Dobíjení >všeobecně

Témata týkající se řídící jednotky, elektroniky, čidel a veškeré kabeláže
Marek Brz
Příspěvky: 3
Registrován: 28 lis 2007, 09:23

Dobíjení >všeobecně

Příspěvek od Marek Brz »

Zdravím,
mám zvláštní problém s elektrikou na Corse B 1.5TD. Nevím, jestli je to dobíjení, nebo něco jiného, ale po nějaké době jízdy se zničeho nic zvedne napětí v autě, začne se rychleji točit ventilátor a auto i mnohem líp svítí. Všiml jsem si, že ve středové části palubovky (za ovl. topení atd.) jakoby cvakne nějaké relé a pak se vše rozeběhne tak, jak uvádím výš. Kamarád má taky Corsu B 1.9D a má stejný problém i se stejnými příznaky i cvaknutím relé. Ten už nechal podle rad mechaniků vyměnit nějaké diody (snad stabilizátor). Situace se u něj zlepšila, ale dělá mu to stále. Jen se prý zlepšila doba, kdy mu to dělá. Prý po 100m jízdy. U mé Corsy je to jak kdy. Navíc se chystám kupovat novou baterku, ta v autě je K.O., tak abych ji taky nezničil, jestli se tedy jedná o dobíjení.

Prosím tedy, jestli se s tím už někdo nesetkal a tento problém vyřešil a jestli by se se mnou mohl poradit o zkušenosti, než to dám do nějakého servisu, kde budou hledat a hledat . . . .
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

No tak to bude tou baterií :lol: z alternátoru se furt odebírá napětí,protože baterie není schopná "udržet" napětí.Pozná se to tak, že intenzita světla vzrůstá s otáčkami motoru :wink: a corsu 1.9 D sem ještě neviděl :lol:
Marek Brz
Příspěvky: 3
Registrován: 28 lis 2007, 09:23

Příspěvek od Marek Brz »

Pívas píše:No tak to bude tou baterií :lol: z alternátoru se furt odebírá napětí,protože baterie není schopná "udržet" napětí.Pozná se to tak, že intenzita světla vzrůstá s otáčkami motoru :wink: a corsu 1.9 D sem ještě neviděl :lol:
Díky za odpověď. No ale nevím, jestli to tím opravdu bude. Ten můj kamarád, co má tu 1.7D (sorry za tu 1.9D :lol: ), tak jí taky měnil, než vůbec přistoupil k té opravě těch diod.
No ale uvidím, stejně tu novou baterku musím koupit. Mimochodem jaká tam patří baterka ? Koukal jsem do kastlíku na tu starou a nikde nevidím, kolik má mít ampérhodin.
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Myslím, že u diesela 55 Ah ne? :wink:
Uživatelský avatar
Svoby
Moderátor
Příspěvky: 2893
Registrován: 29 čer 2007, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Svoby »

U diesela čím víc tím líp........ Když jsem to koupil tak tam byla 65Ah a teď tam mám 80 Ah
I German Style !
governor
Příspěvky: 41
Registrován: 18 kvě 2007, 21:00
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od governor »

Pravděpodobně regulátor napětí. Nevím, zda je samostatný a nebo integrovaný v alternátoru. Baterkou to nebude.
Marek Brz
Příspěvky: 3
Registrován: 28 lis 2007, 09:23

Příspěvek od Marek Brz »

governor píše:Pravděpodobně regulátor napětí. Nevím, zda je samostatný a nebo integrovaný v alternátoru. Baterkou to nebude.
Taky mě to napadlo, je to takový nejlogičtější. No nechám to u nějakejch týpků proměřit.
Corsar
Příspěvky: 33
Registrován: 15 črc 2007, 21:39

Příspěvek od Corsar »

Pívas píše:No tak to bude tou baterií :lol: z alternátoru se furt odebírá napětí,protože baterie není schopná "udržet" napětí.Pozná se to tak, že intenzita světla vzrůstá s otáčkami motoru :wink: a corsu 1.9 D sem ještě neviděl :lol:
Odebírá napětí? Kdyžtak proud ne. Navíc to vůbec nevysvětluje popsané chování auta. Spíš bych řekl, že v tohmle případě by naopak světla pohasla.
governor píše:Pravděpodobně regulátor napětí. Nevím, zda je samostatný a nebo integrovaný v alternátoru. Baterkou to nebude.
Vidím to stejně.
Corsa B, X14XE (66 kW)
pepex
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 554
Registrován: 24 kvě 2007, 21:47
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pepex »

Stoprocentně regulace napětí na altíku,pokud je to Hitachi s vývěvou,jakože asi určitě,tak regulace 2 200.- :!:

Pokud je to Bosch tak kolem 900-1 400.-Jak se ti podaří sehnat

Změř na baterce při vypnutym motoru napětí,ale asi máš baterii out...TAk změř napětí při běžícím motoru,musí dávat 13.8 - 14.2 .pokud to leze víc jak 15 V tak ti to tu baterii pěkně vysmaží a pak nedrží kapacitu,bleje ti kyselina oddychem ze strany a sežere ti to kus auta jako mě..já přebíjení nechával na pozdějc a na pozdějc,a baterie vypověděla službu,navíc mi to sežralo prostor pod baterkou...

Doporučuji nejdříve dát do kupy altík,aby tu zmiňovanou novou baterku neposlal kouřit! :?
25DT
sisik
Příspěvky: 9
Registrován: 10 črc 2007, 17:21
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sisik »

Jak to tady čtu, tak mám trošku podobný problém. Stává se mi, že mi motor na volnoběh chtěl jako když zdechnout, ale najednou naběhne. Při tom, jak se najednou sníží otáčky, tak se na sekundu zeslabí světla, jako kdyby vypadlo dobíjení. V létě to není tak časté, ale v těchto měsících to pozoruju už 2.rokem a taky jsem si všiml, že tam mám určitý vliv puštěný ventilátor. Mám pocit jako kdyby dodělával alternátor, je to možné nebo je problém jinde?Díky
Opel Corsa 1,4i C14NZ
Uživatelský avatar
M@n!k
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 226
Registrován: 24 úno 2008, 19:52
Bydliště: Luka nad Jihlavou
Kontaktovat uživatele:

Problém s dobíjením

Příspěvek od M@n!k »

mam problem z dobijenim baterky moc to prebiji a znicilo to druhou baterku nevi nekdo co by s tim mohlo bejt?
Sloučeno.Havli
Corsa B blanco de 5 puertas 1.6 GSI 55 kilovatios 75 caballos(po 20letech rozkvetla a zvadla)
Corsa B wagon blanco 1.4 66 kilovatios 90 caballos < wagon >
Uživatelský avatar
opel1.0
Příspěvky: 114
Registrován: 29 led 2007, 19:30
Bydliště: slovakia
Kontaktovat uživatele:

xx

Příspěvek od opel1.0 »

alternator regler v nom alebo diodovy mostik ale kazdopadne alternator ma zivotnost asi 100 000 km takze do go je to polozka asi 2000 sk novy regler lebo v nom su uhliky a loziska a je to ok ak m\nie je mostok v pic i tak to mas o 1000 kacek vic
celych 998 CCm a aj 12 ventilov
pepex
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 554
Registrován: 24 kvě 2007, 21:47
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pepex »

:lol:
je v čudu regulace alternátoru,tedy relátko..
Podle toho,co máš za altík,by mělo stát tak do 1000.-
měl bys to urychleně dát do pořádku-hrozí poškození elektrických zařízení...hlavně ŘJ.. :x
25DT
Uživatelský avatar
M@n!k
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 226
Registrován: 24 úno 2008, 19:52
Bydliště: Luka nad Jihlavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M@n!k »

diky...uz pujde do servisu...corsa ma nalitano asi 115 tisic...je to v haji :idiot:
Corsa B blanco de 5 puertas 1.6 GSI 55 kilovatios 75 caballos(po 20letech rozkvetla a zvadla)
Corsa B wagon blanco 1.4 66 kilovatios 90 caballos < wagon >
Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

Kolísá mě napětí, "blikají" světla, podle elektrikáře mám špatný regulátor dobíjení od Hitachi asi za 2200 kč. Prý se musí vyndat alternátor a s prací by to mělo stát cca 5 tis kč.
Chci se zeptat, jestli se opravdu musí vyndat a jestli bch to zvládnul sám? Na co si dát pozor atd..
dík
Odpovědět