jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
Moderátoři: pdk88, jamal.jefries, Bobek, Gooder
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
odklon vepředu samozřejmě seřídit můžeš, akorát to není standardní zásah. Normálně se odklon vepředu vůbec nešteluje, protože je danej dírama v tlumiči. Odklon na zadní nápravě taky můžeš změnit pokud chceš. Všechno jde, když se chce.
Jinak k tomu stříkání plastů. Taky teďka z jara budu stříkat nárazníky a lemy. Už mám obroušenej a vykitovanej přední GSI nárazník, tak brzo ukážu fotky. To, co se stalo při tom tvým stříkání je klasickej případ toho, když někdo špatně použije základ na plasty.
Základ na plasty se stříká zásadně systémem "mokrý do mokrého", tzn. Já to dělám tak, že stříknu první vrstvu základu na plast, nechám to lehce "zavadnout" (podle teploty 15-20 minut), pak fouknu druhou vrstvu, opět chvílu počkám a mezi tím si míchám plnič, jakmile domíchám plnič, tak hned stříkám. Rozhodně nesmíš čekat na to, až ten základ na plasty úplně zavadne, to je špatně. Základ na plasty je jenom "naleptávací vodička", a ty musíš využít toho, že se ten plast před tím foukáním plniče naleptá a změkne. Jakmile ten základ na plast úplně zavadne, tak to je k ničemu.
Jinak k tomu stříkání plastů. Taky teďka z jara budu stříkat nárazníky a lemy. Už mám obroušenej a vykitovanej přední GSI nárazník, tak brzo ukážu fotky. To, co se stalo při tom tvým stříkání je klasickej případ toho, když někdo špatně použije základ na plasty.
Základ na plasty se stříká zásadně systémem "mokrý do mokrého", tzn. Já to dělám tak, že stříknu první vrstvu základu na plast, nechám to lehce "zavadnout" (podle teploty 15-20 minut), pak fouknu druhou vrstvu, opět chvílu počkám a mezi tím si míchám plnič, jakmile domíchám plnič, tak hned stříkám. Rozhodně nesmíš čekat na to, až ten základ na plasty úplně zavadne, to je špatně. Základ na plasty je jenom "naleptávací vodička", a ty musíš využít toho, že se ten plast před tím foukáním plniče naleptá a změkne. Jakmile ten základ na plast úplně zavadne, tak to je k ničemu.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
to co se oloupalo a vypraskalo jsem nestříkal já. já jsem obrousil plast 60tkou smirkem až z toho lezli chlupy pak sem nanesl změkčovač pak na to plnič.ten jsem přebrousil 1200 pod vodou a chlupy zmizely.pak dalsší vrstva plniče a znova 1200 pod vodou už do finishe a na to barvu a bezbarvej lak





Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
-
- Příspěvky: 1894
- Registrován: 13 dub 2011, 15:53
- Bydliště: Mám.
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
já vim že to jde, ale né tak že bys vzal šroubovák.. bylo to psáno jako kdyby to mělo jít stejně jako sbíhavost... na tohle potřebuješ koupit excentry..
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
jenom takovej dotaz, jakým systémem si stříkal bezbarvej lak na tu černou bázi? Dělal si to mokrý do mokrého nebo si tu černou barvu nechal nejdřív uschnout, nechal 1-2 dny být, pak zbrousil 1200 pod vodou a pak foukl bezbarvej lak?
Zajímá mě to z toho důvodu, že stříkat bezbarvej lak na klasickou barvu systémem mokrý do mokrého není zrovna jednoduché jako u metalízy, kde poznáš přesně okamžík kdy můžeš stříkat bezbarvej lak. Je to docela umění to nezkurvit a já sám z toho mám občas docela strach
Zajímá mě to z toho důvodu, že stříkat bezbarvej lak na klasickou barvu systémem mokrý do mokrého není zrovna jednoduché jako u metalízy, kde poznáš přesně okamžík kdy můžeš stříkat bezbarvej lak. Je to docela umění to nezkurvit a já sám z toho mám občas docela strach

Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
hele nechal sem barvu 24hodin uschnout a je to v pohode.kdyz si tu barvu spravbe naredis aby se ti hezky rozlila tak ji pak nemusis ani brousit
jinak metalizu co sem ted delal sem nestrikal mokry do mokryho ale nechal sem ji 20 minut zavadnout pak sem to cely prejel antistatickou uterkou aby se nachytalo prebytecny zrno a pak na to bezbarvej lak
zejtra nahodim fotky jak koza vypada ted











Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
aha... no, pokud si barvu nechal uschnout 24 hodin a před nanesením bezbarvým lakem si ji nepodbrousil, tak si buď jistej, že se ti ten lak začne časem loupat
do roka a do dne ten lak pude dolů... Při každým stříkání musíš mít povrch zdrsněnej, jinak žádná barva ti na ničem držet nebude. U plniče to platí dvojnásob, ten potřebuje daleko větší zdrsnění, aby se "zakousal" do povrchu. Pokud ovšem umíš lakovat systémem mokrý do mokrého, tak to je něco jiného. To, ale u klasické barvy není žádná prdel odhadnout dobu, kdy už můžeš právě nanášet bezbarvej lak. Je to taková vyšší dívčí, kterou ani já sám zatím moc neumím.
U metalýzy to je easy peasy, protože metalýza narozdíl od klasické barvy při odvětrání ředidla zmatní, a to je přesně okamžík, kdy můžeš nanést vrstvu bezbarvýho laku. Je to prostě vidět hned na první pohled, že metla cca po 15-20 minutách změní lesk. U klasické barvy, kde se lesk nemění je hodně velkej problém odhadnout dobu odvětrání ředidla. Když u klasické barvy naneseš bezbarvej lak moc brzo, tak se to začne trhat, téct a je to v prdeli. Když ho zase naneseš pozdě (což je většina případů), tak se ten lak začně časem loupat dolů = opět v prdeli.
Já to dělám zatím tak, protože to ani v mým případě jina nešlo díky těm debilním pruhům na autě, že nanesu barvu, nechám 2 dny bejt, pak to zbrousím 1200-2000 pod vodou a nanáším bezbarvej lak. Při téhle metodě sice není hloubka barvy tak dokonalá a sytá jako při nanášení systémem mokrý do mokrého, ale jiná možnost v tomhle případě není.

U metalýzy to je easy peasy, protože metalýza narozdíl od klasické barvy při odvětrání ředidla zmatní, a to je přesně okamžík, kdy můžeš nanést vrstvu bezbarvýho laku. Je to prostě vidět hned na první pohled, že metla cca po 15-20 minutách změní lesk. U klasické barvy, kde se lesk nemění je hodně velkej problém odhadnout dobu odvětrání ředidla. Když u klasické barvy naneseš bezbarvej lak moc brzo, tak se to začne trhat, téct a je to v prdeli. Když ho zase naneseš pozdě (což je většina případů), tak se ten lak začně časem loupat dolů = opět v prdeli.
Já to dělám zatím tak, protože to ani v mým případě jina nešlo díky těm debilním pruhům na autě, že nanesu barvu, nechám 2 dny bejt, pak to zbrousím 1200-2000 pod vodou a nanáším bezbarvej lak. Při téhle metodě sice není hloubka barvy tak dokonalá a sytá jako při nanášení systémem mokrý do mokrého, ale jiná možnost v tomhle případě není.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
tak pod plnic sem to brousil 60tkou takze s tim strach nemam plnic sem prebrousil 1200 pod vodou mno a barvu sem nebrousil....narazniky mam v planu predelavat protoze ten kyt porat praska takze to budu muset nechat zavarit plastem a pak to znova prelakuju pac mi to i na prednim steklo (lak) mno a na lemech uvidime jak to dlouho vydrzi
jelikoz sem lakyra samouk tak se ucim zkusenostma mno







Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
však právě, barvu si nebrousil a dával si na to bezbarvej lak
a ten se sloupe z barvy. Na plastový nárazníky se používá speciální kyt právě na plast, např. od Polykaru.

Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
táákže navážu na poslední konverzaci a skoro po roce půjdou zase na lak.nárazníky popraskaly a začaly se na laku dělat puchejře.prostě se odlepuje od plniče.což dávám za vinu použití moc jemnýho smirku p1200.může mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit?jinak nárazníky nechám zavařit plastem a pak je překytuju kytem na plasty jak psal HGI
přidávám jednu fotku z dneška na winter kolech







Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- petanek192
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 2094
- Registrován: 19 črc 2007, 23:25
- Bydliště: Velešín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
Krasna ....
Smirgl urcite ne spis je na kkt barva nebo plnic .... Ja uz nic co nejni dvouslozka nestrikam ....
Ted naposledy sem lakoval ram do auta a dopadlo to nad ocekavani velmi dobre a plnic taky pistol a michanej v glasuritu coz je asi top co muzes poridit .... Pak brousen 1500 pod vodou odmasteno odstranovacem silikonu .... Vysledek je jak z lakovny od profika ...
Smirgl urcite ne spis je na kkt barva nebo plnic .... Ja uz nic co nejni dvouslozka nestrikam ....
Ted naposledy sem lakoval ram do auta a dopadlo to nad ocekavani velmi dobre a plnic taky pistol a michanej v glasuritu coz je asi top co muzes poridit .... Pak brousen 1500 pod vodou odmasteno odstranovacem silikonu .... Vysledek je jak z lakovny od profika ...
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska
Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON
Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON

- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
hele pistol nemam top.ale postup byl normální a všechno dvousložka
základ na plasty,plnič 2:1 pak barva ALE (já chtěl tenkrát matnou a on mi řekl ať do ní přidám 3:1 tvrdidlo což je možná chyba..)takže jsem udělal barvu 3:1 s tužidlem a naředil jí 6000 nitroředidlem.no a pak jsem na to normálně jebnul bezbarváč 3:1 s tvrdidlem QUICKLINE http://www.d-k.cz/index.php?webid=4&lng ... &id=1680.a prostě barva s lakem drží pokupě ale ta barva nedrží na tom plniči.... :-/.No a na zadních vratech jsem měl malý vrásky po kytování tak jsem to zalil plničem páč se mi to už nechtělo kytovat a ono se to za ten rok propadlo a mam tam vidět mapu + mi příjde že se mi tam taky udělala bublina ale to není tak hrozný no....už jsem z toho lakování nešťastnej.... :-/ :-/ :-/


Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
Pokud ti barva popraskala a odlupuje se od plniče, tak to má podle mého názoru tyhle nejpravděpodobnější příčiny:
1) Nesnese se barva s plničem (asi nejpravděpodobnější), tzn. použil si značku barvy a plniče, kde si prostě tyhle materiály spolu nesednou. Nebo si použil do barvy/plniče jinou značku tužidla.
2) Brousit plnič 1200 je v pohodě. Já to sice dělám 800, jinak by mě upadly ruce, ale na tom zase tak nezáleží. Broušením to určitě není.
Aha, tedka už to čtu:
"takže jsem udělal barvu 3:1 s tužidlem a naředil jí 6000 nitroředidlem" - Panebože, jakej LOJZA ti řekl, že máš akrylátovou barvu nebo polyuretan ředit nitrem? Se pak nediv, že ti to popraskalo!!! Základní chyba!!!! Akrylát nebo polyuretan pouze ředit ředidlem co je na tom určený!!!!! Nitro do toho nikdy necpat, to dělají, homo-domo stříkači a pak se divijou, že jim lak po roce začne praskat.
Lakování je věda, a pokud nedodržíš přesný postupy, tak ten výsledek je časem vždycky vidět.
1) bázi, nebo barvu s lakem můžeš klidně tužit víc než je zdrávo (většina barev standardně 2:1, některý speciály 5:1), ale pokud tam dáš tužidla víc tak se nic neděje. Tvrdnout to ale rychleji stejně nebude, pokud použiješ standardní pomalý tužidlo.
2) Do plniče dávat vždycky o něco málo méně tužidla, než je předepsaný, v žádným případě nikdy né více!!!! Já třeba používám plnič standardně 4:1, takže na 100ml plniče dávám cca 20ml tužidla. Kdyby si dal více tužidla do plniče, tak ti to tužidlo vyleze po vytrdnutí ven a při broušení to bude dělat neplechu.
Značku plniče používám zásadně Polykar a barvy DEEBER, bezbarvej Klarlack. Všechno je odzkoušený, funkční a už sem s tím toho nalakoval hromadu a vypadá po několika letech pořád stejně. Všechny tmely a jiný kokotiny taky Polykar. A nikdy není problém.
1) Nesnese se barva s plničem (asi nejpravděpodobnější), tzn. použil si značku barvy a plniče, kde si prostě tyhle materiály spolu nesednou. Nebo si použil do barvy/plniče jinou značku tužidla.
2) Brousit plnič 1200 je v pohodě. Já to sice dělám 800, jinak by mě upadly ruce, ale na tom zase tak nezáleží. Broušením to určitě není.
Aha, tedka už to čtu:
"takže jsem udělal barvu 3:1 s tužidlem a naředil jí 6000 nitroředidlem" - Panebože, jakej LOJZA ti řekl, že máš akrylátovou barvu nebo polyuretan ředit nitrem? Se pak nediv, že ti to popraskalo!!! Základní chyba!!!! Akrylát nebo polyuretan pouze ředit ředidlem co je na tom určený!!!!! Nitro do toho nikdy necpat, to dělají, homo-domo stříkači a pak se divijou, že jim lak po roce začne praskat.
Lakování je věda, a pokud nedodržíš přesný postupy, tak ten výsledek je časem vždycky vidět.
1) bázi, nebo barvu s lakem můžeš klidně tužit víc než je zdrávo (většina barev standardně 2:1, některý speciály 5:1), ale pokud tam dáš tužidla víc tak se nic neděje. Tvrdnout to ale rychleji stejně nebude, pokud použiješ standardní pomalý tužidlo.
2) Do plniče dávat vždycky o něco málo méně tužidla, než je předepsaný, v žádným případě nikdy né více!!!! Já třeba používám plnič standardně 4:1, takže na 100ml plniče dávám cca 20ml tužidla. Kdyby si dal více tužidla do plniče, tak ti to tužidlo vyleze po vytrdnutí ven a při broušení to bude dělat neplechu.
Značku plniče používám zásadně Polykar a barvy DEEBER, bezbarvej Klarlack. Všechno je odzkoušený, funkční a už sem s tím toho nalakoval hromadu a vypadá po několika letech pořád stejně. Všechny tmely a jiný kokotiny taky Polykar. A nikdy není problém.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
- jamal.jefries
- Příspěvky: 2067
- Registrován: 12 led 2011, 09:17
- Bydliště: Varnsdorf
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
Co se tyka vice slozkovejch barev jsem uplne mimo takze se spoliham na rady ostatnich bohuzel to podle toho vypada....jsem rad za kazdou radu.tak snad se letosni strikani povede uz bez problemu





Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
pokud budeš chtít poradit, tak mi klidně zavolej. Je lepší se 10x zeptat, probrat to krok po kroku, co jak má člověk udělat, než pak celou práci dělat znova a znova, jak blbec... sám to znám. Taky sem si tímhle prošel, že sem jednou kapotu u staré felcky lakoval na 3x
, ale chybama se člověk učí.

Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
-
- Příspěvky: 1894
- Registrován: 13 dub 2011, 15:53
- Bydliště: Mám.
Re: jamal.jefries Corsa 1,4 44kw
hele HGi, a vypadá to pak i jako z fabriky,nebo je to takovýto divný garážový stříkání co nemá lesk a vrstvu a ještě je to neslitý?:))na kolik třeba vyjde nastříkat s opravama rezu kapotu, dveře? dá se chytit stejnej odstín??