Stránka 1 z 5

Jak vám to startuje v -15°C?

Napsal: 08 led 2009, 08:53
od william.wallace
Jsou tu různá témata, ale nenašel jsem žádné zaměřené vyloženě na zimní mrazivé starty, tož zakládám topic....

Napadlo mě to dnes ráno, když u nás v Lednici bylo ráno jak v lednici...nebo spíš v mražáku, na teploměru -15, takže jsem s obavami šel k mojí Koze, kterážto po sekundovém přemlouvání stylem en-en-en, udělala brrrrrm ...vím o tom, že už tam mám dlouho baterku a svíčky (asi 3 roky) a koza jezdí denodenně, takže asi bude potřeba tyhle věci vyměnit...jináč jsem spokojen, že mi v klidu chytne i v týhle teplotě, když jsou staré svíce a battery.

Akorát pár vteřin po naskočení, když je tak -10 až -15, tak začnou lehce kolísat otáčky, motor má tendence jakoby skapávat, ale přitom neskape. Když šlápnu lehce na plÿn a zlehka jej jen trochu protočím, kolísání přestane a všecko je v cajku. Je to normální při týhle teplotě? Samozřejmě to dělá jen za studena, když auto stojí přes dlouhou mrazivou noc.

Prosím o odpověď, reakci, radu nebo uchlácholení, že je to normal : )

Napsal: 08 led 2009, 09:32
od Havli
Willi bud v klidu je to normal :lol: :lol: Je ztuhlej olej a vůbec všechno v motoru tak to chvilku trvá než se to srovná :lol: :lol:
Jinak mám novou Vartu takže to chytá na drc i v těhle mrazech :wink: Jen řazení jde trochu z tuha :lol: :lol:
Jinak tohle našel Mr.Mart na netu :wink:
http://auto.idnes.cz/jak-si-pri-zimnim- ... aktual_fdv

Napsal: 08 led 2009, 09:56
od Pívas
V tom článku píší, že je nejlepší hned natočit a jet.To píší ale jen kvůli tomu, aby všichni v Evropě nezahřívali půl hodiny motor, protože v mrazu trvá až 30 s než se dostane olej k vačce

Napsal: 08 led 2009, 10:17
od Havli
:lol: :lol: Jasně natočit a jet,je jedno že nemam oškrábaný okna a hovno vidim. Na prvním přechodu sestřelím 6 děcek,ale nezatěžuju okolí emisema :lol: :lol:

Napsal: 08 led 2009, 10:19
od william.wallace
ok, tak to jste mě uklidnili.

Ten článek je perfektně napsaný!!

Po výplatě kupuju VARTUUUU :twisted: 8)

HAVLI: jj, zamrlý okna při velký vlhkosti a mlžení prvních 5 km, to je jiná kapitola.....srazíš 5 důchodců a jedeš no... :D

Napsal: 08 led 2009, 10:22
od nostromo
Moje Corsa chyta v techle mrazech (meli jsme u nas -20) dobre, sice to trva trochu dyl, ale chytne bez problemu. Svice jsou tam take stare a baterka mozna jeste puvodni. :-)

Akorat s tim ohrivanim pomalou jizdou u nas nevim.
Jednak bych nic nevidel, musim pockat az zacne trochu foukat vlazny vzduch na okno a pak taky od baraku je to vsude do kopce, kde to v tomhle pocasi musim pekne rozjet, abych vyjel nahoru - je tam takovej ten rozjezdenej ani zmrzlej, ani mokrej snih, takovej ten nejhorsi.

Napsal: 08 led 2009, 10:26
od Havli
Jasně,než to oškrábeš a ometeš sníh tak se to aspon malinko ohřeje a nejedeš uplně studenej, vyjet hned je chujovina :wink:

Napsal: 08 led 2009, 10:29
od william.wallace
tojo, to bych chtěl fakt vidět toho kamikadze, kterej by šlápl na plyn se zasněženýma a zamrzlýma oknama...
...
na druhou stranu, u nás pracuje hodně ženských, no a když semtam vidím, že přijede na parkplatz auto, ve kterým je vyškrábaný okýnko 5x5 cm, boční a zadní skla zamrzlé, světla zasněžené......
...
ptal jsem se jedný kolegyně, jak tak vůbec může jet, když nic nevidí....tak mi odpověděla, že je to jen kousek..... :roll: :lol:

Napsal: 08 led 2009, 12:26
od brody
Koukam tady docela dobry pocteni:-) je fakt, ze v prosinci me mraz prekvapil a skrabal sem okno CDckem. taky sem to neudelal cele, ono je to docela fuska:-) Jinak, abych se drzel tematu, tak na to, ze je v aute jeste puvodni baterka (sice gelova, ale i tak...) a o svickach ani nemluvim, tak to chyta dobre.. jednou dvakrat se tak line otoci, ale pak hned chytne... ale az si nasetrim na novou gelovku a denso iridium power, tak to vymenim a pude to zase trohu lip :-)

Napsal: 08 led 2009, 13:49
od Kroulajs
já mám taky problém jak jsou tydle mrazy tak mi svítí oranžová kontrolka a pokuď svítí tak to nejede musim třebaa čekat půl hodky nevíte co to je??

Napsal: 08 led 2009, 14:04
od Svoby
já zatím nastartoval pokaždý, jen jednou ne, ale to bylo kvůli vybité baterii....
Na to že je to diesel tak to chytá pěkně na jedno nažhavení...

Napsal: 08 led 2009, 14:38
od pdk88
thhh :nevim: mě v garáži nemrzne :jazyk: :jazyk:
..ČD rulézz :lol:

Napsal: 08 led 2009, 16:09
od Havli
Svoby>Na starýho dýzla je to hodně dobrý :wink: Je vidět že se o ní staráš :wink:

Napsal: 09 led 2009, 07:52
od william.wallace
ty jo, tak dneska jsme u nás v dolině měli -17!!!!

Po dvousekundovém přemlouvání autiko chytlo, ale hnedka dneska jde baterka na nabíječku, páč už to bylo eném tak tak.

Vůbec poprvý v životě jsem musel škrábat led na sklech uvnitř auta!!!

No masakr...brrr...zima jak na sibiři

Když si pomyslím, že v létě to na sluníčko šplhá k 50 stupňům..... :shock: :shock:

Napsal: 09 led 2009, 07:59
od Havli
Dneska slabota,jen -6 :lol: :lol: Ani jsem neškrábal,mohl jsem vyjet podle toho článku,hned :wink: Holt baterka a zimní směs do ostřikovačů je základ :wink: