Stránka 1 z 2
Olej nad rysku -MAX-
Napsal: 11 říj 2008, 00:40
od PetrZ
Ahoj, chtel bych se zeptat, jestli mate nekdo obdobnou zkusenost se spatnym udajem obsahu oleje olejove vany. U sve corsy B 1.0 12V jsem tedka menil olej, nalil jsem tam 2,8 az 2,9litru a mam to docela slusne nad max, menil jsem i filtr a nejdriv jsem myslel, ze chvilku potrva, nez se poradne nasakne filtr, ale ted jsem s tim ujel asi 70km a porad to mam asi 1cm nad max. Jsem nastvanej, protoze vsude pisou, ze napln je 3,5 litru, tak jsem prestal plnit kolem 3,0 litru, abych kdyztak jeste dolil a zjistil, ze uz jsem pres.
Stary olej jsem nechaval vykapat 3 dny (protoze tak dlouho jsem shanel tesnici krouzek od vypustniho sroubu), takze v tom by byt problem nemel.
Musim tedka kus upustit nebo to muzu nechat? Nebo uz jsem si po ujeti tech 70km poskodil katalyzator a upostet uz tak stejne nema cenu?
Diky moc, Petr
Napsal: 11 říj 2008, 07:33
od pepex
do 1.0 12 v se vejde přesně 3 litry i s filtrem..
dáš tam 3 litry a je to přesně na max..
pokud je tam o 2 deci víc nic se neděje,ale nemělo by se tak dělat..
Při přelití olejové měrky o víc než je rozumné může dojít velkým tlakem oleje k "proražení,vystřelení," gufer na klice nebo jinde.Stalo se to na Volvu,kde byla náplň 33l a nalilo se 38 litrů..Každý tam přidá o něco víc ať pak už nemusí dolejvat..nědělejte tak lije se to na optimum,ne na maximum..
Napsal: 11 říj 2008, 10:29
od PetrZ
Diky moc, ja tam nenalil vic shvalne, jak rikam, nalil jsem 2,8-2,9 s domnenim, ze to bude ok a neni, ale uz shanim injekcni strikacku a hadicku, abych ten nadbytek odsal....nemam z toho dobrej pocit..doufam, ze k tomu poskozeni, co jsi popisoval dochazi az pri dlouhodobem jezdeji pres max a ne po ujeti 70km.
Mej se, Petr
Napsal: 11 říj 2008, 10:31
od Havli
Hladinu oleje opravdu srovnej na optimum,jak píše Pepex. Velkej tlak oleje je špatnej,vyskáčou ti gufera,jsou stavěný na určitej tlak.

Oleje má bejt prostě akorát

Napsal: 11 říj 2008, 10:34
od PetrZ
Ok, ok, udelam tak, jen mi reknete: Podelal jsem to uz kdyz jsem s tim ujel tech 70km nebo jsou poruchy tech gufer az zalezitosti dlouhodobejsi?
Diky
Napsal: 11 říj 2008, 10:36
od Havli
70 km by to mohlo vydržet bez úhony

Napsal: 11 říj 2008, 10:37
od PetrZ
Diky, tak tos me uklidnil

Napsal: 11 říj 2008, 11:14
od PetrZ
Tak uz jsem sehnal strikacku a infuzni hadicku, doufam, ze ten olej neni natolik viskozni, abych ho tou hadickou nepropasiroval

Napsal: 11 říj 2008, 13:00
od Havli
Já sem takhle měnil olej v sekačce

Docela to šlo

Napsal: 13 říj 2008, 18:39
od Lupa89
ja leju do fava porad pres max a jeste nic nevyskocilo a u corsy radsi nemenim olej a jezdi to porad

Napsal: 13 říj 2008, 18:49
od Adiss
Lupa89 píše:ja leju do fava porad pres max a jeste nic nevyskocilo a u corsy radsi nemenim olej a jezdi to porad

tím bych se moc nechlubil..
Napsal: 13 říj 2008, 19:04
od Vtomas
Lupa89 píše:ja leju do fava porad pres max a jeste nic nevyskocilo a u corsy radsi nemenim olej a jezdi to porad


výbornej postup
Napsal: 13 říj 2008, 19:13
od Lupa89
jakej olej tam leju radsi rikat ani nebudu

Napsal: 13 říj 2008, 19:14
od Vtomas
tak se pochlub

Napsal: 18 říj 2008, 12:49
od PetrZ
Tak jsem to prave odsal. Infusni hadickou a injekcni strikackou o objemu 0,02l..Byla to pekne mravenci prace, ale asi po hodine jsem se dostal pod max. Olej je uplne cernej, takze se mi pri vymene evidentne nepodarilo vypustit vsechen ten starej...Nechapu, jak je to mozne, protoze jsem ho vypoustel ohraty a nechal jsem ho vykapat 3 dny. Tedka lituju, ze jsem ten olej nenechal vymenit v servisu, ulehcil bych si tim spoustu prace.
Vsem diky moc za rady!