Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Odpovědět
wenca
Příspěvky: 41
Registrován: 30 bře 2008, 14:33
Bydliště: Brtnice
Kontaktovat uživatele:

přestavba

Příspěvek od wenca »

ahoj kluci a holky měl byh na vás dotáz řešily už jste tady někdy zástavbu motoru 2.0 8v do corsy místo 1.2 33kw? Prosím odpověste nebo poraďte chtěl byh si to dát pod stromeček dík moc. :nese-strom: :nese-strom: :nese-strom: :nese-strom: :nese-strom:
slouceno s jiz zalozenym topicem by tox
1.2i x12sz plánovaná přestavba na c20ne jo a prasklo mi sklo
Velbloud
Administrátoři
Příspěvky: 2531
Registrován: 06 pro 2006, 08:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

už se to tu řešilo několikrát.. prohledej forum, je tu k tomu několik topiků... myslím že je to daleko jednodužší než 16V ... snad stačí jen přehodit motory.. ale to bych kecal..
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)

ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
wenca
Příspěvky: 41
Registrován: 30 bře 2008, 14:33
Bydliště: Brtnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wenca »

potřeboval byh pořešit poloosy uchycení ramen a tak
1.2i x12sz plánovaná přestavba na c20ne jo a prasklo mi sklo
Bali2
Příspěvky: 24
Registrován: 15 pro 2008, 20:27
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

prestavba

Příspěvek od Bali2 »

Ahoj, dělal jsem to u Ackoveho modelu corsy.. upravil jsem setrvačník abych mohl ponechat F13 převodovku a tudíž i poloosy.. predelani nádrže ( ja dal z gsi corsy ) A elektriku musis vymenit uplne komplet.. pak pouze vyrobis drzak na motor. Zni to jednodušše, ale neni to tak jednoduchy.. ted už bych se do toho však pustil bez obav. Ostatní jako napsavovaní hadic atd jsem se nezmínil.. to je prkotinka. U Bcka by to mělo byt snažší.. je tam celkově více místa.
wenca
Příspěvky: 41
Registrován: 30 bře 2008, 14:33
Bydliště: Brtnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wenca »

no dobře ale to mas pomalou prevodovku na 2.0 ne? muzu mit motor z calibri tak jsem myslel ze byh tam prendal prevodovku i poloosy ale aby zase sli do tehlic a nebily dlouhy atd.
1.2i x12sz plánovaná přestavba na c20ne jo a prasklo mi sklo
Bali2
Příspěvky: 24
Registrován: 15 pro 2008, 20:27
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

...

Příspěvek od Bali2 »

Abych to upřesnil.. evoluce byla taková... puvodne motor C14NZ.. poté kompletní přestavba techniky z corsy A gsi do mojí kastle... tzn komplet elektrika z celeho auta, nádrž, čerpadlo a komplet benzínové vedení, chladič ( nebylo nutné ) motro a převodovka F13cr ( pomala verze, ale lepší na akceleraci ) Motor C16SE ma elektriku shodnou s C20NE a proto jsem se rozhodl zamenit tyto motory... výsledek: Oproti 16ce super.. motor taha super od spoda.. velmi citelny rozdil.

V tvem pripade bys musel zřejmě upravit i řazení. Myslim, že prizpusobeni na F13ku ti usetri spoustu prace.. řazení a poloosy. A pokud mas strach žšë to poloosy nevydrží.. tak se neboj.. corsa váží prdlajs a jinak to bude stejne hrabat porad :)
wenca
Příspěvky: 41
Registrován: 30 bře 2008, 14:33
Bydliště: Brtnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wenca »

a ta převodovka f13 to je v jakym aute? ta je u 14 stovky?
1.2i x12sz plánovaná přestavba na c20ne jo a prasklo mi sklo
Bali2
Příspěvky: 24
Registrován: 15 pro 2008, 20:27
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

...

Příspěvek od Bali2 »

Corsa A ma u C14NZ F10ku... ale corsa B ma uz F13ku.
wenca
Příspěvky: 41
Registrován: 30 bře 2008, 14:33
Bydliště: Brtnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wenca »

aja tm mam jakou kdyz mam x12sz tam jr taky 13?
1.2i x12sz plánovaná přestavba na c20ne jo a prasklo mi sklo
Bali2
Příspěvky: 24
Registrován: 15 pro 2008, 20:27
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

..

Příspěvek od Bali2 »

Ano, myslim že ji tam mas..
Markusov
Příspěvky: 3
Registrován: 27 čer 2011, 23:23

Re: Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Příspěvek od Markusov »

Zdravím všechny členy CorsaClubu,

vlastním Corsu B 1.4 16v a rád bych se zeptal konkrétně na výměnu motoru x14xe za x16xe. Četl jsem, že jsou si konstrukčně dost podobný, takže by se záměnou neměly být větší potíže. Je mi ale celkem jasný, že to není jenom o motoru, ale taky o elektrice, převodovce, poloosách, brzdách, čerpadlech atd. Takže co všechno je v těchto modelech stejný a co všechno je potřeba vyměnit popř. předělat a kde všude je možný na tenhle typ motoru narazit resp. kde jej shánět.
Předem díky za všechny odpovědi a příspěvky :)
Uživatelský avatar
Fošna
Příspěvky: 1468
Registrován: 09 črc 2008, 21:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Příspěvek od Fošna »

Myslím, že tenhle motor neseženeš... je to skoro nemožný :( Sám jsem ho několikrát hledal :roll:
Corsa A 12NC (43PS)--- EX
Corsa B X14SZ (60PS)--- EX
Astra F X17DTL (65PS)--- EX
Zafira A Y20DTH (100PS)
Uživatelský avatar
Maro
Příspěvky: 879
Registrován: 11 srp 2008, 01:07
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Příspěvek od Maro »

Podle mě.. jelikož jsem vlastnil x16xe.. je všechno naprosto stejný.. a mužeš motor vyměnit kus za kus. Jen vyměniš elektriku a ŘJ. Brzdy mužeš nechát (asi máš 236ky), ale i tak bych dal 256ky.

Jedinej rozdíl v těchto motorech bych viděl asi jen v převrtaném bloku, jinak mě víc nenapadá v čem to je jiné.
Markusov
Příspěvky: 3
Registrován: 27 čer 2011, 23:23

Re: Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Příspěvek od Markusov »

Díky! Takže když se mi podaří sehnat x16xe z nějáké rozstřelené tigry případně corsy GSI s kompletní elektrikou a ŘJ, o čemž sám nejsem moc přesvědčenej (max. asi někde v německu že?), tak bych snad musel (v zájmu svého vlastního zdraví) vyměnit jen ty brzdy z GSI.... A co výfukový potrubí? Taky sedí z x14xe ?
Uživatelský avatar
Maro
Příspěvky: 879
Registrován: 11 srp 2008, 01:07
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: Corsa "B"> výměna motoru a jeho demontaz

Příspěvek od Maro »

Potrubí sedí bych řekl, změř mi průměr a řeknu ti.. já potrubí nechal z x16xe a mám c20xe a v klidu...jinak kdyby jsi se ozval před cca 3 měsíci.. tak bych pro tebe měl skvělej motor z mého GSI. Nikde netekl, neklepal, nežral olej, spotřeba 6-10 litru podle nohy a tlaky 15,3, startoval při -20ti na drc a nebyl s ním ani jeden problém.

Tak ti přeju štastné hledání. Snad nebude předchozí majitel prase a motor ti pak vydrží.
Odpovědět