Stránka 7 z 9

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 24 úno 2012, 16:10
od ponikel
otázočka...

viete niekto aké sú pôvodné rozmery rozteče dier na zadnej nápravcnici ( tie 4 ), na ktorých je pripevnený náboj...

Ďakujem

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 05 bře 2014, 22:35
od Co-RS-ák
Jak spravne upgradenout brzdovy system na becku? Mam pripraveny 14" kola,potrebuju novy brzdy( kotouce i desky) a pohravam si s myslenkou ze bych dal radsi vetsi, protoze s dosa adnim uci kem spokojen zdaleka nejsem- mozna je to dilama starline minimalne desticky jsou te znacky jak kotouc to nevim ani jedno sem nemenil ja.. A tak bych chtel poradit nejjednodussi je samozrejme koupit kvalitni desky a kotouce a vymenit brzdovku kteraje tam urcite cele staleti a mam ji pripravenou novou.. Jennevim o kolik to bude lepsi abych pak nelitoval .. Mluvil sem o tom s gooderem a doporucil upgrade i zadku pac se pry rozhodi jinak system s vetsima a vpredu... Dale pak vetsi hbv a posilovac.. Je problemkdyz nemam abs dat tam dily z auta ktere jej melo a jen to nejak nezapojit? Abs nechci ;)

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 12:23
od Gooder
Posilovač není vždy nutný, pokud dostaneš větší HBV do Tvého posilovače. Ale HBV s ABS k Tobě nedostaneš. Mám pocit, že HBV s ABS má jen 2 vývody, kdežto bez ABS má 4 vývody.
Jak jsem ti psal, pro zlepšení brzdného účinku stačí i kvalitní obložení. Pokud máš brzdy Starline, tak si myslím, že rozdíl poznáš i s obyčejnými ATE :D

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 13:40
od jamal.jefries
bohatě stačí dát jenom brzdiče s deskama a kotoučema víc upgradovat nemusíš :-) jinak na ABS jsou 2 vývody a bez jsou 4 jak píše láďa :-)

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 15:06
od petanek192
Jako pokud ma kola a bude stejne kupovat novotu tak uz je fuk co tam da ja sem pro 256x24 když jejich potenciál neviuzijes tak aspon dele vydrzi :jj_good:

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 16:13
od Gooder
Právě tím rozhodíš tu rovnováhu předku a zadku a nebudou Ti kola brzdit stejně :) Rozhodně je podle mě lepší jezdit na lepších deskách a kotoučích, než dávat větší brzdy, kdy to auto bude brzdit ve finále hůř. Pokud člověk koupí opravdu kvalitní obložení, vydrží tu taky déle a nebude to vadnout ;)

Ale řekněte mi, kdo z vás uvařil brzdy? Mně se to za celých 2,5 roku(z toho rok na GSi brzdách) nepovedlo ani jednou. Na okruhu to člověk udělá během jednoho kola, ale v běžném provozu je to podle mě nesmysl, pokud nejezdíte stylem brzda plyn brzda.

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 16:28
od jamal.jefries
ty brzdy maj stejnej prumer jako brzdy z gsi a tim ze maj silnejsi kotouce tim se vyresi jenom to ze budou vadnout dyl nez 20tky z gsi.navic na zadni naprave je tlakovej regulator na zadni kola takze si myslim ze by to melo bejt v pohode ;-) :-) :-) :-) nez kupovat kvalitu na malej prumer bych radsi poridil nejdriv vetsi brzdy a ty pak osadil kvalitnima komponentama.lidi davaj i 286 z calibry a taky jim to brzdi slusne takze tohodle bych se fakt nebal :-) :-) :-)

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 16:51
od Gooder
Oddálíš vadnutí, jaké vadnutí? V normálním provozu nezapálíš ani sériové brzdy :) Jinak sice tam regulátor je, ale je nastavený na určitý tlak a s jinými třmeny vpředu si neporadí a zadek Ti bude brzdit jinak. A když pořídíš kvalitu, není pak potřeba kupovat větší brzdy ;) Protože potom musíš koupit i jiný HBV a doufat, že ho dostaneš do sériového posilovače. Kvalitními komponenty vadnutí můžeš opravdu znatelně posunout, o brzdném účinku ani nemluvě :)

Moje GSi brzdily hůř, protože se prodloužil chod pedálu. Při maximálním sešlápnutí, kdy ještě nesepne ABS, by to lépe brzdilo. Ale než ten pedál tu dráhu urazí taky něco trvá :)

Bavíme se o autě pro normální ježdění, které nebude jezdit na okruh. U auta na okruh už je to něco jiného. Osobně si ale myslím, že je rozhodně lepší vyzkoušet sériové brzdy na okruhu a podle toho laborovat dál. Se zlepšením předku by se měl ve stejném poměru zlepšit i zadek a přizpůsobit tomu HBV. Sám jsem myslel, že stačí vylepšit jen předek a vše je OK, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak to smysl dává :)

Edit: Vyzkoušené to nemám, protože za celou dobu, co jsem Corsu měl, jsem jednou brzdil prudce. Takže srovnávat nemůžu. Použe předávám dál, jak jsem nakoupil :) U Octavie budu taky řešit brzdit. Něco vymyšleného mám, jen nejsou peníze.

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 17:38
od jamal.jefries
kdyz se pouzival rozmer u gsi 256*20 tak to musi fungovat rovnomerne i na slabsich motorizacich protoze bych rekl ze ten HBV bude stejnej.ja mam na svoji 1.4 ted vepredu brzdy z gsi a chod pedalu se mi nijak neprodlouzil :-) :-) :-) Kdyz sem mel stary seriovy brzdy na 1.4 a poradne si brzdil tak pak uz si mohl tlacit na pedal jak si chtel a auto stejne jelo dal zatimco u tehle se to nestane.Na GSI budu davat 256*24 a vubec se toho nebojim protoze stejne kdyz poradne brzdis tak x % vahy se stejne hrne na predni napravu.pak uz jenom zalezi jestli brzdis do zatacky a nebo pred zatackou ;-) ;-) ;-)

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 17:46
od Gooder
GSi má právě větší HBV. A i kdyby nemělo, tak může mít nastavený jinak tlak ;) Ale vím na 100%, že tam byl použitý větší.

To by mě zajímalo, jak jezdíš :lol: Rok a půl jsem měl sériové 1.4 a nikdy jsem neměl problém. A chod pedálu se ti prodloužit musel. Už jen logicky, zvětšil si píst v třmenech a HBV je dělaný pro brzdy z 1.4. Mně se posunul opravdu znatelně. Docela byl pro mě šok, když jsem do toho sedl poprvé. Věc druhá je, jak jsi měl předtím starou brzdovku, co jsi měl za brzdovku atp. Ty komponenty udělají opravdu hodně. Vezmi si, že je dost aut, kde stačí dát brzdy Tarox nebo kvalitní Bremba(nemyslim Brembo Max), desky Ferodo DS2500 a je to úplně někde jinde. Ono jen třeba kombinace ATE Powerdisc a desek ATE Ceramic a rozdíl je znatelný.

Sice se váha přesune dopředu, ale nic to nemění na tom, že rozhodíš ten poměr a bude to brzdit úplně jinak. Ve finále se ti může prodloužit i brzdná dráha ;) V kritické situaci může dojít i k tomu, že se ti jedna z náprav zablokuje dřív(nebo bude úplně jinak fungovat ABS) :)

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 18:15
od jamal.jefries
mam vyhodu ze nemam ABS takze se to chova mozna trochu jinak.jinak brzdovku jsem mel stejnou DOT4.To ze mas sice vetsi pistky je pravda ale mas tam zase o to vic kapaliny takze mas vetsi obsah kapaliny nez u 236 coz se vyrovna.mozna diky delsimu okruhu u ABS se ti to propadlo.Jinak brzdim normalne ale tak vyzkouset hranice brzd se obcas vyplati proto kdyz sem brzdil ze 120 na 50 s 236kama na hranici tak uz ke konci byl znat ubytek brzdny sily zatimco u 256tek se nic takovyho nekona.Uz jenom to ze jsou chlazeny je jedno velky + :-) :-) :-)

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 18:26
od Co-RS-ák
jamal: když přece hodíš větší třmeny a desky, ale zachováš ostatní věci, tak máš brzdovky pořád stejně..

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 18:34
od jamal.jefries
mas vetsi prumer pistku takze se ti do toho trmene logicky vejde vic brzdovky :-) :-) :-)

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 18:44
od Co-RS-ák
tys to myslel jinak..

Re: Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd

Napsal: 06 bře 2014, 18:52
od jamal.jefries
ne ja to myslel tak ze u 256mm brzdicu mas celkove vic kapaliny nez u 236mm brzdicu at mas ABS nebo ne :-) :-)