Ponikelelova Tigra

Zde budou auta většinou bývalých majitelů Cors, kteří jsou stále věrní klubu.

Moderátoři: pdk88, jamal.jefries, Bobek, Gooder

Odpovědět
ponikel
Příspěvky: 87
Registrován: 19 zář 2010, 23:58
Bydliště: Slovensko

Ponikelelova Tigra

Příspěvek od ponikel »

Síce nemám corsu ale mám tigru čo je "skoro" to isté...

Tigru som kúpil niekedy v júly 2008 od kedy som jej majtelom stále ja. Je to 1.6ka x16xe
Nejaký dobráčisko ešte v tom roku v 10tom mesiaci mi celé auto doškrábal takže bol robený celolak...

Na aute od kedy som ho kúpil bol vymenený podvozok za športový,brzdy v predu boli z vectry B neskôr som osadil z Cali Turbo.

porovnanie brzd... http://ponikel.rajce.idnes.cz/brzdy_vectra-calibra/

pôvodne som mal v aute x16xe do ktorého som nadrbal nemalé množstvo peňazí za úpravy motoru.

vačky risse motorsport,piesty wossner,sanie Dbilas,výfukove potrubie lexmaul,odľahčovanie zotrvačníku,...

a tak ďalej čo vyšlo na pár tisíc €.

Minulý rok sa mi stal taký "menší incident" a v zákrute som nabehol na šotolinu a auto skončilo na streche.
http://ponikel.rajce.idnes.cz/1/.

Niekedy vo Februári/Únor sa mi podarilo auto dať dokopy a nakoniec sa mi stalo to čo som nechcel. upálil som kované piesty. nakoľko som s autom chcel jazdiť tak som tam "zatial" kým objednám druhé piesty dal pôvodné . prešiel som na nich hádam 60 km a jeden piest to nevydržal a roztrhlo ho a prerazil blok motora. v tedy som si povedal dosť. začal som hľadať C20XE čo mi trvalo verte alebo nie dosť dlho kým som našiel motor podľa mojích predstáv.

motor som zohnal cca 2 týždňe dozadu a už je nahodený v aute, vrčí a vyzerá byť všetko OK.

keďže auto samo o seba má na prd brzdy už z výroby tak ešte keď som mal obyčajné X16xe s udávaným výkonom 78kw som si zaobstaral brzdiče z Calibry turbo ku ktorým som dal platničky ferodo a kotúče Brembo. Brzdilo to neporovnateľne lepšie ako séria. Teraz prišlo na rad zas zvyšovanie výkonu a taktiež aj hmotnosti vozidla (c20xe má viac kg ako x16xe) tak došlo k tomu že zadná náprava bude kotúčová. Dlho som premýšľal z čoho tam dám náboje až jedného večera som tu listoval a našiel som ako Tiger.s dal zosústružiť pôvodné zadné bubny a vyrobil znich "náboj" pre brzdový kotúč na zadnú nápravu. Ale taktiež som si všimol že to už nedotiahol do konca :D tak som sa rozhodol že budem pokračovať v jeho šľapajách a takáto náprava bude dokončená. Dal som stiahnúť pôvodné zadné bubny. Zohnal som si zadné brzdiče z Opel Astra H spolu aj s držiakmi brzdičov. Keď mi došli držiaky nastal ďalší problém. Rozteče dier na uchytenie náboja boli oproti tigráckym veliké a nakoľko v strede bola diera nebolo možné ani diery prevŕtať. došlo k tomu že som to odniesol kamarátovi, ktorý mi vyrobil za držiak cca 10mm hrubú železnú platňu s otvorom, ktorý presne pasoval na stredovú dieru čo bola v držiaku a to všetko spolu zvaril a zavaril aj pôvodné diery na uchytenie náboja. Potoom prišlo na rad vyvŕtanie nových dier na tigrácky náboj. K týmto brzdičom som kúpil brzdové platničky zas ferodo a kotúče na nápravu som dal z Opel Corsa C 1.8.Všetko to krásne do seba zapasovalo a už to stačí iba nahodiť na zadnú nápravu. :)

Dokonca nieje potrebné ani prerábať lanovod na ručnú brzdu...

z toho popisu to možno vyznelo že to je robota na chvíľku ale verte že je nad tým toľko času stráveného premýšlaním...

http://ponikel.rajce.idnes.cz/Spy_foto.../
Uživatelský avatar
Petr_Corsa A+B
Příspěvky: 459
Registrován: 17 čer 2010, 15:03
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Ponikelelova Tigra

Příspěvek od Petr_Corsa A+B »

No tak nahoď video s C20XE a bacha na zatáčky se šotolinou!!!
Petr
Corsa A 1.2S 1986 READY TO GO // Corsa B C16XE GSI 1994 READY TO GO AS WELL
---My Cars---
Obrázek Obrázek
Odpovědět