Stránka 1 z 5

Dobíjení >všeobecně

Napsal: 28 lis 2007, 09:40
od Marek Brz
Zdravím,
mám zvláštní problém s elektrikou na Corse B 1.5TD. Nevím, jestli je to dobíjení, nebo něco jiného, ale po nějaké době jízdy se zničeho nic zvedne napětí v autě, začne se rychleji točit ventilátor a auto i mnohem líp svítí. Všiml jsem si, že ve středové části palubovky (za ovl. topení atd.) jakoby cvakne nějaké relé a pak se vše rozeběhne tak, jak uvádím výš. Kamarád má taky Corsu B 1.9D a má stejný problém i se stejnými příznaky i cvaknutím relé. Ten už nechal podle rad mechaniků vyměnit nějaké diody (snad stabilizátor). Situace se u něj zlepšila, ale dělá mu to stále. Jen se prý zlepšila doba, kdy mu to dělá. Prý po 100m jízdy. U mé Corsy je to jak kdy. Navíc se chystám kupovat novou baterku, ta v autě je K.O., tak abych ji taky nezničil, jestli se tedy jedná o dobíjení.

Prosím tedy, jestli se s tím už někdo nesetkal a tento problém vyřešil a jestli by se se mnou mohl poradit o zkušenosti, než to dám do nějakého servisu, kde budou hledat a hledat . . . .

Napsal: 28 lis 2007, 09:46
od Pívas
No tak to bude tou baterií :lol: z alternátoru se furt odebírá napětí,protože baterie není schopná "udržet" napětí.Pozná se to tak, že intenzita světla vzrůstá s otáčkami motoru :wink: a corsu 1.9 D sem ještě neviděl :lol:

Napsal: 28 lis 2007, 12:09
od Marek Brz
Pívas píše:No tak to bude tou baterií :lol: z alternátoru se furt odebírá napětí,protože baterie není schopná "udržet" napětí.Pozná se to tak, že intenzita světla vzrůstá s otáčkami motoru :wink: a corsu 1.9 D sem ještě neviděl :lol:
Díky za odpověď. No ale nevím, jestli to tím opravdu bude. Ten můj kamarád, co má tu 1.7D (sorry za tu 1.9D :lol: ), tak jí taky měnil, než vůbec přistoupil k té opravě těch diod.
No ale uvidím, stejně tu novou baterku musím koupit. Mimochodem jaká tam patří baterka ? Koukal jsem do kastlíku na tu starou a nikde nevidím, kolik má mít ampérhodin.

Napsal: 28 lis 2007, 16:53
od Pívas
Myslím, že u diesela 55 Ah ne? :wink:

Napsal: 28 lis 2007, 16:56
od Svoby
U diesela čím víc tím líp........ Když jsem to koupil tak tam byla 65Ah a teď tam mám 80 Ah

Napsal: 28 lis 2007, 19:44
od governor
Pravděpodobně regulátor napětí. Nevím, zda je samostatný a nebo integrovaný v alternátoru. Baterkou to nebude.

Napsal: 30 lis 2007, 09:44
od Marek Brz
governor píše:Pravděpodobně regulátor napětí. Nevím, zda je samostatný a nebo integrovaný v alternátoru. Baterkou to nebude.
Taky mě to napadlo, je to takový nejlogičtější. No nechám to u nějakejch týpků proměřit.

Napsal: 30 lis 2007, 18:32
od Corsar
Pívas píše:No tak to bude tou baterií :lol: z alternátoru se furt odebírá napětí,protože baterie není schopná "udržet" napětí.Pozná se to tak, že intenzita světla vzrůstá s otáčkami motoru :wink: a corsu 1.9 D sem ještě neviděl :lol:
Odebírá napětí? Kdyžtak proud ne. Navíc to vůbec nevysvětluje popsané chování auta. Spíš bych řekl, že v tohmle případě by naopak světla pohasla.
governor píše:Pravděpodobně regulátor napětí. Nevím, zda je samostatný a nebo integrovaný v alternátoru. Baterkou to nebude.
Vidím to stejně.

Napsal: 30 lis 2007, 19:30
od pepex
Stoprocentně regulace napětí na altíku,pokud je to Hitachi s vývěvou,jakože asi určitě,tak regulace 2 200.- :!:

Pokud je to Bosch tak kolem 900-1 400.-Jak se ti podaří sehnat

Změř na baterce při vypnutym motoru napětí,ale asi máš baterii out...TAk změř napětí při běžícím motoru,musí dávat 13.8 - 14.2 .pokud to leze víc jak 15 V tak ti to tu baterii pěkně vysmaží a pak nedrží kapacitu,bleje ti kyselina oddychem ze strany a sežere ti to kus auta jako mě..já přebíjení nechával na pozdějc a na pozdějc,a baterie vypověděla službu,navíc mi to sežralo prostor pod baterkou...

Doporučuji nejdříve dát do kupy altík,aby tu zmiňovanou novou baterku neposlal kouřit! :?

Napsal: 07 pro 2007, 18:16
od sisik
Jak to tady čtu, tak mám trošku podobný problém. Stává se mi, že mi motor na volnoběh chtěl jako když zdechnout, ale najednou naběhne. Při tom, jak se najednou sníží otáčky, tak se na sekundu zeslabí světla, jako kdyby vypadlo dobíjení. V létě to není tak časté, ale v těchto měsících to pozoruju už 2.rokem a taky jsem si všiml, že tam mám určitý vliv puštěný ventilátor. Mám pocit jako kdyby dodělával alternátor, je to možné nebo je problém jinde?Díky

Problém s dobíjením

Napsal: 12 bře 2008, 21:11
od M@n!k
mam problem z dobijenim baterky moc to prebiji a znicilo to druhou baterku nevi nekdo co by s tim mohlo bejt?
Sloučeno.Havli

xx

Napsal: 13 bře 2008, 18:09
od opel1.0
alternator regler v nom alebo diodovy mostik ale kazdopadne alternator ma zivotnost asi 100 000 km takze do go je to polozka asi 2000 sk novy regler lebo v nom su uhliky a loziska a je to ok ak m\nie je mostok v pic i tak to mas o 1000 kacek vic

Napsal: 13 bře 2008, 18:42
od pepex
:lol:
je v čudu regulace alternátoru,tedy relátko..
Podle toho,co máš za altík,by mělo stát tak do 1000.-
měl bys to urychleně dát do pořádku-hrozí poškození elektrických zařízení...hlavně ŘJ.. :x

Napsal: 13 bře 2008, 20:03
od M@n!k
diky...uz pujde do servisu...corsa ma nalitano asi 115 tisic...je to v haji :idiot:

Napsal: 24 dub 2008, 13:23
od Robin
Kolísá mě napětí, "blikají" světla, podle elektrikáře mám špatný regulátor dobíjení od Hitachi asi za 2200 kč. Prý se musí vyndat alternátor a s prací by to mělo stát cca 5 tis kč.
Chci se zeptat, jestli se opravdu musí vyndat a jestli bch to zvládnul sám? Na co si dát pozor atd..
dík