Posilovač řízení>elektrika,hydraulika
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 20 čer 2007, 22:26
EPS problém ??
To Paluš:
Četl jsem tvůj postup při řešení tohoto problému, ale chci se ujistit:
Výměna celého posilovače nepomohla a řešení tedy bylo povrtat se v tom potenciometru a najít metodou pokus/omyl to správné nastavení?
Protože jestli ti nepomohla celá výměna, tak si vlastně sehnal nový posilovač (který ted máš), ale také vadný...
Lze vyměnit jen ten potenciometr?
Omlouvám se jestli se ptám zmateně, možná jsem při čtení diskuse něco nepochopil.
Zdar
Četl jsem tvůj postup při řešení tohoto problému, ale chci se ujistit:
Výměna celého posilovače nepomohla a řešení tedy bylo povrtat se v tom potenciometru a najít metodou pokus/omyl to správné nastavení?
Protože jestli ti nepomohla celá výměna, tak si vlastně sehnal nový posilovač (který ted máš), ale také vadný...
Lze vyměnit jen ten potenciometr?
Omlouvám se jestli se ptám zmateně, možná jsem při čtení diskuse něco nepochopil.
Zdar
Ondrei
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Re: EPS problém ??
Posilovač ani říd. jednoka, co jsem vyndal ,, nejsou ´´vadnéOndřej Buchtík píše:To Paluš:
Četl jsem tvůj postup při řešení tohoto problému, ale chci se ujistit:
Výměna celého posilovače nepomohla a řešení tedy bylo povrtat se v tom potenciometru a najít metodou pokus/omyl to správné nastavení?
Protože jestli ti nepomohla celá výměna, tak si vlastně sehnal nový posilovač (který ted máš), ale také vadný...
Lze vyměnit jen ten potenciometr?
Omlouvám se jestli se ptám zmateně, možná jsem při čtení diskuse něco nepochopil.
Zdar
Pohrál jsem si s tím poťákem.
Problém u mně není v posilovači řízení, ale v úhlu rejdu ... pravé kolo při plném otočení v levo má snahu se dotočít jakoby víc, než by mělo ... nikdo si s tím neví rady.
Ten potenciometr nedodávají zvlášť ... jen komplet ... aspoň tak mi to bylo řečeno
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2007, 21:10
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2007, 21:10
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
no EPS mi bezi, protoze bez klicku na miste volantem jde tocit tezce a kdyz zapnu tak to jde supr , ale na pravou stranu o dost hur. Podle toho co si tu psal to vidim na ten potenciometr. Nemohl by si vice popsat jak ho lze seřídit , popřípadě jestli jde někde ( vrakoviěte atd.) sehnat zvlast ? Díky moc
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Tady máš ten potenciometr a popis jak funguje.
Musím tě ale upozornit, že je to velmi citlivé na seřízení a pokud budeš s tím hejbat, tak opravdu posunuj po kouskách .... po max. 0.5mm popř. vyzkoušej a pak když tak více. Pokud to hodně přeženeš, tak se ti může stát, že po nastartování se ti otočí volant nebo při nejmenším tě to bude tahat na jednu stranu .
Pokud ti to nepomůže, tak je poťák vadnej. Pak už záleží na vrakovištích, zda-li by ti ho prodali zvlášť, ale asi ne ... prodávají to jako celek.
Zeptat se ale můžeš ... za to nic nedáš.
Musím tě ale upozornit, že je to velmi citlivé na seřízení a pokud budeš s tím hejbat, tak opravdu posunuj po kouskách .... po max. 0.5mm popř. vyzkoušej a pak když tak více. Pokud to hodně přeženeš, tak se ti může stát, že po nastartování se ti otočí volant nebo při nejmenším tě to bude tahat na jednu stranu .
Pokud ti to nepomůže, tak je poťák vadnej. Pak už záleží na vrakovištích, zda-li by ti ho prodali zvlášť, ale asi ne ... prodávají to jako celek.
Zeptat se ale můžeš ... za to nic nedáš.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2007, 21:10
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2007, 21:10
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
můžeš přesně popsat, jak si to vyndal nebo kudy by to šlo se tam nejlépe dostat. Nemůžu povolit ty dva šroubky, které drží ten krycí plíšek přes potenciometr :/. Těžko se k nim dostává a celou palubovku kvůli tomu sundovat, to je peklo. Nešlo by to přes vyndání skřínky na pojistky? Tam jsem zkoušel odšroubovat ty 2 šroubky, ale pořád drží jak nevim. Jsou tam vzadu asi nějaký držáky(cvaky)...Nebo podle obrázku soudím, že byto mohlo jít přessundání volantu?? Ty jsi to teda vyresil tim poteciometrem nebo čím to bylo u tebe ?
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Bez sundání volantu s posilovačem je tam k tomu opravdu mizernej přístup.
Poprvé jsem měl celé řízení venku, tak to bylo v pohodě a pak jsem po namontování řízení šel ze strany od pojistek a použil hvězdičkový zahnutý imbus. Prostě musíš vše okolo povolit ... zejména pojistkovou skříňku, aby jsi se k tomu deklíku dostal. Jde to blbě, ale dá se to ... jinak ven řízení
U mě to chtělo trochu doladit, ale problém mám stejně jinde ... už jsem to tu popisoval.
Ve stručnosti:
Mám nějakým způsobem rozhozený úhel rejdu při plným otočení v levo. Pravé kolo se má snahu jakoby víc dotočit. Při plným rejdu do leva má prostě pravé kolo snahu hoblovat venkovní stranou gumy ... točí se víc, než by mělo ... jsou rozhozené vnitřní a venkovní úhly rejdu.
Geometrie je OK ... tedy sbíhavost, odklon a záklon. Dost lidí co dělaj s geometrií nad tím kroutili hlavou, ale nepřišli na nic. Při běžné jízdě je to v pohodě ... akorát při tom plným otočením je to nahouby. Tá pravá strana byla buchnutá a zřejmě je tam něco špatně, ale zatím nikdo na nic nepřišel
Poprvé jsem měl celé řízení venku, tak to bylo v pohodě a pak jsem po namontování řízení šel ze strany od pojistek a použil hvězdičkový zahnutý imbus. Prostě musíš vše okolo povolit ... zejména pojistkovou skříňku, aby jsi se k tomu deklíku dostal. Jde to blbě, ale dá se to ... jinak ven řízení
U mě to chtělo trochu doladit, ale problém mám stejně jinde ... už jsem to tu popisoval.
Ve stručnosti:
Mám nějakým způsobem rozhozený úhel rejdu při plným otočení v levo. Pravé kolo se má snahu jakoby víc dotočit. Při plným rejdu do leva má prostě pravé kolo snahu hoblovat venkovní stranou gumy ... točí se víc, než by mělo ... jsou rozhozené vnitřní a venkovní úhly rejdu.
Geometrie je OK ... tedy sbíhavost, odklon a záklon. Dost lidí co dělaj s geometrií nad tím kroutili hlavou, ale nepřišli na nic. Při běžné jízdě je to v pohodě ... akorát při tom plným otočením je to nahouby. Tá pravá strana byla buchnutá a zřejmě je tam něco špatně, ale zatím nikdo na nic nepřišel
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2007, 21:10
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Pojistkovou skříňku nevytahuj ... to je vopruz. Jen ji povol, trochu odehni stranou ať máš víc místa a měl bys ses tam už dostat se zahnutým hvězdičkovým imbusem nebo bitem a na něm s malým klíčem.xavy píše:no prave ta pojistkova strinka mi nechce ven čoveče povolim dva ty šroubky ze předu a jinej nevidim. Jaky tam ještě jsou ?
Je to chyrurgická piplačka, pokud nechceš vytahovat řízení
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2007, 21:10
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2007, 21:10
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
uf podarilo se, uz se toci na obě dvě strany přibližně stejně. Všem moc díky za rady, hlavně Palušovi. Ten horni šroubek jsme ale stejně nepovolili:D Mluvim jsi s mým tátou , já ležel pod autem Ten šroubek tam byl snad přivařenej. Museli jsme ten potenciometr nahore trochu nastipnout , nic jinyho nezbyvalo a už to šlale díky bohu.