
hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe

Daily: sOpel Corsa 1.0 12v ECOTEC 40kW "Mad BlueBerry"
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 05 črc 2011, 15:36
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
Chlapy nevěděl jsem že můj dotaz rozdmýchá takové vášně.Jsem rád za každou radu .
- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
v pohode nox at si da pod palici třeba kus kartonu ja nemam potřebu auto zpravovat desetkrat a zbytecne radsi to udelam napoprvý a pořádně.
navic předpokládám že když si někdo mění tesnění pod hlavou asi umi aj neco vic nez odemcit dvere nebo natankovat,...
navic předpokládám že když si někdo mění tesnění pod hlavou asi umi aj neco vic nez odemcit dvere nebo natankovat,...
Daily: sOpel Corsa 1.0 12v ECOTEC 40kW "Mad BlueBerry"
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
- NoX
- Příspěvky: 707
- Registrován: 31 kvě 2008, 11:31
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
breaky - pokud budes delat tesneni pod hlavu, nech si pomoct od nejakeho znaleho mechanika, poradne ocisti blok motoru, hlavu nech zkontrolovat, jestli se ti nekroutila. nepatlej na nej zadnou sracku, protoze kdyz ji tam das, a tu hlavu utahnes, muze ti bud vymacknout tesneni, nebo vymacknout diru do hlavy, preci jenom je to mekkej hlinik, a pak shanet novou hlavu je urcite skvela zabava. nezapomen dat nove srouby hlavy, protoze jsou "vytahovaci" , jakmile je jednou dotahnes na moment, trochu se protahnou,a pri druhem dotahovani by to uz neodpovidalo predpisu. experimenty typu " tady pridam 10Nm, tady 8 uberu" mi prijdou jako dost kravina. vyrobce neni idiot, aby ti tam psal hodnoty od oka.
tesneni pod hlavou neni spotrebni zbozi, co menis preventivne jednou za rok, a x10xe neni motor, co by se vevnitr sral, pokud ho mas s nejakym rozumnym kilometrovym nabehem a historii. pokud mas naprosto vylitanou mrdku, tak se pak srat muze, ale to vis ty nejlip, co mas za vozidlo.
tesneni pod hlavou neni spotrebni zbozi, co menis preventivne jednou za rok, a x10xe neni motor, co by se vevnitr sral, pokud ho mas s nejakym rozumnym kilometrovym nabehem a historii. pokud mas naprosto vylitanou mrdku, tak se pak srat muze, ale to vis ty nejlip, co mas za vozidlo.
- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe

http://www.permatex.com/products/Automo ... ealant.htm
ano vyrobce neni idiot (i kdyz v pripade opelu bych to moc nevykřikoval viz kvalita rozvodovych řetězů, pistnich kroužků atd) a třeba moje tesnení nefouklo ale propálilo se. ale samozřejmě taky potřeba nebýt debil samozřejmě kdejaky kreten šrouby natáhne a pak nadává atd. vetsina lidi ani nepouziva momentový klíč atd. pokud vis co delas vis co si muzes dovolit. no ty treba ne... ale jsou lidi co jo. tim bych to ukoncil za předpokladu že nekdo kdo o tom nic neví si asi tezko bude sam menit tesneni pod hlavou.
btw pokud si myslis ze věc která se bežně pouziva na např na vysoce zatěžovaných nebo zavodních motorech je na

prave ze ze znam historii toho auta za posledni cca 4roky, a vim že vylítané není a najezd 140tkm je nic co vsecko už bylo rozsypany je napsany v mojem topicu a nebudu tu zbytecne OTčkovat. pokud mas opel jako srdcovku ti to neberu ale do spolehlivých aut mají sakra daleko.
Daily: sOpel Corsa 1.0 12v ECOTEC 40kW "Mad BlueBerry"
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
- NoX
- Příspěvky: 707
- Registrován: 31 kvě 2008, 11:31
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
to cos postnul ale neni tmel,ani vazelina, je to medenej sprej. to je jako bys celou dobu psal o strouhance, a pak postnul odkaz na hladkou mouku.
utahovani od oka je paradni vec, mozna ale tak s 10 letama praxe. ja dotahuju na moment, podle pokynu vyrobce,a nikdy nebyl problem s motorem.
taky je fajn uvedomit si, ze x10xe neni vysoce zatezovany zavodni motor, takze nepotrebuje mit na sobe veci ze zavodnich motoru. i kdyz, x10xe s ostryma vackama, 4 karburatorama, suchou vanou a turbem by mohla byt pecka, ze jo... jenze to tak neni, takze je tam obycejny tesneni pod hlavu.
a tech 140 tis km mas podle budiku? a jinak, pro maly motory je obvykly, ze mezi 100-150 tis km se zacnou srat, obzvlast, kdyz je nekdo honi za studena. holt to neni V6 ani V8,aby to nabehalo pul mega,a furt v pohode.
utahovani od oka je paradni vec, mozna ale tak s 10 letama praxe. ja dotahuju na moment, podle pokynu vyrobce,a nikdy nebyl problem s motorem.
taky je fajn uvedomit si, ze x10xe neni vysoce zatezovany zavodni motor, takze nepotrebuje mit na sobe veci ze zavodnich motoru. i kdyz, x10xe s ostryma vackama, 4 karburatorama, suchou vanou a turbem by mohla byt pecka, ze jo... jenze to tak neni, takze je tam obycejny tesneni pod hlavu.
a tech 140 tis km mas podle budiku? a jinak, pro maly motory je obvykly, ze mezi 100-150 tis km se zacnou srat, obzvlast, kdyz je nekdo honi za studena. holt to neni V6 ani V8,aby to nabehalo pul mega,a furt v pohode.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 05 črc 2011, 15:36
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
No ten můj má nalítáno 154tkm. Já jsem automobilový fanda teoretik.I díky handicapu jsem levej na ruce a tak se mi to opravuje kamarád.Rozvodový řetěz a napínák je taky v háji, ale s tím jsem počítal ještě než se to uvařilo.Ale co chtít, za málo peněz nemnoho muziky.
- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
přečti si moje příspěvky o žadnem tmelu jsem nepsal ani slovo...
psal jsem o permatexu (viz odkaz) a o vazelíně a pravda je že prostě holý plech na holý plech zadna výhra není, a protože to těsnení odešlo a pak sem nenechal rovnat ani blok ani hlavu tak tam ten permatex šel protože to vyjde na par korun a bezesporu to funguje líp než holé těsnění, stím snad souhlasíš ne?
a budeš se divit ale vazelína funguje obdobně a ma jen nepatrně horší výsledky...
psal jsem o permatexu (viz odkaz) a o vazelíně a pravda je že prostě holý plech na holý plech zadna výhra není, a protože to těsnení odešlo a pak sem nenechal rovnat ani blok ani hlavu tak tam ten permatex šel protože to vyjde na par korun a bezesporu to funguje líp než holé těsnění, stím snad souhlasíš ne?
a budeš se divit ale vazelína funguje obdobně a ma jen nepatrně horší výsledky...
Daily: sOpel Corsa 1.0 12v ECOTEC 40kW "Mad BlueBerry"
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
- NoX
- Příspěvky: 707
- Registrován: 31 kvě 2008, 11:31
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
takze, dneska sem se na tohle tema bavil s automechanikem, co dela predevsim motory od opelu.
v beznem provozu jakykoliv tmel ani vazelina na plechove tesneni pod hlavu motoru NEDAVA, i hole plechove tesneni je schvalne vyrobene tak mekke, aby se utesnilo dotazenim, proto je taky tesneni jen na jedno pouziti, vymackne se do formy.
u zavodnich motoru se muze medeny sprej pouzit, nicmene hlavni duvod pouziti je v tom, ze pokud by po kazdem zavode sundali hlavu a zbrousili ji, tak za par zavodu muzou hodit hlavu do hajzlu,byla by moc nizka, a proto se na dotesneni pouziva sprej. tenhle sprej ovsem taky sam vytvari v hlave drobne nerovnosti tim, jak se utahne.
a posledni vec, u zavodnich motoru se nehraje zase tolik na zivotnost, jako u beznyho. muzou si tam dovolit obetovat spolehlivost, vymenou za par koni navic. coz u x10xe je naprosty nesmysl.
dalsi vec je, ze pouziti cehokoliv na tesneni hlavy, i blbyho spreje zmeni rozmery tesneni, tzn rozhodi kompresni pomer motoru.
predpokladam, ze ted se vytasis s nejakym poztatkem, jak si vazelinou utesnoval V8 motor, a tesneni pod hlavu sis tam nechal udelat na miru, z lisovanyho zeli.
v beznem provozu jakykoliv tmel ani vazelina na plechove tesneni pod hlavu motoru NEDAVA, i hole plechove tesneni je schvalne vyrobene tak mekke, aby se utesnilo dotazenim, proto je taky tesneni jen na jedno pouziti, vymackne se do formy.
u zavodnich motoru se muze medeny sprej pouzit, nicmene hlavni duvod pouziti je v tom, ze pokud by po kazdem zavode sundali hlavu a zbrousili ji, tak za par zavodu muzou hodit hlavu do hajzlu,byla by moc nizka, a proto se na dotesneni pouziva sprej. tenhle sprej ovsem taky sam vytvari v hlave drobne nerovnosti tim, jak se utahne.
a posledni vec, u zavodnich motoru se nehraje zase tolik na zivotnost, jako u beznyho. muzou si tam dovolit obetovat spolehlivost, vymenou za par koni navic. coz u x10xe je naprosty nesmysl.
dalsi vec je, ze pouziti cehokoliv na tesneni hlavy, i blbyho spreje zmeni rozmery tesneni, tzn rozhodi kompresni pomer motoru.
predpokladam, ze ted se vytasis s nejakym poztatkem, jak si vazelinou utesnoval V8 motor, a tesneni pod hlavu sis tam nechal udelat na miru, z lisovanyho zeli.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07 srp 2011, 18:14
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
Fizzbiker: a proč když jsou Oplíci tak hrozný a poruchový jezdíš denně Corsou?Proč teda nejezdíš tím vybásněným Nissanem s růžovejma neonama?Trošku jsi si spletl web 

- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
klidek pindíku corsa byla zadarmo a pokud si myslis ze opely sou bezporuchová auta tak mas bud hodne velke stesti a nebo jezdis leda s kačerem na špagátu.
co se týče ruzových neonů tak netřeba moje auta nemusí vypadat jako kolotoč.
to Nox: zajimavé v reakci na tvého "odborného" poradce sem se zajel informovat do místního servisu a mě zase mechoš říkal ze pokud se propálí nebo foukne tesnení je idelani varianta jak to resit právě tahle, bez nutnosti rovnat hlavu a vubec ji nejak řešit (pokud teda není jak lavór) na otazku jestli to teda tak delaji byla jasna odpoved ze se na to muze vysrat, ale ze na svym by to udelal.
co se týče ruzových neonů tak netřeba moje auta nemusí vypadat jako kolotoč.
to Nox: zajimavé v reakci na tvého "odborného" poradce sem se zajel informovat do místního servisu a mě zase mechoš říkal ze pokud se propálí nebo foukne tesnení je idelani varianta jak to resit právě tahle, bez nutnosti rovnat hlavu a vubec ji nejak řešit (pokud teda není jak lavór) na otazku jestli to teda tak delaji byla jasna odpoved ze se na to muze vysrat, ale ze na svym by to udelal.
Daily: sOpel Corsa 1.0 12v ECOTEC 40kW "Mad BlueBerry"
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
In Progress: Nissan 300zx Z32 TwinTurbo Targa 2sic USA verze
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 05 črc 2011, 15:36
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
Tak nakonec se ukázuje že je problém nekde zkritá prasklina na hlavě.I přes nové těsnění šla voda do válců.Víte někdo o rosumné hlavě na z10xe?
- NoX
- Příspěvky: 707
- Registrován: 31 kvě 2008, 11:31
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
prasklina by se mela dat zavarit, v sikovne dilne na toto mivaji vybaveni...
kazdopadne bys snad mohl pouzit i hlavu z X10XE, mela by byt stejna, a ty motory se jen lisi "prislusenstvim" okolo... idealne vzit tvoji hlavu, a porovnat ji s hlavou z x10xe vedle sebe.
kazdopadne bys snad mohl pouzit i hlavu z X10XE, mela by byt stejna, a ty motory se jen lisi "prislusenstvim" okolo... idealne vzit tvoji hlavu, a porovnat ji s hlavou z x10xe vedle sebe.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 05 črc 2011, 15:36
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
Ta informace o shodnosti hlav by byla potěšující, Noxi víš o někom kdo to udělal? Hlavy na x10xe se sehnat dají a rozumně.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 05 črc 2011, 15:36
Re: hlava válců 1.0 12V 43kw z10xe
Tak hlava konečně opravena,byla prdlá.Oprava hlavy 2500,olej filtr,svíčky,vodní pumpa, rozvody,výfuk to vše nově uděláno.Motor je tichý ale jede nějak divně.
Začla svítit or. kontrolka motoru,motor se podle nálady dusí a kolisá,ai na volnoběh.Mimochodem 1.0 má omez na 5000?
Začla svítit or. kontrolka motoru,motor se podle nálady dusí a kolisá,ai na volnoběh.Mimochodem 1.0 má omez na 5000?