Stránka 1 z 3

Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 06 dub 2013, 23:39
od Hgi
tak jaro se už blíží, venku začíná bejt teplo, tak se už chystám na výměnu motoru na své koze (viz.: Hgi's Corsa B)... Motor už mám čtvrt roku doma, a dneska jsem na něm změřil tlaky a jsou v pohodě. Všechny válce mezi 10-12 bary.

No mám spoustu otázek a kdyby mi někdo opravdu zkušený (což je Vás tady dost), pomohl, byl bych moc rád (a ne jenom já, ale i Gooder a ostatní, co přehazují motory). Všech rad a doporučení si moc vážím!!!

1) Už vím, že potřebuji jiné palivové čerpadlo. Moje otázka zní, stačí koupit jenom ten "motorek", kterej umístím do toho plastovýho nesmyslu nebo musím koupit celej ten plast, ve kterým je uchycenej motorek i s tím plovákem?

2) Druhá otázka, kterou zatím nevím je Alternátor. Musím použít jinej alternátor nebo můžu použít ten co mám právě ve své koze z X12SZ? Bude to chtít asi jinej klínovej řemen že (delší / kratší)?

3) Další věcí je EGR ventil. Nejradši bych ho hnedka zaslepil / zavařil u svodů, protože to je kurvítko, co mě bude akorát v budoucnu srát. Rád bych věděl, jestli se musí nějak ten EGR vypnout v řídící jednotce, aby to nedělalo nějakej bordel ?

4) Podle autokelly jsou poloosy stejný jak u X12SZ, tak u X14XE, takže je můžu bez problémů použít ze svýho motoru? Nebudou s tím nějaký problémy? Pokud ano, díky za potvrzení od někoho zkušenějšího.

5) Opět podle autokelly je chladič motoru stejnej jak pro X12SZ, tak pro X14XE a jiný motory. Je to pravda? Můžu použít svůj chladič z auta pro X14XE? Díky

6) Protože jsem motor koupil od Kevina a ten asi od někoho tady na fóru, tak nevím co tam bylo za olej... Co tam mám nalít za olej ? Má to najeto údajně cca 120 tisíc nebo tak nějak. Mám tam hodit, to co tam má bejt, tzn. 5W40/30 nebo radší 10W40 ?

No, to je asi všechno, co mě teďka napadlo či nenapadlo. Každopádně na motoru než ho dám do auta budu dělat tyto věci:
- komplet umytí vapkou, obroušení bloku, natření barvou atd.
- komplet rozvody
- komplet nová spojka
- novej termostat
- zaslepeni EGR
- repas startéru + alternátoru (výměna uhlíků atd..).
- ještě nejsem rozhodnut, ale možná zbroušení hlavy, výměna těsnění + podle stavu kompletní repas hlavy. To ještě proberu s někým, kdo tomu rozumí a řekne mi, jestli to má smysl nebo ne. Když to potřeba nebude, tak se na to vyprdnu.
- pokud to opět bude potřeba tak výměna těsnění pod víkem ventilů a svodů. Uvidíme, zatím nevím, jestli to bude potřeba.

Na co bych se měl ještě zaměřit, než ten motor dám do auta? Je tu ještě něco, co se velice často sere a stálo by za repas /výměnu, když ten motor mám v garáží?

Všem moc díky za jakýkoliv tipy a rady!!!

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 07 dub 2013, 00:07
od mglore
ad2) alternator je stejnej ( mozna se lisi jen ampery, ale to je jedno...pokud mas plochej klinak (tj. 6 drazek) , tak je to to samy...a ano, bude to chtit jinou delku klinaku

3) ¨zaslepeni egr no problemo ( ale uvedom si, ze ma vyvod jak na bloku motoru, tak do klapky sani..tj. zaslepit oboji, by ti to nesalo falesnej vzduch....) - v řj. nic vypinat netreba, ale egr tam fyzicky musi zustat a byt pripojeny ke kabelazi ( klidne tam muze vyset ve vzduchoprazdnu, to uz je jedno )...

4) poloosy jsou stejny ( stejna prevodovka resp. f10, f13, f15 a f17 jsou vzajemne zamenitelne - stejne poloosy na vnitrni strane, u stejneho auta stejneho typu auta stejne i na vnejsi...)
zkoukni jak jsou na tom manzety poloos dokud to budes mit venku, je to prace na 10 minut,
kdyz to je venku, jinac je to oser....

5) vsechny chladice v corse b jsou navzajem zamenitelny...ale! nejvetsi ( a taky nejlepsi) jsou z verzi s klimou..( at uz ji v aute mas nebo ne), ( delka chladice 680, tloustka 32...)...stoji to asi 1200 novej s kelly, vrakarnu bych pri tyhle cene za novej nebral ( budou uz pricpany kanalky...) - zkontroluj si jestli ti dosahne hadice od termostatu k usti chladice....( tam sou ty hadice ruzny dle typu, jinac je to vsecko stejny...)
- kdyz budes mit motor venku, vezmi wapku a prostrikej poradne topeni (normal krz pripojky v motorovym prostoru - budes koukat co vyplavis z vymeniku a jak to potom bude fajne topit :D )

6) olej - spis nez viskozita oleje ( kterou tu pises) te zajima vykonova norma -
a to je v tomto pripade acea a3 bo po amerikansku-api sl ( a viskozita cokoliv od 0w30 po 10w60...)

To nejdulezitejsi moc nezjistis, dokud neshodis hlavu - tj. jak jsou na tom steny valcu...
ale urcite shod olejovou vanu a na valci č. 2 sundej ojnici - tu spodni cast a koukni jak je na tom lozisko..jestli to neni pridreny, pokud ok tak ostani budou na 98 procent v cajku


mel bych komplet novy rozvody ( vsechny kladky + vodni pumpa+nove srouby (sem se trhal smichy v opelu kdyz mi rekly co stoji par sroubu :DDDD, pobrecel jsem si az venku )
, najeto 5000 km maximalne, koupit k tomu novej remen = novy rozvody ( z meho stareho motoru), samozrejme s dokladem o koupi...chtel bych za to 500 kč, taky sem kupoval upe novej starter, ta sama situace, za nej taky 500, pokud bys mel zajem....( a mam vsechny cidla, civku, kabely atd, kdyby neco neslo)

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 07 dub 2013, 00:12
od sipek
no já jsem dělal už párkrát s motorem na corse ale jen 8v (c14nz)... každopádně Ti můžu říct následující:

1) čerpadlo - tam by mohlo stačit vyměnit ten motorek protože ty plastový srajdy okolo by měly být snad stejný... (ruku do ohně za to nedám, ale vsadil bych asi na tuhle možnost.. raději teda se poptej někoho, kdo měl vedle sebe obě ty čerpadla a viděl to naživo :) )

2) alternátor - ten by měl bejt stejnej až na držáky, ale předpokládám že jsi to už asi zkoušel a šel tam, ne? :) jinak by ses asi neptal :lol: jinak teda repas není od věci, pokud ten motor chceš dělat opravdu pořádně a nešetříš na tom (jako někteří jedinci - například já :D student věčně švorc :lol: ) :)

3) o EGR nic nevím (c14nz ho nemá), ale žádná sláva to prej u béčkovejch cors není, takže je to na Tobě.. jinak teda co jsem tu tak četl, tak to stačí asi jen odpojit a zaslepit, v jednotce se to nejspíš nijak nevypíná..

4) a 5) můj názor na Kelly a součástky z něj je různorodej, ale pokud mají stejnou položku (kód) u více motorů, tak bych věřil tomu, že to bude opravdu stejné :wink:

6) olej? ten bych dal možná hustší než 5w40 .. přecejenom už ten motor má něco za sebou, tak by řidší možná mohl občas utéct... ale pokud budeš repasovat hlavu, tak se ho neboj a šoupni ho tam.. 8)

...toť můj názor a odpovědi :) každopádně já si měním motory na parkovišti před barákem :twisted: takže pokud bude mít někdo na něco jinej názor, tak se divit nebudu :)


edit: sakra píšu pomalu :D ..

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 07 dub 2013, 12:33
od Hgi
Kluci díky za všechny rady, moc si jich vážím! Jdu po obědě na motoru makat. Jdu odmašlit všechno co je tam na hovno, označit si to, a naskládat do bedny, abych to mohl umýt vapkou. Až to budu mít umytý, tak budu pokračovat dál... Hodím semka fotky, abyste měli lepší představu :)

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 21 dub 2013, 20:47
od Hgi
Ahoj kluci,

tak tu mám onen malej problémek s alternátorem. A to je řemenice na klikovce. U novýho X14XE tam je řemenice pro drážkovanej řemen a u svýho X12SZ tam mám klasickej klínovej řemen pro pohon alternátoru. Vše jak jste psali... Otázka zní co s tím, abych nemusel kupovat jinej alternátor?

Řemenice pro X14XE, kde se používá drážkovanej řemen pro pohon alternátoru
Obrázek

Úzká řemenice na X12SZ pro pohon alternátoru - klasickej klínovej řemen
Obrázek

Moje otázka zní, lze použít řemenici na klikovce z mýho X12SZ a dát ho na X14XE, abych měl pohon alternátoru klínovým řemenem a nemusel tak měnit alternátor? Nebo druhá varianta, lze sehnat řemeničku pro alternátor na drážkovej řemen? Všem díky moc za rady ;-)

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 21 dub 2013, 21:10
od Co-RS-ák
proč nechceš měnit alternátor? dyť to jen přehodíš...

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 21 dub 2013, 21:18
od Hgi
Co-RS-ák píše:proč nechceš měnit alternátor? dyť to jen přehodíš...
Protože alternátor stojí pytel peněz. Pokud bych mohl přehodit jenom řemenici, tak by to bylo pochopitelně levnější...

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 21 dub 2013, 22:49
od mglore
prehod remenici na alternatoru...tam na klikovce tam musi zustat, je tam cidlo co pocita zoubky :D, ale kdyz odmuntujes obe remenice na klikovce a porovnas je, tj. jestli maj ten samej vnejsi prumer a umisteny tam jak sou ty zoubky po obvodu...tak klidne prehod z tvyho motoru na x14xe...ale! nebudes moci pouzit origo napinak klinaku na x14xe, budes ho muset porad dotahovat pouze na alternatoru...
tudiz sezen remenci na ten altik a je to

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 21 dub 2013, 22:53
od Co-RS-ák
ale dyť máš z každého motoru jeden, ne?

ale asi ne... já si jen řikal že seš línej to přehodit :mrgreen:

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 22 dub 2013, 19:53
od Hgi
mglore píše:prehod remenici na alternatoru...tam na klikovce tam musi zustat, je tam cidlo co pocita zoubky :D, ale kdyz odmuntujes obe remenice na klikovce a porovnas je, tj. jestli maj ten samej vnejsi prumer a umisteny tam jak sou ty zoubky po obvodu...tak klidne prehod z tvyho motoru na x14xe...ale! nebudes moci pouzit origo napinak klinaku na x14xe, budes ho muset porad dotahovat pouze na alternatoru...
tudiz sezen remenci na ten altik a je to
ok, tak fajn, to jsem potřeboval vědět. No, ani nevím, co znamená "origo napínák na X14XE". U tohoto motoru je nějakej samonapínací mechanismus? Nevím, jak to vypadá, asi to tam nemám...

2Co-RS-ák: Mám jenom jeden alternátor a ten co mám právě v autě, tak proto se ptám tady na fóru jak tydýt, protože pojizdný auto nechci rozebírat jenom proto, abych se podíval :D Potřebuju jezdit. A kupovat novej alternátor se mi taky zrovna dvakrát nechce :-P

Otázka zní, kdo mi prodá pouze řemenici na alternátor pro drážkovanej řemen ? :-D Nebojte se přihlásit :)

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 22 dub 2013, 20:06
od Gooder
Zkoušel jsem jednoho s Tigrou, od kterého jsem bral díly, ale ten by prodal jen celý altík :( Zkus ještě mrknout na bazoš na nějaká auta na ND s motory X14XE, X16XE, C20XE, C18XE, C20NE atp, podle Autokelly se jim některé altíky shodují :wink:

Pokud budu mít možnost, tak se Ti na to optám :wink:

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 22 dub 2013, 20:30
od Hgi
Díky, to bys byl zlatej...

Napiš mi pls do SZ kolik by chtěl za celej altík, ať se zhrozím :-D ...

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 22 dub 2013, 20:32
od Co-RS-ák
já možná taky najdu alternátor v garáži ;)

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 22 dub 2013, 20:34
od Hgi
Co-RS-ák píše:já možná taky najdu alternátor v garáži ;)
se plossssímmm mrkni :) :D

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Napsal: 22 dub 2013, 20:40
od Co-RS-ák
až tam budu mít cestu a vzpomenu si na to :D ale teď mě napadá...že je to asi ten z 1.2 vlastně :D