Stránka 1 z 4
Alternátor> napnutí řemene
Napsal: 16 pro 2007, 19:03
od xtreo
Ahoj, mám Corsu B krátce a vyskytl se klasický nešvar, řemen od alternátoru je volný a tudíž to vydává šílené zvuky a zřejmě i blbě dobíjí. U mých předchozích aut vždy byl 'stavěcí' šroub kterým se dal řemen napnout, ale u Corsy jsem tam nic takoveho nenasel. Jak mam tedy remen napnout? Kdyz pomoci sroubu uvolnim cely alternator a tak nejak se ho pokusim posunout a nasledne utahnout, tak tomu zcela jiste nepomuzu.
Edit:Upraven nadpis.Havli
Napsal: 16 pro 2007, 19:08
od Svoby
musí to jít napnout... nebo ho otoč, to jsem udělal já když mi to pískalo a je to teď v poho
Napsal: 16 pro 2007, 19:11
od Pívas
Je tam kolejnička a napínací šroub, nedávno sem to dělal

Bohužel ti nemůžu udělat foto pač se nedostanu do auta

Napsal: 16 pro 2007, 19:12
od Pívas
Jo a ten minulej šroub sem musel nahradit pozinkovanym, pač tamten byl bez povrchový upravy a zrezlej jak kráva

Napsal: 16 pro 2007, 19:15
od Pívas
Jo, co máš za motor? Já mám X12SZ
Napsal: 16 pro 2007, 19:26
od xtreo
Diky za rychle reakce! Koukal jsem i do knizky 'Jak na to' a moc jsem to z ni nepochopil, je tam trochu jiny postup u diesela a u benzinaka, ja mam benzin. Kazdopadne staveci sroub jsem tam vazne nevidel, pod auto jsem tedy nelezl abych se podival zespodu. Co presne mam za typ motoru ted momentalne nevim.
Tim postupem co jsem naznacil v prvnim prispevku jsem to delal v lete (piskalo to jen trochu), zdalo se ze to pomohlo, ale jak zacla byt zima, tak je to neunosne.
Napsal: 16 pro 2007, 19:30
od Pívas
Tak to nevím, já mám alternátor upevněný na tý kolejničce.Takže povolím pojistný šroub a napínacím šroubem to utáhnu.Na čom máš přidělaný altík?

Napsal: 16 pro 2007, 19:34
od xtreo
Tak ja se na to jeste mrknu, asi nejak nechapu kde je ten napinaci sroub. Alternator mam take na kolejnicce, upevneny jednim sroubem s matkou. Ten sroub je skrz tu kolejnicku, myslim, ze je to ten sroub, kteremu rikas 'pojistny'.
Napsal: 16 pro 2007, 19:37
od Pívas
No tak to je pojistný a souběžně s kolejničkou vede napínací šroub

Napsal: 16 pro 2007, 19:53
od xtreo
Presne tak bych si to predstavoval, ale ten napinaci sroub jsem tam teda nevidel. Omrknu to, mozna tam proste chybi a budu tam muset nejaky dat. Ona je ta Corsa celkove v trochu horsim stavu.

Napsal: 16 pro 2007, 20:02
od Pívas
No jo, je možný že tam chybí a je to jenom na tom pojistnym šroubu

Napsal: 16 pro 2007, 20:46
od pepex
kluci,počítáte s tim,že některý auta maj napínací kladky na péru,tudýž se napínají sami?

viz můj x10xe a palušovo x12xe?
nebo jak říkal zakladatel tématu,povolením a utáhnutím nic nezískáš,musíš altík posunout oproti řemenu,pokud tam máš tu"kolejničku"....
Napsal: 16 pro 2007, 22:46
od xtreo
Hm, zajimave, diky. Mam tada pocit ze remen mam na dvou kladkach, ale jeste to poradne omrknu. Kdyz by to bylo samonapinaci, tak jak ale posunu alternator oproti remenu? Jen tak rucne to posunu spise na druhou stranu, ci-li to bude jeste horsi, leda ze bych nejak vyradil na chvili tu pruzinu?!?
Napsal: 17 pro 2007, 00:38
od Pívas
Jak ještě koukám by si to mohl poznat podle řemene.Pač jak jde vidět na obrázku od pepexe, tak ty altíky se samonapínací kladkou má drážkovaný řemen(řemenici).A klínový bude u tech s napínacím šroubem

nejlepší bude asi zjistit co máš za typ motoru

Napsal: 17 pro 2007, 07:46
od Dudu
pepex: nemáš pls náhodou takovýhle schéma pro alťas 1.5 td isuzu s klimou? Můj problém je následující - když nastartuju tak mi lehce píská servo (ale opravdu jen malinko). Když ale zapnu klimu tak v maximálním rejdu řve servo jak zběsilý. Možná to není ani otázka alťasu ale našponování řemenu na servo.... Už jsem se s tím jednou v létě trápil ale je tam spousta řemenů (kvůli výbavě) a ke všemu se tam může jak k penězům
