rozpěrná tyč - klady, zapory, zkušenosti

Sekce šílenců,díky nímž se starej Adam Opel obrací v hrobě !!!

Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 409
Registrován: 28 led 2008, 13:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

ba_djjour: Já tomu věřím, že bys rozdíl nepoznal ;-)
Většina lidí si to podle mě kupuje kvůli tomu, že je to hezký.
Některým autům to opravdu může hodně pomoct, ale nemyslím si, že Corsa mezi ně patří.
Všechno záleží na tom, kde je umístěná přepážka mezi motorovým prostorem a prostorem, kde je baterka,atd.
U některých aut je daleko od tlumičů a tam by tyč pomohla.
Nevím, jak daleko to má Corsa B, ale u C je poměrně blízko a z tuhosti mám dobrý pocit i bez tyče.
Podívejte, kde má přepážku stará Alfa 33.
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... engine.jpg
Myslíte si, že takové auto potřebuje tyč? ;-)
Tiger.s
Příspěvky: 1571
Registrován: 26 dub 2007, 18:40
Bydliště: Někde u plzně :)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tiger.s »

Toxi nenaděláš nic .. jinak já bych řekl že právě corsa /tigra to potřebuje jako sůl tak kastle je měká jako bláto :lol: na A corsu mám v plánu i spodní rozpěru
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

C20XE IN STOCK :pifko:
Uživatelský avatar
pdk88
Moderátor
Příspěvky: 2132
Registrován: 24 črc 2007, 12:03
Bydliště: Čáslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pdk88 »

souhlasím s tigerem
lepší dát rozpěru hned, než pak dokola vařit nosníky,podběhy atp.. :wink:
a kušujte s OT příspěvkama chuligáni :D
Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Uživatelský avatar
Svoby
Moderátor
Příspěvky: 2893
Registrován: 29 čer 2007, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Svoby »

jj rozpěra by fakt bodla, na tvrdým podvozku jde cejtit jak se kastle kroutí...
I German Style !
andilek
Příspěvky: 54
Registrován: 01 lis 2009, 17:09
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Příspěvek od andilek »

Tiger.s

vyroba rozperne tyce je naprosto jednoducha staci zmerit, ohnout navarit patky a prisroubovat. jen upozornuji ze kdyz davate rozperne tyce a tim omezujete deformacni zony karoserie pro jeji krut ktere byli vyrobcem navrzeny a urceny tak se karoserie zacne namahat v jinych castech a mohla by i zacit praskat (nosniky atd :-)
Tiger.s
Příspěvky: 1571
Registrován: 26 dub 2007, 18:40
Bydliště: Někde u plzně :)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tiger.s »

to že by měla začít praskat jinde slyším poprvé .... pokud by to byla pravda tak by kamarádi co jezdí rally nejezdili s rozpěrama ve předu nahoře a dokonce dole ... Je mi jasný že výroba není složitá ... Ale x lidi nemá přístup k ohejbačce COčku ....
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

C20XE IN STOCK :pifko:
andilek
Příspěvky: 54
Registrován: 01 lis 2009, 17:09
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Příspěvek od andilek »

Tiger.s

Ted jsi me opravdu rozesmal. auta na rallye a vseobecne motorsport maji karoserie kompletne prevarene + mnohdy vyramovane takze tam je tuhost uplne jinde :-)

zamer se nad tim logicky, kazda karoserie se svym zpusobem krouti a kdyz ji to zakazes bude se kroutit jinde, a to v mistech ktere k tomu nejsou urcene ;-) ver mi vim o cem mluvim.
Tiger.s
Příspěvky: 1571
Registrován: 26 dub 2007, 18:40
Bydliště: Někde u plzně :)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tiger.s »

Nemluvím tu o rally speciálech ale o amatérsé rally kde maj rámy pouze vzádu
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

C20XE IN STOCK :pifko:
andilek
Příspěvky: 54
Registrován: 01 lis 2009, 17:09
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Příspěvek od andilek »

smeruji skusenost do spravneho tematu :-)

kazda karoserie se v seriovem stavu krouti a musi kroutit :-) k tomu je vyrobci navrzena tak aby mela sve "deformacni" zony, montazi ruznyh vystuh tyto deformacni zony narusujete a karoserie potom ma tendenci kroutit se v jinych (nasledne slabsich a k tomu neurcenych mistech) coz muze vest az k tomu ze by karoserie mohla zacit praskat.

rozpery a vubec vetsina tunig dilu pochazi z motorsportu apod. jenze karoserie zavodnich aut nemaji jne rozpery, z mnoha % maji prevarene vsechny bodove svary zejmena na nosnych castech. uz tento samotny ukon auto nesmirne zpevni :-) nasledne vevareni vicebodoveho ramu uz je zase o necem jinem a pro tuto debatu zbytecne,

jinak jedonudy tip. jak vyzkouset krouceni vasi karoserie

zvednete automobil na dvou mistech na uhlopricku tzn. treba pravy predek a levy zadek, nasledne si zkuste otevrit dvere a O5tovne je zavrit, vetsine z vas to pujde hure, nekteri z vas dvere nezavrou, a tem uplne nejmaslovejsim karoseriim rupne celni sklo pri otevreni dveri :-)

takze shrnuto podtrzeno:
rozpery sice zvysi pricnou tuhost naprav ale co krut karoserie a jeji podelnou tuhost? takze pokud s autem neplanujete vetsi renovaci ci prestavbu tak si rozperu nasadte a doufejte ze nemate auto v tak zalostnem stavu (koroze) ze to povoli jinde a bude amen konec, a pokud nekdo dela kompletni renovaci zamerte se na prevareni cele karoserie jak jsme jiz psal zejmena jejich nosnych casti :-)
Smithy
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1157
Registrován: 08 srp 2008, 19:50

Příspěvek od Smithy »

Staci zvednout auto jenom na jednom miste a uz jsou problemy dvere zavrit. Docela i verim tomu, co pises. Ale kdyz s tim clovek vyslovene neprasi, tak by se nemelo nic dit.
ex Blitz C'Mon B

ex Bimmer E46 Coupe

now Cinquecento 0,9T
andilek
Příspěvky: 54
Registrován: 01 lis 2009, 17:09
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Příspěvek od andilek »

Smithy

ano kdyz vylozene neprasi tak by se nemelo nic dit, ale ono bohate staci prujezd tahle zatacky v rychlostech okolo 100km/h se sportovnim podvozkem :-) , pokud mate nekdo vyndany motor tak si prevarte misky pro ulozeni tlumicu a nosniky k podbehu a motorove stene, strasne moc to pomuze ;-) , potom auto na bok a prevarit podlahove nosniky a uz to je uplne o necem jinem :-)

vlastne mnohdy staci doplnit bodove svary tam kd ena ne vyrobce zapomel :-D
Uživatelský avatar
Svoby
Moderátor
Příspěvky: 2893
Registrován: 29 čer 2007, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Svoby »

většina Béčkových cors má prasklý boční sloupky 8)
I German Style !
andilek
Příspěvky: 54
Registrován: 01 lis 2009, 17:09
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Příspěvek od andilek »

Svoby:

tak zavarit ;-) oholit koberce vzit do ruky CO2 a vari a varit :-) za vikend mas zpevnenou kastli kdyz si maknes :-)
Uživatelský avatar
Svoby
Moderátor
Příspěvky: 2893
Registrován: 29 čer 2007, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Svoby »

pravda no, ale nemám kde
I German Style !
Smithy
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1157
Registrován: 08 srp 2008, 19:50

Příspěvek od Smithy »

jo ja mam prasklinu u dveri sloupku
ex Blitz C'Mon B

ex Bimmer E46 Coupe

now Cinquecento 0,9T
Odpovědět