Stránka 1 z 3

Vibrace volantu

Napsal: 09 bře 2009, 09:16
od william.wallace
Poslední dobou se mi děje taková vcelku nepříjemná věc. Není to vždy, ale začíná to být čím dál častěji. Takže než s tím zajdu k mechanikovi, se chci zeptat, jestli s tím nemáte někdo zkušenosti, bo čím bo to mohlo být.

Při rychlostech nad 90 km/h mi docela nepříjemně vibruje volant v rukou, tipl že se vibrace přenáší od přední nápravy. Od motoru to asi nebude, bo když sem dal asi při 100 km/h neutral, tak se to třepalo dál, zátah nezátah.

Může to být třeba jen špatnou geometrií??

Navíc teď je všude plno děr a jam po zimě a občas se zadaří na nějakou najet a čet jsem že kozy jsou na tohle celkem choulostivé.

Jak říkám, není to vždy, někdy jedu 120 a pohoda, ale čím dál častěji mi to vibruje, ale jen při vyšších rychlostech, do těch 90 vůbec...

Tož víte, poradíte?

Napsal: 09 bře 2009, 09:19
od Havli
Willi ty jsi ted přezouval na letní,vid. Jestli ti to vibruje od tý doby,tak to bude asi kolama :wink:

Napsal: 09 bře 2009, 10:07
od william.wallace
nooo, přezouval, ale letňáky by měly být v cajku, jsou nový, vyvážený.....co s tím mám udělat, nechat to zajet, že se to podá... ?

Napsal: 09 bře 2009, 11:06
od harry-ventil
Taky jsem to jednou měl nově vyvážené kola a vybrace nad 90 no a pak se zjistilo že v pneuservisu neměli zkalibrovanou vyvažovečku.

Napsal: 09 bře 2009, 11:14
od souky222
mno hele kámošovy se stalo: nechal si v pneu servisu vyvážit kola a ten maník dal závaží na druhou stranu, takže asi takle

Napsal: 09 bře 2009, 11:24
od Velbloud
to co popisuješ může mít jen dva důvody:

- vyvážení kol
- geometrie

osobně bych ještě jednou nechal převážit kola a pak zkusil geometrii.

Kdyby Ti to dělalo třebas při brždění - tak by to byly vlnitý kotouče. kdyby naopak pouze při zrychlování, tak vadný poloosy.

Napsal: 09 bře 2009, 12:56
od william.wallace
Díky moc bloude, něco takovýho jsem potřeboval....teda jako odpověď typu geometrie nebo kola....zajedu za mechanikem a nechám to převážit a kdyžtak i udělat geom. ..
...
jj, vím že při brždění to jsou kotouče, ty přijdou na řadu v dubnu, sice ještě "nevlní", ale už značně přesluhují,

a uklidnil jsi mě těma poloosama...při zrychlování drží stopu jak drak :wink:

Napsal: 09 bře 2009, 12:59
od Velbloud
rádo se stalo ;o)

ono stačí po nazutí kol zajet do díry a máš olůvko z vyvážení pryč... taky jak dlouho po přezutí to je?? guma si musí tak 50 - 100 km sednout (jeslti byla přezouvaná na disk)

Napsal: 09 bře 2009, 13:14
od william.wallace
je to tak 100 - 150 km od přezutí,
ale přehazoval jsem celá kola,
né gumy.

jináč je asi jedno kam dám který kolo
nebo ne?....

každopádně zítra se domluvím s mechanikem
ať mi to omrkne, doufám, že je to jen prkotina... :? :wink:

Napsal: 09 bře 2009, 13:24
od Velbloud
mno jedno to není.. měl bys to přehazovat po nápravách.... protože kola můžou být nerovnoměrně sjetý...

obvykle se přehazujou kola křížovitě - pp na lz a pod... kvůli sjetí

Napsal: 09 bře 2009, 13:29
od william.wallace
no kuuurńa, už se v tom zamotávám, no nic,
prostě pudu za mechanikem, řeknu mu, že su debil, ale fakt si nevím rady, on přehodí kola a pojedu dom... :roll: :lol: :twisted: :twisted: :wink:

Napsal: 09 bře 2009, 13:31
od Velbloud
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

spíš je nech převážit.. - nejraději jinde, než ti je vážili teď naposled.. a pokud to i potom nebudo OK - tak geometrii ;o)

Napsal: 09 bře 2009, 14:26
od brody
Tak pp za lz muzes vymenit jen kdyz mas nesmerovy a symetricky vzorek, coz uz dneska moc pneu neni... co si pamatuju, tak posledni byly na S120 standardne montovany :-) Jinak musis dodrzet smer otaceni a vnejsi stranu, takze prehazovat jen po jedne strane, tzn pp za pz, stejne na druhe strane. Jinak to hazeni volantu mi taky delalo a kdyz sem to dal na vyvazeni nezavisle do svou firem, tak to bylo vyvazeny, ale to kolo bylo ohnuty... Staci kdyz chytis diru a litaky se rady ohnou... At uz promacknou dovnitr, nebo vyhnou do strany... Ja mel takle ohly 3 kola a to sem s tim jezdil jen chvili... To je hned...

Napsal: 12 dub 2009, 21:43
od ba_djjour
chlapi, mam podobný problém jako willi, dnes si jedu s novýma kolama na výlet, jedu na dálnic a při 80 km/h zrazu vibrace ve volantu, říkam si špatná vozovka, ale celou cestou po dálnici, od 80 do 110 to vibruje ve volantu, nevím posoudit, jestli pravé nebo levé kolo, ale naštvalo mě to, protože jsem přezouval před dvema dni a už je problém.. kola byli nový, ani jednou na autě...

ale jestli to je tím, že jsem najel do jámy, tak to je pěkně naprd, snad to nebude ohnutý, kola mám jenom dva dny! pomóc co mám dělat?

Napsal: 12 dub 2009, 22:17
od Paluš
Jak psal velbloud

- vyvážení kol
- geometrie

tak ještě doplním

- špína a nános na vnitřních límcích kol, hlavně když se špatně umyjí kola, nevěřili by jste co to dělá za paseku, já už jsem se taky na tom spálil 8)

- no a pak horší varianta, volné spodní kuláky nebo silenbloky na ramenech.