Sportovní úpravy motoru
Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas
- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
svičky jsou dulezite i na slabem motoru mozna prave proto ze je slaby a kazdy problem pocitis zvlast treba na tom trivalu co mam ja... byly tam novy svice a porad se mi to nejak nelibilo, nahodil sem platiny co sem vytahl z druhyho auta protoze na jedne praskla pri povolovani keramika rozdil tam ne a rozhodne ne placebo efekt zere to trochu min, motor je pruznejsi klidnejsi, samozrejme lepsi starty protoze platiny nejdou ulít...
- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
kamos co stavi nekolikasetkonove motory nazor na iridia co dal do plečky se kterou jezdi po meste atd proste daily car.
snad se nebude zlobit osobne bych to nenapsal lip:
"strčil jsem tyto svíčky do hondy 1,5 eco v automatu na plyn, tato honda za celý rok nepoznala chut benzínu, jelikož nemá funkční palivové čerpadlo, a na obyč NGK v mědi jsem hondici na plyn nastartoval i v mínus20, tak jsem si myslel, že mědáky stačí, honda v automatu v pohodě jezdila 160 po dálnici, více nejela, v podstatě nejela, dostala pulstary iridia, start stejný jako s mědí, žádný problém, ovšem když sem se projel měl pocit jako by jela hladčeji, řekněme rozdíl jako polosuchá a mokrá chamtivka půlená, ale říkal jsem si je to subjektivní, ovšem, jelikož po dálnici na brno jezdím momentálně dvakrát týdně tak vím kde zrychluje a kde se zadejchává, tak jsem ji protáhnul a ejhle, hladce šla do 180ti, potom už nic a do kopců kde na starých svíčkách mrtvo, pokud jsem pod kopcem měl 120, tak jsem i na kopci měl 120, ted mám na kopci 160 asi to přidalo dva mrtvé osly, a pravděpodobně jediný rozdíl je v tom že vždy zapálí (proto ti osli), a proto já můžu jen doporučit"
snad se nebude zlobit osobne bych to nenapsal lip:
"strčil jsem tyto svíčky do hondy 1,5 eco v automatu na plyn, tato honda za celý rok nepoznala chut benzínu, jelikož nemá funkční palivové čerpadlo, a na obyč NGK v mědi jsem hondici na plyn nastartoval i v mínus20, tak jsem si myslel, že mědáky stačí, honda v automatu v pohodě jezdila 160 po dálnici, více nejela, v podstatě nejela, dostala pulstary iridia, start stejný jako s mědí, žádný problém, ovšem když sem se projel měl pocit jako by jela hladčeji, řekněme rozdíl jako polosuchá a mokrá chamtivka půlená, ale říkal jsem si je to subjektivní, ovšem, jelikož po dálnici na brno jezdím momentálně dvakrát týdně tak vím kde zrychluje a kde se zadejchává, tak jsem ji protáhnul a ejhle, hladce šla do 180ti, potom už nic a do kopců kde na starých svíčkách mrtvo, pokud jsem pod kopcem měl 120, tak jsem i na kopci měl 120, ted mám na kopci 160 asi to přidalo dva mrtvé osly, a pravděpodobně jediný rozdíl je v tom že vždy zapálí (proto ti osli), a proto já můžu jen doporučit"
Naposledy upravil(a) FizzBiker dne 09 led 2011, 12:37, celkem upraveno 1 x.
- Kevin
- Příspěvky: 931
- Registrován: 09 kvě 2010, 12:42
- Bydliště: Benátky nad Jizerou
Hmmm že by teda fakt pomáhali... Ale když se tak zamyslim sem koukal třeba lepšejší Brisky stojej tak 160,- a když si přidám nějakejch 70,- tak mám ty Densa a ten můj kamarád říkal že už by taky do ničeho jinýho nešel... Ale co kakám na to, za svíčky dám litr a budu mít aspoň dobrej pocit
Moje Esmeralda neni slepá...
- FizzBiker
- Příspěvky: 142
- Registrován: 06 pro 2010, 15:49
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1100
- Registrován: 03 čer 2007, 21:21
- Bydliště: Praha-Modřany
- Kontaktovat uživatele:
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Sportovní úpravy motoru
Zdarec.Co všechno by se tak dalo upravit na x14sz???mam v plánu nerezový svody a celej vejfuk a kit sání.co se tam dá dál upravit??větší vstřiky nebo dělal se vůbec čip na tuhle ecu??? odpovědi typu do 1.4 nemá cenu vrážet prachy mi psát nemusíte
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: Sportovní úpravy motoru
Jak tu kdysi psal Fošna o C14SE, že by se dalo vyměnit sání atp, tak ve finále to moc nejde, jelikož by se musela měnit celá hlava. Mluvil jsem o tom s klukem, co se v těhle motorech vyzná(X14SZ, C14SE). Měl s tím totiž stejné plány, ale nakonec to nešlo.
Takže jediné co zbývá jsou svody, výfuk, sání, vačky, snížení hlavy. Jedna firma(dvě firmy, ale pravděpodobně jeden majitel) dělala chip na nějakých 72koní, ovšem ta firma zrovna dvakrát dobré reference nemá. Nebo Dbilas dělá chip, který ti přidá 7koní. Jestliže budeš přemýšlet o ostrých vačkách, tak v běžném provozu(hlavně ve městě) ti vzroste slušně spotřeba. Možná by nebyly špatný ani lepší svíčky, jak zmiňují o pár příspěvků výše.
Sice výkon zvýšíš, ale vzroste ti spotřeba a myslím si, že tomu výkonu úměrná nebude. A to se ještě nebavíme o penězích, za ty peníze ten výkon nijak oslnivý nebude.
Svody: záleží jaké seženeš, jestli z jiného Opela jako mám já tak počítej nejméně 1500Kč, nové přímo na X14SZ stojí přes 8000Kč
Chip: Dbilas 7500Kč, výše zmíněná česká firma 7000Kč
Vačky: Dbilas 6500Kč
Výfuk: Dbilas 12500Kč
Sání: 300 - 7000Kč
Svíčky: Denso Iridium 300Kč/kus (Sám je mám a oproti původním je to rozdíl. Neříkám zrovna v max rychlosti atp, ale už jenom u startování jsem pocítil rozdíl)
Samozřejmě třeba vačky a hlavu by asi zvládlo více firem a asi i levněji. Například u toho sání bych šel do nějaké kvalitní značky, takže žádný noname filtr.
Možná by dost pomohl nechat vyčistit vstřiky a celkově motor nějak "opravit".
Takže jediné co zbývá jsou svody, výfuk, sání, vačky, snížení hlavy. Jedna firma(dvě firmy, ale pravděpodobně jeden majitel) dělala chip na nějakých 72koní, ovšem ta firma zrovna dvakrát dobré reference nemá. Nebo Dbilas dělá chip, který ti přidá 7koní. Jestliže budeš přemýšlet o ostrých vačkách, tak v běžném provozu(hlavně ve městě) ti vzroste slušně spotřeba. Možná by nebyly špatný ani lepší svíčky, jak zmiňují o pár příspěvků výše.
Sice výkon zvýšíš, ale vzroste ti spotřeba a myslím si, že tomu výkonu úměrná nebude. A to se ještě nebavíme o penězích, za ty peníze ten výkon nijak oslnivý nebude.
Svody: záleží jaké seženeš, jestli z jiného Opela jako mám já tak počítej nejméně 1500Kč, nové přímo na X14SZ stojí přes 8000Kč
Chip: Dbilas 7500Kč, výše zmíněná česká firma 7000Kč
Vačky: Dbilas 6500Kč
Výfuk: Dbilas 12500Kč
Sání: 300 - 7000Kč
Svíčky: Denso Iridium 300Kč/kus (Sám je mám a oproti původním je to rozdíl. Neříkám zrovna v max rychlosti atp, ale už jenom u startování jsem pocítil rozdíl)
Samozřejmě třeba vačky a hlavu by asi zvládlo více firem a asi i levněji. Například u toho sání bych šel do nějaké kvalitní značky, takže žádný noname filtr.
Možná by dost pomohl nechat vyčistit vstřiky a celkově motor nějak "opravit".
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Sportovní úpravy motoru
svody sem našel od jomu nerezáče za 4400 kyt sání sem koukal na ten od K&N.vejfuk bych sehnal nerezový trubky nechal to posvařovat vyhodil kat nechal rezonátor a ňákej sport koncák to by mohlo stačit.já sem někde četl že by měl vzrůst výkon i když tam hodíš vačku z Cčka ale nevim o tom nic blíž....co třebas vstřiky z 1.6 spousty lidí dávaj větší vstřiky ale záleží jak by si stim poradil motor a jednotka mno....
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: Sportovní úpravy motoru
Od Jomu na X14SZ? Dej si pozor, ať nejsou na 16V, protože moc výrobců na X14SZ 4-2-1 nedělá. To sání KN myslíš 57i? No udělat výfuk není zrovna jednoduchý, počítá se tam průměr trubek atp, může se stát, že rezonátor udělá opak toho, než aby přidal nějaký výkon. Stejně tak je to s koncovkou, spousta je jenom na zvuk a o výkon jim moc nejde. Myslím si, že jestli se chceš hrabat ve výfuku, tak bych to nechal někomu, kdo tomu rozumí. A výfuky bych nekupoval od Jom, FK atp, u nich výkon nenahrabeš. Těm svodům od Jomu bych trochu i věřil, že něco přidají
Ohledně sání by potom bylo taky nejlepší pro to naladit jednotku. S tou vačkou a těmi vstřiky si jistý nejsem. Vačka by možná pasovat mohla, když C14SE a X14SZ jsou skoro stejné motory, defacto jediný rozdíl je, že C má vícebodové vstřikování, ale ruku do ohně bych za tu vačku nedal. A s těmi vstřiky z 1.6 nevím no, jak by si s tím poradilo auto.
Kromě úpravy motoru bych nezanedbal brzdy, jelikož seriové brzdy Corsy žádná hitparáda nejsou. Tím nemyslím , tak jsou kotouče zbytečné, jelikož tyhle úpravy se nepřehoupnou přes 150koní, dokonce ani přes 100. Tam by stačilo zrepasovat a bude to hodně cítit. Vpředu budou stačit z GSi
Ohledně sání by potom bylo taky nejlepší pro to naladit jednotku. S tou vačkou a těmi vstřiky si jistý nejsem. Vačka by možná pasovat mohla, když C14SE a X14SZ jsou skoro stejné motory, defacto jediný rozdíl je, že C má vícebodové vstřikování, ale ruku do ohně bych za tu vačku nedal. A s těmi vstřiky z 1.6 nevím no, jak by si s tím poradilo auto.
Kromě úpravy motoru bych nezanedbal brzdy, jelikož seriové brzdy Corsy žádná hitparáda nejsou. Tím nemyslím , tak jsou kotouče zbytečné, jelikož tyhle úpravy se nepřehoupnou přes 150koní, dokonce ani přes 100. Tam by stačilo zrepasovat a bude to hodně cítit. Vpředu budou stačit z GSi
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Sportovní úpravy motoru
jojo neboj mam v cajku a do předu příjdou z gsi neboť teď o víkendu když sem chtěl zabrzdit auto ze 160 tak mi trochu zfialověly kotouče takže příjdou ty vzduchem chlazený z gsi na ty svody sem teď koukal tak to byly na 1.4 16v a 1.6 16v ale našel sem na x14sz http://www.nerezove-vyfuky.cz/opel/opel ... rettyPhoto ale je to docela pálka mno.... napadlo mě ještě třebas jestli by nešel použít blok motoru z x14sz a zbytek naházet třebas z c14se protože teď mam x14sz blok a z c14nz zbytek.... takže kdyby se nahodil vršek z c14se hodila by se tam jednotka z c14se tak by to teoreticky mělo fachčit protože bych řek že ty bloky budou asi stejný....nejjednodušší by bylo přehodit motor za c14se ale problém je v tom to právě přepsat v papírech tak proto takovýhle obštrukce....
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
-
- Příspěvky: 1524
- Registrován: 09 říj 2012, 13:26
- Bydliště: RU(O)MBURK
Re: Sportovní úpravy motoru
takže z toho vyplývá jednoduchá matematika za to co nacpeš do motoru, výfuku a brzd s dosti nejasným výsledkem máš koupenou pěknou astru GSi 2,0 16V C20XE, která je daleko jinde než takhle 1,4, která po upravach bude mít volnoběh na 2tis ot. plnej výkon někde okolo 6tis a s tím chceš jezdit v běžným provoze?
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: Sportovní úpravy motoru
Tak Astru GSi seženeš za 20tisíc, a líbí se mi na tom, že to žere obdobně jako X14SZ. Mít jí, tak bych na ní dal asi taky silnější brzdy dopředu
Tak motory C14NZ a X14SZ zase tak odlišné nejsou. Prohození hlavy X14SZ za C14SE by taky nebylo ono, jelikož se i tak liší v pár věcech. Řešil jsem to totiž taky, protože jsem ty motory mohl mít 2. Dále by bylo potřeba vyměnit i benzinové čerpadlo. Přemýšlel jsem i nad swapem za C14SE, ale jak víme, legálně by to nebylo a když už swap, tak to tam můžeš dát rovnou C20XE.
Ty svody jsou asi jediné, které na tu auto v ČR seženeš, navíc tam je i díl místo katu. Případně se to dá řešit svody z jiného auta. Mně se doma válí z C16SE, ale jelikož potřebuji auto atd tak je tam dát nemůžu, tak je asi prodám.
Tak motory C14NZ a X14SZ zase tak odlišné nejsou. Prohození hlavy X14SZ za C14SE by taky nebylo ono, jelikož se i tak liší v pár věcech. Řešil jsem to totiž taky, protože jsem ty motory mohl mít 2. Dále by bylo potřeba vyměnit i benzinové čerpadlo. Přemýšlel jsem i nad swapem za C14SE, ale jak víme, legálně by to nebylo a když už swap, tak to tam můžeš dát rovnou C20XE.
Ty svody jsou asi jediné, které na tu auto v ČR seženeš, navíc tam je i díl místo katu. Případně se to dá řešit svody z jiného auta. Mně se doma válí z C16SE, ale jelikož potřebuji auto atd tak je tam dát nemůžu, tak je asi prodám.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Sportovní úpravy motoru
no tak to čerpadlo bys musel měniti oři swapu na 2.0 takže teoreticky kdyby se prohodil celej vršek motoru celej kabelovej svazek s řj a prohodilo palivový čerpadlo tak by to mělo fachčit?....
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
-
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 11 dub 2011, 16:20
- Bydliště: Praha - Západ
Re: Sportovní úpravy motoru
To já vím, jen to říkám, že to je potřeba i u toho C14SE. No prohodit by to nejspíš šlo, ale nevím, jak moc dobře by to fungovalo, jak už jsem řekl, na bloku motoru v nich ještě nějaký rozdíl je
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím ->
Prosím ->