Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE
Napsal: 06 dub 2013, 23:39
tak jaro se už blíží, venku začíná bejt teplo, tak se už chystám na výměnu motoru na své koze (viz.: Hgi's Corsa B)... Motor už mám čtvrt roku doma, a dneska jsem na něm změřil tlaky a jsou v pohodě. Všechny válce mezi 10-12 bary.
No mám spoustu otázek a kdyby mi někdo opravdu zkušený (což je Vás tady dost), pomohl, byl bych moc rád (a ne jenom já, ale i Gooder a ostatní, co přehazují motory). Všech rad a doporučení si moc vážím!!!
1) Už vím, že potřebuji jiné palivové čerpadlo. Moje otázka zní, stačí koupit jenom ten "motorek", kterej umístím do toho plastovýho nesmyslu nebo musím koupit celej ten plast, ve kterým je uchycenej motorek i s tím plovákem?
2) Druhá otázka, kterou zatím nevím je Alternátor. Musím použít jinej alternátor nebo můžu použít ten co mám právě ve své koze z X12SZ? Bude to chtít asi jinej klínovej řemen že (delší / kratší)?
3) Další věcí je EGR ventil. Nejradši bych ho hnedka zaslepil / zavařil u svodů, protože to je kurvítko, co mě bude akorát v budoucnu srát. Rád bych věděl, jestli se musí nějak ten EGR vypnout v řídící jednotce, aby to nedělalo nějakej bordel ?
4) Podle autokelly jsou poloosy stejný jak u X12SZ, tak u X14XE, takže je můžu bez problémů použít ze svýho motoru? Nebudou s tím nějaký problémy? Pokud ano, díky za potvrzení od někoho zkušenějšího.
5) Opět podle autokelly je chladič motoru stejnej jak pro X12SZ, tak pro X14XE a jiný motory. Je to pravda? Můžu použít svůj chladič z auta pro X14XE? Díky
6) Protože jsem motor koupil od Kevina a ten asi od někoho tady na fóru, tak nevím co tam bylo za olej... Co tam mám nalít za olej ? Má to najeto údajně cca 120 tisíc nebo tak nějak. Mám tam hodit, to co tam má bejt, tzn. 5W40/30 nebo radší 10W40 ?
No, to je asi všechno, co mě teďka napadlo či nenapadlo. Každopádně na motoru než ho dám do auta budu dělat tyto věci:
- komplet umytí vapkou, obroušení bloku, natření barvou atd.
- komplet rozvody
- komplet nová spojka
- novej termostat
- zaslepeni EGR
- repas startéru + alternátoru (výměna uhlíků atd..).
- ještě nejsem rozhodnut, ale možná zbroušení hlavy, výměna těsnění + podle stavu kompletní repas hlavy. To ještě proberu s někým, kdo tomu rozumí a řekne mi, jestli to má smysl nebo ne. Když to potřeba nebude, tak se na to vyprdnu.
- pokud to opět bude potřeba tak výměna těsnění pod víkem ventilů a svodů. Uvidíme, zatím nevím, jestli to bude potřeba.
Na co bych se měl ještě zaměřit, než ten motor dám do auta? Je tu ještě něco, co se velice často sere a stálo by za repas /výměnu, když ten motor mám v garáží?
Všem moc díky za jakýkoliv tipy a rady!!!
No mám spoustu otázek a kdyby mi někdo opravdu zkušený (což je Vás tady dost), pomohl, byl bych moc rád (a ne jenom já, ale i Gooder a ostatní, co přehazují motory). Všech rad a doporučení si moc vážím!!!
1) Už vím, že potřebuji jiné palivové čerpadlo. Moje otázka zní, stačí koupit jenom ten "motorek", kterej umístím do toho plastovýho nesmyslu nebo musím koupit celej ten plast, ve kterým je uchycenej motorek i s tím plovákem?
2) Druhá otázka, kterou zatím nevím je Alternátor. Musím použít jinej alternátor nebo můžu použít ten co mám právě ve své koze z X12SZ? Bude to chtít asi jinej klínovej řemen že (delší / kratší)?
3) Další věcí je EGR ventil. Nejradši bych ho hnedka zaslepil / zavařil u svodů, protože to je kurvítko, co mě bude akorát v budoucnu srát. Rád bych věděl, jestli se musí nějak ten EGR vypnout v řídící jednotce, aby to nedělalo nějakej bordel ?
4) Podle autokelly jsou poloosy stejný jak u X12SZ, tak u X14XE, takže je můžu bez problémů použít ze svýho motoru? Nebudou s tím nějaký problémy? Pokud ano, díky za potvrzení od někoho zkušenějšího.
5) Opět podle autokelly je chladič motoru stejnej jak pro X12SZ, tak pro X14XE a jiný motory. Je to pravda? Můžu použít svůj chladič z auta pro X14XE? Díky
6) Protože jsem motor koupil od Kevina a ten asi od někoho tady na fóru, tak nevím co tam bylo za olej... Co tam mám nalít za olej ? Má to najeto údajně cca 120 tisíc nebo tak nějak. Mám tam hodit, to co tam má bejt, tzn. 5W40/30 nebo radší 10W40 ?
No, to je asi všechno, co mě teďka napadlo či nenapadlo. Každopádně na motoru než ho dám do auta budu dělat tyto věci:
- komplet umytí vapkou, obroušení bloku, natření barvou atd.
- komplet rozvody
- komplet nová spojka
- novej termostat
- zaslepeni EGR
- repas startéru + alternátoru (výměna uhlíků atd..).
- ještě nejsem rozhodnut, ale možná zbroušení hlavy, výměna těsnění + podle stavu kompletní repas hlavy. To ještě proberu s někým, kdo tomu rozumí a řekne mi, jestli to má smysl nebo ne. Když to potřeba nebude, tak se na to vyprdnu.
- pokud to opět bude potřeba tak výměna těsnění pod víkem ventilů a svodů. Uvidíme, zatím nevím, jestli to bude potřeba.
Na co bych se měl ještě zaměřit, než ten motor dám do auta? Je tu ještě něco, co se velice často sere a stálo by za repas /výměnu, když ten motor mám v garáží?
Všem moc díky za jakýkoliv tipy a rady!!!