Stránka 4 z 4

Kdy měnit řetěz na litříkovi?

Napsal: 27 srp 2007, 08:07
od william.wallace
Viděl jsem tu už nějaký příspěvky na toto téma, ale přišlo mi to trochu nepřehledné, tak jsem založil tohle. Zajímá mě, jestli máte někdo zkušenosti s výměnou ozubeného řetězu na Corsa B 1.0 12V (teda doufám, že má řetěz a ne řemen). Podle manuálu by se prej měl měnit po 120 tkm, ale mechanik mi řek´, ať to vyměním, až to začne ňák víc rachotit, chrčet nebo co. Že řetěz se nepřetrhne (jako řemen), takže klíďo může vydržet předepsaných 120 tkm, ale třeba i 170 tkm! Tak jsem z toho všeho celý jalový, mám věřit manuálu nebo mechanikovi? Má Corsa má najeto 125 tkm. Máte s tím někdo zkušenosti? Na kolik výměna přijde ? Díkec

Napsal: 27 srp 2007, 08:16
od Berry
Ahoj no asi nam to nekdo zamkne nebo spis promaze tento topic,a el tak napisu znova, corsa 1.0 12V(X10XE) a 1.2 16V(X12XE) maji retez jak se pise obecne retez je bezudrzbovy a mel by se menit dle typu auta mezi 200-300tis km, dale retez se nemuze pretrhnout nebo nestava se to muze maximalne preskocit pak to dela peknej brajgl a musi se vymenit, nebo kdyz slysis ze ej vytahyn a chrasti pak nasledne vymenit, ale pozor aby to byl opravdu retez nedavno jsme se nejak setkal a i u me se to asi stalo kdy jsme mylsle ze je to rezet takovy jemne zachrasteny mezi 1000-2500 ot/min, ale po naslednem prozkoumani mechanikem asi bude spsi alternator, ono je to tak blbe blizko u sebe a hrozne to zmi spolu,a el spis altik, no jinak vymena retezu to je spsi na sevis enz doma pokud nejsi hodne zrucny a jinak retez stoji kolem 1800,- a napinak rezetu asi kolem 1000,-

Napsal: 27 srp 2007, 08:21
od william.wallace
yes, ok, díky moc!!! joo a ještě nepochopil jsem, proč by to měl někdo zamknout nebo smazat?

Napsal: 30 srp 2007, 08:56
od william.wallace
Tož po včerejší poradě s mechanikem jsem dospěl k názoru, že tam řetěz nechám do tej doby, než začne nějak chrchlat nebo co. I mechanik říkal, že i když přeskočí, tak se nic nestane, jen to bude chrchlat a měl by se hned vyměnit. Prej že ňákej borec najel s řetězem na Corse přes 250 tkm. byl sice pak totalně odrovnanej, ale v poho. Nepraskl, jen se vytahal. No, já když jedu na jedničku nebo na dvojku, tak za studena při rozjedech, nebo při častém řazení ve měste při popojíždění, mi tam občas cosi jemně zachrchlá. Mechanik to projel a říkal, že je to v poho. Že prej když člověk chce vysledovat závadu, tak ji najde, i když tam nejni :lol: Tož tak no, před zimou zkusím vyčistit filtry, tu škrtící klapku, trochu to šecko vystříkat, vyglančit a doufám, že mi řetízek aspoň 50 dalších tkm dá :jede_autem:

Napsal: 30 srp 2007, 08:59
od Berry
Tak to ja zaslechnu presne to same obcas a posloucahli jsme to v servisu, ale na retetz to nevapda to je pry asi altik ze obcas zachrci takhle, ale tak pokud splnuje tu funkci dobre tak jneni treba to menit a s tim retezem presne dokud to nedela nejaky brajgl nebo neco tak to nema cenu resit protoze to neni jako rozvody retez je drzak 8)

Napsal: 30 srp 2007, 09:07
od william.wallace
jj, musíme našemu řetízku věřit:) Jaxi psal, že dodělává altík, to může dělat takovej brajgl když dodělává? A na kolik vyjde výměna?

Napsal: 30 srp 2007, 09:18
od Berry
Na kolik prijde vymena to nevim,ale to lehke chrasteni dela obcas :wink:

řetěz

Napsal: 12 dub 2008, 13:37
od Johnolas
Díval sem se taky po řetězu a napínáku pro Opel Corsa B 1.0 X10XE Našel sem to v katalogu ELITU za docela příznivou cenu řetěz 1423,- a napínák 1063,- Už delší dobu mě trápí taky klepání v motoru, které se hodně projevuje když se auto zahřeje. Byl sem s tim v servisu Opel v Plzni a muj známý mechanik mi hned měnil čidlo tlaku oleje a taky mi ho dolil. Musim říct, že po tomto zákroku se to zlepšilo, ale časem to auto začalo dělat znovu. Popsal bych to jako zesilující ťukání z motoru, které najednou ustane. Nejvíce to dělá kolem 2000 otáček, když přišlápnu plyn. Říkal sem to už mechanikovi a on po chvíli přemýšlení řekl, že by to mohl dělat rozvodový řetěz, protože by mohl být vytahaný. Mam corsu r.v. 99 a najeto 98 tis. což by i mohlo odpovídat. Tak našetřim nějaké peníze a necham to vyměnit (doufam, že to nebude zbytečný). Až to bude tak napíšu kolik to stálo a tak. Snad to někomu pomůže :)

Napsal: 12 dub 2008, 18:21
od opel1.0
retaz klepe iba na volnobehu a nie v otackach a to iste zdvihatka

Napsal: 12 dub 2008, 20:58
od Johnolas
Tobě už se něco podobného stalo? Ty zdvihátka by to mohli také asi být. Je to vcelku pravidelné klepání a někdy hodně hlasité, to by zřejmě řetěz nedovedl udělat. Jestli si měl nějaký podobný problém, tak mi popiš ten zvuk, co ti to dělalo. Mluvil sem o tom nějakou chvíli s tim mechanikem a ten tvrdil, že to může zapříčinit i ten řetěz, protože jak je volnej, tak ty ostatní věci co sou na něm závislé mají špatné časování... těžko říct :roll:

Napsal: 13 dub 2008, 06:54
od opel1.0
opel ma na pi u sponovak na retaz nie je zarazkovy ako u inych aut ale pri starte chvilku trva ked dotlaci olej a zdvihatka ked netesna je to tiez klepot 1 400 x 12 nic prijemne

Napsal: 13 dub 2008, 10:57
od Johnolas
Chtělo by to nějakej rentgen a mrknout se do motoru... Ty zdvihátka nestojí nestojí 1400,- jedno, jsou za 400,- ale stejně je to pálka 12 x 400,-. Vrtá mi hlavou jestli se musí vyměnit všechny najednou. Nejdou vyměnit jen ta vadná :?:

Napsal: 14 črc 2008, 15:49
od Jano
Ja mam tiez taky problem. Akurat ze u mna to najviac pocut pri nizkych otackach. Sprava sa to takto: Ked nastartujem zacne to klepat asi na 2 sekundy. potom sa to utisi, a ked sa zohreje motor, tak to znovu klepe jak dive. Vsetci sa ma pytaju ci je to diesel :-).
A pri pohynani musim dat najprv dost plynu a potom pustat spojku. Inac sa ledva pohne. Potom ked sa rozbehne tak je uz dobre. Neviem ci to ma tiez nieco spolocne s tym klepanim. alebo Corsy 1.0 12V su take lenive pri rozbehu?

Re: Maji 1.0 a 1.2 retez nebo remen? - vyreseno

Napsal: 24 čer 2014, 08:55
od kali.corsa
Ahoj mám úplně stejný problém jako v posledním příspěvku. Setkal se někdo s něčím podobným, nebo jak to případně vyřešit? Děkuji za radu :)