích je jediná firma v ČR, která je schopná to na dálku odblokovat.
A to jsou oni, no.
I tam o tom píšou:
http://www.lpg-autogascentrum.cz/doveze ... dla-s-lpg/

Zkusila jsem jim poslat email, jestli jsou schopni mi pomoct. A kolik by to stálo.
Tak uvidím, co mi odepíšou.

Našla jsem nějaké papíry co mám k tomu BRC systému. Takovou kartičku. Je tam sériové číslo toho systému. A plno dalších kodů.
No zkusím ještě hledat na netu, jestli někdo neví jak na to. Ale asi tohle sami nezvládnem.
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Ještě rámcově, odkud jsi? Ano, adaptace se dá vymazat v ŘJ motoru v diagnostice, myslím že to jde i OpComem.
Jak budeš jezdit jen na benzín, tak jí pořádně prožeň a nějaké aditivum na vyčištění vstřiků do benzínu by neuškodilo zalepeným vstřikovacum.
Před studeným startem kontrola hodnot teploty chladící kapaliny a nasavaneho vzduchu jen pro ujištění prospěje. Projdi taky při čištění klapky podtlakové hadičky, je tam jedna mrcha, trubička, co jde od ventilu recirkulace benzínových par a do klapky je zaustena pryzovym kolinkem, může být vypadle, nebo prodrene. V klapce je jedna velmi malá dírka a vede k ní hadička od ventiloveho víka, je nutné ji zpruchodnit. Po celkovém vyčištění klapky a jejím odpojení je nutné ji nechat udělat základní nastavení.
Jak je na tom EGR ventil, je vycisteny? Není zaslepený a když tak jak?

Mára

Kartičku s kódy ukaž tomu, co se bude chtít spojit s tou jednotkou LPG a když tak jí nafoť a soupni sem.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
zanca
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2017, 20:33

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od zanca »

Ahoj Marku,
jsem z Ostravy.
Aditivum koupím. No a zkusím teda jezdit rychleji než normálně no :D
Info o čištění klapky - jak a co - předám švagrovi. Půjdem na to tento týden. Základní nastavení klapky mi pak doufám udělá automechanik, ke kterému jezdím s většími věcmi.
Na EGR ventil se poptám, to nevím.
Pak se ozvu, co a jak :wink:
Díky Žaneta
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Tak jak jsme na tom?
Mara
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
zanca
Příspěvky: 7
Registrován: 14 bře 2017, 20:33

Re: Zdechající motor za studena

Příspěvek od zanca »

Ahoj Máro,
děkuju za zájem :wink:
no po resetu a vyčištění klapky je to lepší (nevím co z toho teda zabralo více, protože jsme udělali oboje najednou)
ale úplně dobré to není.
Už to úplně tak nezdechá (zastudena), tak jak to dělalo, když jsem tu psala poprvé.
Ale dobré to není. Stává se mi, že auto jede. Ale najednou se jakoby začne trápit. Musím více prošlápnout plynový pedál, aby to jelo. Ale stejně po pár metrech začne blikat porucha motoru. Na pár vteřin. A pak zůstane svítit. Tak zastavím. Počkám tak minutu. Pak nastartuju. A jedu normálně dál.
Ale už to nemá (při tom blikání poruchy motoru, nebo když se to "trápí") ten zvuk, že bych slyšela že to jede na tři válce. Jede to podle zvuku normálně. Ale stejně to blbne.

Už máme odpojeno LPG (jak jsme se poradili v servisu BRC - že máme odpojit jeden kabel, a vyndat pojistku jednu pro BRC, a tím že bude LPG odpojeno). Ale když jsem byla minulý týden u mojeho automechanika, aby mi seřídil škrtící klapku (zkoušel to nějak napojit, ale zjistil, že na mojí Corse se to seřizuje samo ježděním), tak říkal, že to není úplně odpojeno. Že tam pořád může nějak se dostávat lpg, že je třeba odpojit nějaké kable, které vedou do řídící jednotky, tam se nějak spojí, a pak zase zpět vedou do lpg. No moc jsem to nepobrala :D tak s ním mluvil švagr, vysvětlil nám to. A tento týden ještě bude teda odpojovat ty kable. Radši to nafotíme, ať to pak dáme třeba zase dokupy. Ale švagr si na to troufá, tak ještě že ho mám.

Nebo minulý týden jsem jezdila po Ostravě. Auto bylo už zahřáté, už jsem měla najeto tak 20km. A z ničeho nic mi to teda nějak jelo divně. A začla blikat porucha motoru. Tak to bylo snad poprvé kdy mi to udělalo při fakt zahřátém motoru. Včera mi to udělalo to samé, asi po 3km jízdy. Ale to bych řekla že už taky snad mohlo být zahřáté (venku bylo tak 25 stupňů). ¨
Stačí pak vypnout motor. Chvíli počkat - cca minutu. A pak nastartovat, a jede to už dobře.

Teď mám najeto 180 km od resetu. Měla bych prý najezdit aspon 500km (podle vašich rad tady). A pak mám v úmyslu (pokud teda po odpojení všech těch hadiček od lpg už to bude úplně ok - už to nebude dělat vůbec - tak budu vědět, že chyba je opravdu v lpg systému), tak pak zajedeme do BRC servisu - objevila jsem v papírech od auta - jak jsem ho kupovala - nějakou kartičku z IT - kde jsou nějaké kody, tak mi řekli po telefonu, že mám pak přijet. A zkusíme se na to podívat, jestli by to nešlo nějak podle těch čísel odkodovat. Ale prý spíše asi ne, že z IT to bývá zablokované skoro vždy. Moje nervy.

Ahoj Žaneta
Odpovědět