sytič - vypne po startu či ne?

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Uživatelský avatar
william.wallace
Příspěvky: 416
Registrován: 27 srp 2007, 07:17
Bydliště: Lednice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od william.wallace »

No tak ještě jsem se dočet a budiž to má rada těm, kterým by se stalo něco podobnýho, že paradoxně po zásahu do auta, jako je třeba výměna svíček, lambda sondy atd. se občas můžou vyskytnout "neduhy", jako jsou třeba právě zvýšené či naopak snížené otáčky na volnoběh, může za to ECU, kterážto, pokud pocítíte "divné" chování auta by se měla re-kalibrovat, pak by mělo být vše ok.....to jsou mi věci :shock: :wink:

A NYNÍ jsem dokonce našel návod na rekalibraci, kterýžto je určitě mnohým z vás známý....tak jsem si možná mohl ušetřit cestu do Oplu, kdybych na to došel dřív... 8)

Postup při re-kalibraci ECU je následující:

* projet auto a zahřát motor tak, aby všechny provozní kapaliny měly běžnou provozní teplotu,
* vypnout zapalování,
* odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",
* připojit akumulátor,
* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet 5 minut - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě), on i takový trochu výkonnější audiozesilovač je schopný udělat v palubní síti take pěkný chaos. Prostě nechat to auto v naprostém klidu, ať si blafá na volnoběh a po pěti minutách k němu přijít, zdechnout motor a vytáhnout klíček ze zapalování,
* nastartovat, normálně odjet a dál používat. ECU je zkalibrována (ono si to stejně možná bude ještě pár kilometrů sedat v jiném režimu, než je volnoběh, ale to už většinou nevadí.

Motor by měl teď vykazovat lepší dynamické vlastnosti a s tím spojenou sníženou spotřebu. Mnohé prameny tvrdí, že neškodí tuhle proceduru čas od času (minimálně jednou za půl roku) zopakovat, i když nebyla provedená žádná úprava motoru ani výměna dílu.
BATMOBILE - Béčko, 54 koní (max. 160 km/h), socka edition :)
WOLVERINE - Céčko, 60 koní (max 170 km/h), snob edition :)
Uživatelský avatar
Arci
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 424
Registrován: 13 dub 2008, 01:05
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arci »

No rekalibrace RJ se da delat vice postupy.. Jedna moznost je jak rika william.wallace a druha moznost je uplne resetovani RJ na tovarni hodnoty... Ale pozor uz to neni o tom ze se znova skalibruje predstih, lamda, MAP, volnobeh, styl jizdy atp. (jako pri odpojeni barerky). Rj si toho pamatuje mnohem vice (pocita i dobu chodu motoru a koriguje opotrebeni motoru a jeho mech. komponentu, vstriku atd.) coz se neda smazat jen odpojenim baterky ale jeste jednoduseji :wink: ..... !!!!!! Upozornuji ze je to jen na vlastni nebezpeci a ja osobne jsem se to nikdy neodvazil skusit !!!!!! (vsude na strankach kde to uvadej take upozornujou na moznost poskozeni motoru). Tento reset nastavi jednotku do tovarnich hodnot jako kdyz byla spasovana s novim mororem.. No a postup neni tak slozity.... Staci nacpat do diagnostickeho konektoru (jako kdyz se blika kod chyby) mezi piny A a B odpor 3,9Kohmu pak zapnout zapalovani nechat zaple aspon 5 min, pak vypnout, vytahnout odpor a hotovo :wink: .... On totiz ten pin A (zem) a B na tom diag. konektoru ma vetsi vyznam nez jen to ze vyblika chyby pri spojeni ale ma celkem ctyri funkce :

Spojeni A+B = blikani chyby (zname) + diagnostika lamdasondy (nastartovano)

Odpor 3,9Kohmu = Reset to factory setings

Odpor 10Kohmu = prepnuti do online rezimu odesilani dat z RJ pres ALDL do PC

Vice jak 20Kohmu = normalni rezim

:wink: Snazim se tak nejak dostat do taju uprav ECU ROM (chiptuning) a sam sem se divil co ta RJ vsechno umi 8) .. Ale jeste jednou !!! Bacha na to!!!!! sam nevim co to pak udela :? !!!
@CorsaA1.2i8V@CorsaA1.6i8V@TigraA1.6i16V78kW@TigraTwintopSport1.8i16V92kW@ !!!Diagnostika vozů opel do r. 2013 adaptérem OP-COM!!! , 3D TISK + tvorba 3D objektů
Odpovědět