Re: Corsa A Sněhová Královna & Corsa B Modro-Zelená Bestie
Napsal: 15 srp 2013, 17:44
tak postupne:
u olejovyho cerpadla se vybehavaj(vzajemne obrusujou) prave jenom ty zuby v tech koleckach, a to jak vnirni, tak ty vnejsi.
Da se to promerit normalne pomoci feeler gauge, jestli to je v toleranci, ale vetsinou je to ok u 1.4 i 1.6.
Ty vnitrni kolecka ozubeny v ty pumpe se daj vymenit samostatne, je blbost menit celou pumpu kdyz
tohle je jedina hejbajici se soucastka ( teda jeste plus ta pruzina a tlakovej ventilek zkouknout/opracovat).
Problem u olejovych cerpadel je obecne druhovyroba - jsou to shity, jsou to shity, jsou to shity -
a to i casto renomovany znacky jako meyele atd - delaj ruzny sarze kvality, je sice pekny ze pisou
ze delaj i pumpy origo pro vyrobce, ale prose kvalita je jina.... Kolikrat je lepsi vycistena origo
stara pumpa, promereny vule na zubech s novou pruzinou nez nova druhovyroba, pokud neberes origo pumpu ale
tam je zas cena nekde jinde,takze idealni kompromis vymenit jenom ty ozubena kola oboje a to jeste nejlepe
za tuninigova - misto litejch koupit "billet" - tj. kovanou ocel opracovanou na cnc, takovou pumpu potom
muzes vecele tocit o 1000-2000 rpm vic nez u seriovyho omezovace aniz by si se bal ze se rozpadne. (samozrejme pokud to ojnice dovoli D).
Takze resume:
1,5)Nova pumpa origo (draha)
1,5) stara pumpa origo s novyma koleckama uvnitr "billet" (kovanejma) a novou pruzinou a opracovanym/novym pistkem
3) stara pumpa s novyma koleckama uvnitr origo opel
4) nova pumpa druhovyroba nakou lepsi znacku, ne no-name...
5) nova pumpa z egay no name........
Pokud chcete mit cecko novy , tak klidne koupit nejlacinejsi pumpu z ebaye, ale dat do ni novy
tuningovy vnitrky( ta kolecka)
Rozdily pri normalnim pouziti nepoznate (na klobouka), ale pokud vidi auto casto omezovac a pouziva se
casteji ve vysokejch otackach...tak to no-name pumpa vzda a ta ozubena kolecka se normalne ulamou nebo
to celky kolo praskne
A ted hydrotely - pokud se po chvili uklidni a ztichnou, je to ok a neres, je to v cajku.
Novej motor po go musi smrdet a to ukrutne,to je v poradku, ale po cca 100 km by uz by z vejfuku
nemeli jit zadne prekvapka a zvukove by se mel taky uklidnit.
Ok hydrostel poznas jednoduse, vezmes ho do ruky a nemel by si bejt ho schopen zmacknout...tvrdej jako
sutr. Pokud je jak gumy nebo ze sejra, hned s nim do kose. Jinak hydrostely do 1.4, 1.6 i do 2litra c20xe
jsou ty samy...a to myslim vazne (je tam rozdil cca O.2 mm na vysku), mozna dokonce i z dalsich motoru.
Hydra se na vrakarne koupit daji, ale jak rikam, musi byt tvrdy jak sutr a ta jejich horni dosedaci plocha
musi byt dokonale hladka, zadny ryhy....
u olejovyho cerpadla se vybehavaj(vzajemne obrusujou) prave jenom ty zuby v tech koleckach, a to jak vnirni, tak ty vnejsi.
Da se to promerit normalne pomoci feeler gauge, jestli to je v toleranci, ale vetsinou je to ok u 1.4 i 1.6.
Ty vnitrni kolecka ozubeny v ty pumpe se daj vymenit samostatne, je blbost menit celou pumpu kdyz
tohle je jedina hejbajici se soucastka ( teda jeste plus ta pruzina a tlakovej ventilek zkouknout/opracovat).
Problem u olejovych cerpadel je obecne druhovyroba - jsou to shity, jsou to shity, jsou to shity -
a to i casto renomovany znacky jako meyele atd - delaj ruzny sarze kvality, je sice pekny ze pisou
ze delaj i pumpy origo pro vyrobce, ale prose kvalita je jina.... Kolikrat je lepsi vycistena origo
stara pumpa, promereny vule na zubech s novou pruzinou nez nova druhovyroba, pokud neberes origo pumpu ale
tam je zas cena nekde jinde,takze idealni kompromis vymenit jenom ty ozubena kola oboje a to jeste nejlepe
za tuninigova - misto litejch koupit "billet" - tj. kovanou ocel opracovanou na cnc, takovou pumpu potom
muzes vecele tocit o 1000-2000 rpm vic nez u seriovyho omezovace aniz by si se bal ze se rozpadne. (samozrejme pokud to ojnice dovoli D).
Takze resume:
1,5)Nova pumpa origo (draha)
1,5) stara pumpa origo s novyma koleckama uvnitr "billet" (kovanejma) a novou pruzinou a opracovanym/novym pistkem
3) stara pumpa s novyma koleckama uvnitr origo opel
4) nova pumpa druhovyroba nakou lepsi znacku, ne no-name...
5) nova pumpa z egay no name........
Pokud chcete mit cecko novy , tak klidne koupit nejlacinejsi pumpu z ebaye, ale dat do ni novy
tuningovy vnitrky( ta kolecka)
Rozdily pri normalnim pouziti nepoznate (na klobouka), ale pokud vidi auto casto omezovac a pouziva se
casteji ve vysokejch otackach...tak to no-name pumpa vzda a ta ozubena kolecka se normalne ulamou nebo
to celky kolo praskne
A ted hydrotely - pokud se po chvili uklidni a ztichnou, je to ok a neres, je to v cajku.
Novej motor po go musi smrdet a to ukrutne,to je v poradku, ale po cca 100 km by uz by z vejfuku
nemeli jit zadne prekvapka a zvukove by se mel taky uklidnit.
Ok hydrostel poznas jednoduse, vezmes ho do ruky a nemel by si bejt ho schopen zmacknout...tvrdej jako
sutr. Pokud je jak gumy nebo ze sejra, hned s nim do kose. Jinak hydrostely do 1.4, 1.6 i do 2litra c20xe
jsou ty samy...a to myslim vazne (je tam rozdil cca O.2 mm na vysku), mozna dokonce i z dalsich motoru.
Hydra se na vrakarne koupit daji, ale jak rikam, musi byt tvrdy jak sutr a ta jejich horni dosedaci plocha
musi byt dokonale hladka, zadny ryhy....