Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Odpovědět
sladas opc
Příspěvky: 547
Registrován: 24 pro 2006, 12:34
Bydliště: Hradčany 467
Kontaktovat uživatele:

Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Příspěvek od sladas opc »

Čus corsáci,chtěl bych se zeptat co obnáší výměna motoru u corsy z 1.2 na 2.0 16v gsi z kadetta,šlo by to???Má s tím někdo zkušenost,výdám to na fotkách docela často tak bych chtěl poradit,nebo alespon tu 1.4 16v z corsy místo té 1.2 33kw.Dík
Erik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 503
Registrován: 11 pro 2006, 18:29
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

1.2 je shit zaklad na 2.0.

Tam musis dat benzinovou pumpa s 1.4 16v nebo 1.6 16v.
A takove veci, ale kdyz mas 1.4 nebo 1.6 je to taky jeste moc prace...

Duke ma napsane co a jak na www.corsa-a.cz

Pak Ti popisu trosku co a jak :D

1.4 16v nebo 1.6 16v dat do Corsi neni problem, proste prevodovka, a vsechno prehodis a hotovo...
Tak kup bouranou Corsa s tohle motoru a valis... :D
Erik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 503
Registrován: 11 pro 2006, 18:29
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

Uz jsem zase tu haha

Co ja jsem musel treba zmenit:

Musis presvarit 2 veci na mechanismus od radicy paka u prehodovku. (par mm k tomu)
Musis par veci s F20 prehodovku odbrousit. (jinak nepassuje ventilator...)
Musis presvarit vyfuk s 2l svoditla na zbitek od Corsa (to nepassuje presne)
Musis vyresat dira v carroserie tam u batterie.
Jestli mas servo potrebujes jine drzak na pumpa. (jinak tam nevleze)
Par kabli prehodit

Co k tomu potrebujes:
F20 prehodovka
2l poloose
2l homokinety
2l na kteri drzio kola (musis predilat na to aby to pasovalo na Tigra.

Co muzes ale dilat, je kdyz mas poloose s 22 zuby, vzyt homo's od jnake Ascona nebo Kadett Diesel, to bych mel presne zijstit, tech vlezou do F20ku ale i na originale polose.
Jak chces, kdyz nechas motor standard, tak to jde.

Jinak prava predni motor drzak a drzak na karroserie.
Na zadni prehodovku drzak potrebujes 12mm spacer.
Spacers na stabilisator, musi byt nis, protoze jinak je na vyfuk.
Hadicu s hlavu na chladic (tady se prodava specialne, ale musis to i sam jnak udelat s hadicama)
thermostat 82 stupnu s Calibra Turbo
Thermospinac 92 stupnu kteri prijde do chladice.
Ten vec co prijde stat SFI krabicu, jinak to nepasuje.

A mozna jeste jnake veci, ale toto je asi hlavne... :D

Jo, elektroniku, vse nechas origos s 2 liter k pocitacum.
Vzadu na motor monutjes origis s Corsa kabely, na batterka, starter, alternator atd.
Pak venitr musis jen napojit par dratek na kabely od Corsa v palubovka:

Otacomer (1 drat)
Diagnose (2 draty)
Motronic controlka, ten orangove (1 drat)
12v pro pocitac (1 drat)
teplota vodu na palobuvka (1 drat)
benzinpumpa (1 drat)
benzin relai 12v (1 drat)

To jsou dohromadi 8 drati.
Oni jsou v jinou konnektor.
Jednoduche.

U Calibry je ten konnektor u pocitac, tak u palobuvka to muzes napojit na Tigra drati, kteri tam jsou na stejnou miste.

Ale u Kadett treba, je ten konnektor u motora, tak tech drati musis jnak dostat dovnitr, a to je trosku vice prace...

:D
sladas opc
Příspěvky: 547
Registrován: 24 pro 2006, 12:34
Bydliště: Hradčany 467
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sladas opc »

tak to je mazec!!!!A kdybych tam dal 1.6gsi z corsy místo ty 1.2,to by šlo,nebo bych musel měnit převodovku kabely atd,nevíš?????Nebo alespoň tu 1.416v.
Erik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 503
Registrován: 11 pro 2006, 18:29
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

Ondřej Sládek píše:bych musel měnit převodovku kabely atd,nevíš?????
No. Vsechno proste jenom prehodis a hotovo.
Ale i brzdy, mozna chladyc, benzinovou pumpa atd...

Ale nemusis nic specialneho koupit, nebo presvarit atd...

Tam proste vsechno passuje jak Lego, ale potrebujes vsechno no haha
Ondřej Sládek píše:Nebo alespoň tu 1.416v.
Ten je uplne stejne jak 1.6 16v.

:D
sladas opc
Příspěvky: 547
Registrován: 24 pro 2006, 12:34
Bydliště: Hradčany 467
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sladas opc »

Já to teda zkusim,ale asi tu 1.4 16v,protože prý ta 1.6 16v žere už od výroby olej,tak to nechci a kámoš má tu 1.4 16v a ta jede fakt dobře!!!!!Tak snad jí seženu.Stačí mi jen motor nebo by měla být i kabeláž+řídící jednotka,převodovka atd.Nebo mi stačí jen motor.Ještě jedna věc nemám posilovač a ta1.4 16v ho má nebude to nějak vadit,nebo co s nápravama.
Ozzy_vita
Corsa forever
Příspěvky: 311
Registrován: 06 pro 2006, 17:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ozzy_vita »

Ondřej Sládek píše:Já to teda zkusim,ale asi tu 1.4 16v,protože prý ta 1.6 16v žere už od výroby olej,tak to nechci a kámoš má tu 1.4 16v a ta jede fakt dobře!!!!!Tak snad jí seženu.Stačí mi jen motor nebo by měla být i kabeláž+řídící jednotka,převodovka atd.Nebo mi stačí jen motor.Ještě jedna věc nemám posilovač a ta1.4 16v ho má nebude to nějak vadit,nebo co s nápravama.
Zase tak moc to ten olej nežere. Musíš natrefit na dobrý motor.. Mi to sežere litr na 10 000 km.. Což je super.. :wink:
Erik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 503
Registrován: 11 pro 2006, 18:29
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

Ondřej Sládek píše:prý ta 1.6 16v žere už od výroby olej
Jestli to tak je, tak i ta 1.4 16v zere od vyroby olej! Haha

To je blbost, jsou stejne, jen ojnice a pisty jsou jinak (vetsi), a software, jinak nic.
Ondřej Sládek píše:by měla být i kabeláž+řídící jednotka, převodovka atd.
Co si myslis sam? Myslis ze to nekam pojede bez ridici jednotka?
Ondřej Sládek píše:Ještě jedna věc nemám posilovač a ta 1.4 16v ho má nebude to nějak vadit
Nebude vadit, sundas jen pumpa na servo. A pak musis mit kratsi multibelt, ktere bude jen ovladat alternator. Kdyby to neslo, tak proste jen kolo stat pumpa, ale to jnak vymyslis.
Ondřej Sládek píše:nebo co s nápravama.
Naprava muzes nechat origos, jak chces.
Prevodovka je F15 u tech 1.6ky a u 1.4 to je F13, ale to vse v pohode, muzes nechat origos.
U 1.4 je setrvacnik lechci, tak to je plus, ale vse passuje.

Ale vejfuk as k katalysator, hadice na vodu atd potrebujes na to 1.4
Vsak ten koupis komplet u bude...
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2531
Registrován: 06 pro 2006, 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Mno nechci radit protože tomu nerozumím tolik jako Erik, ale uvědom si, že výměna za dvoulitr tě vyjde u nás cca za padesát tis. a tu 1.4 pod patnáct taky neseženeš... ale jak říkal Erik, x14xe a x16xe je prakticky ten samý motor... pouze o dvě decky větší objem... :wink:
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
Ozzy_vita
Corsa forever
Příspěvky: 311
Registrován: 06 pro 2006, 17:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ozzy_vita »

Tak tak.. Zase takový rozdíl mezi nimi není. Myslím, že pokud chceš měnit motor, tak proto musíš mít vážný, řekněme sportovní, důvod. Jinak bych do toho nešel. Měl jsem taky v plánu tohle podstoupit, ale nejsem na tom tak dobře, abych do Corsy, která má sama o sobě hodnotu tak 70 000,- vrážel dalších 50. Ale je to na Tobě. Pokud tohle podstoupíš, tak bych to vzal z gruntu. nesmí to být polovičatá práce. S tak silným motorem se každá prkotinka zdvojnásobí.. :wink: Ale pokud do toho půjdeš, tak držím moc palce. Rád se zase kouknu na nějakou bestii na sprintech :D :wink: ..
Mike Mad
Corsa forever
Příspěvky: 328
Registrován: 06 pro 2006, 08:30
Bydliště: Sleepy Hollow
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

ja mam taky 1.2ku a myslenky na vymenu motoru mne presli, kvuli zasr*ny legislative v tyhle zemi. a hlavne uz jsem si na ten nedostatek koni zvykl a netrapi mne to. proste az si koupim jiny auto tak uz budu koukat i na vykon a opravdu si auto vyberu. :roll:

jestli chces vic koni a chces narvat penize do ty 1.2ky tak tady mas odkaz kde ti z ni vytahnou jednou takovej vykon :idea: www.imotecgmbh.de

a delaji vsechny Opel motory :idea: :arrow: http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/ps-bausatze.html
Opel Corsa B ... PRODANO
VW Jetta 2 Coupe
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2531
Registrován: 06 pro 2006, 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

jůůů tak tam maj dobrý věcičky... mě by stačila Fáze 4.. :lol:


jen ta cena... :? Miku, co je to POWER-PROVIDER - to víš, jelikož je to vysvětlení v němčině...tak se nějak nechytám ;o)
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
Mike Mad
Corsa forever
Příspěvky: 328
Registrován: 06 pro 2006, 08:30
Bydliště: Sleepy Hollow
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

vypadam snad ze umim nemecky? :D
http://www.imotecgmbh.de/Power-Provider ... vider.html
:idea: tipuju ze to bude nejakej blackbox chip tjuunink, alias oblbovac ecu a cidel, ve fazy 5 to mas i s ecu, ale to stoji 2690ecek :?:
Opel Corsa B ... PRODANO
VW Jetta 2 Coupe
Erik
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 503
Registrován: 11 pro 2006, 18:29
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

Mike Mad píše:tipuju ze to bude nejakej blackbox chip tjuunink, alias oblbovac ecu a cidel
Zadne takove ! To je spadne.
Tady se zmeni software v ECU, snad i na brzde, vsude jinde teda jo, Dbilas, Veltman atd...

Nekteri veci, jak treba Throttle Body's ale nejdou nastavit s origos ECU, tam potrebujes komplet nastavitalna pocitac, jen pocitac stoji minimalne 1000 euro, pak jeste kabely. A nastavit na brzde asi 500 euro...
Ale pak neco mas pod kaputou 8)

A chapu, ze reknete, me to staci...
Ale jak jednou pojedete s trosku rychlejse auto tak... :roll:

Porsche Boxter, Subaru WRX STi, jsou vischny pomalejsi nes ja...
(Kdyz jsou standard jako, tam taky muzes narvat 500 koni haha)

A pak bez toho, uz nechces haha
sladas opc
Příspěvky: 547
Registrován: 24 pro 2006, 12:34
Bydliště: Hradčany 467
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sladas opc »

Díky za radu,vím že to je náročné,ale jen jsem se ptal,raději bych trochu poladil tu 1.2,ale je to v němčině ty odkazy,nemáš něco v češtině???nevyznám se v tom.Díky
Odpovědět