Stránka 1 z 1

Kontrola STK

Napsal: 14 říj 2009, 17:44
od Jork
Dobrý den prosím o informaci.
Našel bych někde výpis toho co se na kontrole STK všechno kontroluje?
Byl jsem letos na pravidelné kontrole STK. Sám jsem měl podezdření na špatnou sbíhavost kol (auto se divně chovalo na silnici zvláště při projíždění zatáček (pískání gum)).
Ale kupodivu auto kontrolou prošlo.
Zajel jsem proto do servisu,kde jsem nechal prověřit řízení ,samozdřejmě že má doměnka se potvrdila byla nalezena výchylka a to dost podstatná.
Na dotaz technika že jsem byl na kontrole STK a závadu neodhalili mi bylo zděleno že kontrola STK toto nezjišťuje jako i seřízení světel.
Což se mi zdá nemožné.
Ví někdo jak to má doopravdy být? Na co se dá u STK spolehnout?
Děkuji za odpověď.

Napsal: 14 říj 2009, 20:00
od suby
Já tedy nevím co všechno musí na STK kontrolovat, ale mě kvůli špatně seřízeným světlům vyhodili a musel jsem si je nechat seřídit...

Napsal: 14 říj 2009, 20:20
od Gringo_Joe
Na STK bych prilis nespolehal.. Prosel jsem za dvacet minut, z toho na auto pozerali asi tak dve..
Konkretne svetla mi take kontrolovali, ale sbihavost si myslim, ze ne..

Napsal: 14 říj 2009, 20:57
od Jork
Tak že není stanoven nějaký postup dle nějaké vyhlášky?

Kontrola STK

Napsal: 14 říj 2009, 21:19
od Brychta Stanislav
Je to měsíc, co jsem prošel taky STK. Stopro kontrolují světla, brzdy, vůli v čepech PN, seřízení světel a svítivost. Dále únik kapalin, pneumatiky a korozi. Zajímavé je, že dříve mě kontrolovali i tu geometrii, ale nyní ne. Celá STK trvala téměř půl hodiny.

Napsal: 14 říj 2009, 21:45
od Gringo_Joe
Postup urcite stanoveny bude - druha vec je, jak to dodrzuji

Napsal: 05 lis 2009, 16:15
od Paluš
Řeknu ti to asi takhle ... pokud ti bude technik kontrolovat úplně vše co mají správně kontrolovat, tak tam skysneš minimálně půl hodiny a bude všude na emise a STK fronta .... a věř, že by ti něco vždy našli ... buďte rádi, že někteří technici nejsou tak důslední, to by tady polovina aut byla nezpůsobilá.
Po čem ,, hlavně´´ jdou jsou brzdy, světla, lékárnička, náhradní žárovky, pojistky, vesta ( už je povinná), výstražný trojůhelník, lano, pneu,disky popř. lapače nečistot pokud nemá auto výjimku už z výroby.
Musí sedět ,, typ motoru´´ ne číslo jak si mnozí pletou a VIN kod karosérie.
Pak už záleží na technikovi, jak nějaké vůle v nápravách, korozi případně netěsnost motoru ohodnotí ... zda lehké, vážné nebo nezpůsobilé.

Jedna rada ... raději technikovi neoponovat neboť pokud chce, vždy si něco najde :wink: ... vždy je to o přístupu... rozčilování se je zbytečné ... jen dělají to, co mají od ministerstva nařízené.
I Policista když chce, vždy vám něco najde :wink:

Né všichni technici jsou pitomci a to že jsou teď přísnější se není čemu divit ... i oni jsou namátkou provokativně kontrolování z ministerstva ... taky to nemají hehký.
Lidi jsou a byli strašně v hospodách užvanění a chlubili se, že tam a tam ... a dej mi to já to zařídím ... nemusím to dál rozvádět že ? :wink:
Není to tak dávno, co občanské judo odvisílalo nějakého sprominutím debila co se chlubil tím, že není problém udělat emise a stk na ledajakém vraku :x
teď všichni nadávají ...
To je jen můj názor a někdo s ním nemusí souhlasit
Uf jsem se něják rozjel, ale někteří lidi jsou fakt pitomci a hlavně užvanění ...