Gooder Corsa B 1.4 44kW -> 60kW -> nyní O1RS

Zde budou auta většinou bývalých majitelů Cors, kteří jsou stále věrní klubu.

Moderátoři: pdk88, jamal.jefries, Gooder, Bobek

Odpovědět
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od mglore »

takze co se hlavy tyce - urcite vymenit stiratka ventilu ( aby ti to v budoucnu nezralo olej, je to spotrebni zalezitost, par korun to stoji. Kdyz uz bude rozebrana palice, vyzkouset i jestli nejsou moc velky vule ve voditkach ventilu - normalne tam vrazis ten ventil do ty doury a zkusis jestli se nevakla...nesmi se takrka hnout, vule 0.0 nic..jesltli ano, oznacit se ktera doura spatna a vymenit ( specializovana prace, to doma nee - ne ze by to gheto stylem neslo, ale vysledek by za to nestal).
A samozrejme zkusit jesltli ti ventily tesni - nasroubujes tam svicky, nacpes tam vsechny ventily ( bez pruzin, by je drzela
jen gravitace ) a nalejes do kazdyho spalovac. prostoru benzin...musi se tam udrzet aspon 5 minut..jinac pekne brusna pasta a zabrousit...

Na rozebrani a sestaveni palice potrebujes toto:

http://www.ebay.de/itm/Ventilfederspann ... 43b9ed6be4


bez toho to neslozis....

Vymena stiratek je stupidni - budes je mit u setu spolecne s tesnenim pod hlavou nejspis....

Ozkouseni voditek ventilu zvladnes sam.......ale pripadnou vymenu nech na nekom kdo vi ktera bij ( a ma vybaveni a zkusenosti..)

A zabrouseni ventilu zvladnes taky sam:

http://www.ebay.co.uk/itm/Chemico-Valve ... 4ac1f3c90e

Jinak ventily samotne pekne ocelovej kartacek a docista docista..jak dosedaci plochy, tak spalovaci plochu...
opatrne ale abys neposkrabal tu rovnou cast co prochazi voditkama...

Tohle vsechno ti udela i kdokoliv kdo dela hlavy, ale nebude to zadarmoooo .D
Uživatelský avatar
JurdaMichall
Příspěvky: 52
Registrován: 25 zář 2012, 20:19
Bydliště: Moravské Budějovice

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od JurdaMichall »

Já nevím ale když už ten motor chceš mít opravdu v cajku tak bych ji dal někomu kdo to dělá. Rovnou ti ji srovná, vyčistí a udělá všechno co je nutný aby jsi to za pár kilometrů nemusel opakovat.
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Marek Sládek »

Ahoj.
Doporučuji dát hlavu specialistům, doma stejně hlavu těžko srovnáš, zbrousíš.
Taky jsem nedávno hlavu musel sundat a až na hlavu zbytek práce samodomo v garáži už šel, viz: viewtopic.php?f=30&t=9796&p=141935#p141935.
Edit: Jsi mě předběhl :D .
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Gooder »

No hlavu na srovnání a tlaky určitě budu dávat někomu, kdo se vyzná a rovnou bych asi zaplatil i tohle, co psal mglore, za což mu děkuju :)

Problém teda ale je, že mi teče olej na staré hlavě a peníze teď nejsou, vyšlo to úplně blbě, kdy musím zaplatit povinné ručení. Proto vymýšlím tyhle věci :) Zítra bych snad mohl vědět orientační cenu za srovnání hlavy atp, případně se zeptám, kolik by stál "servis" hlavy a možná bych zkusil se zeptat, kolik by mohla stát celá výměna. Já víceméně všechny potřebný věci mám. Teď akorát čekám, až mi přijde čerpadlo. Jen teda nemám napínák klínového řemenu a díly na toto :wink:
GO hlavy motoru (nové ventily, nová vodítka, srovnání, broušení, vyčištění všech kanálů, hydroštěly, nová gufera na vačkách a ventilech)
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od mglore »

souhlasim s posty vyse - ale orovnani je za cca 700-1000 Kč pokud dodáš čistou rozmontovanou hlavu..
pokud mu ji dodáš v celku....tak min. 2000 spis vic, pac je s tim spousta prace... a clovek se ma porad co ucit,
servisni prace na hlave krome rovnani a portovani nejsou zadna magie, chce se to jen nebat ( a nakrast :twisted: ).

Jinac ventily a hydrostely neni potreba menit, pokud jsou ok ( ventily radne ocistit a prohledout - jestli nejsou ohly a nejsou propaleny a dosedaci plochy pekne...) a hydrostely jestli necvakaj jak blazen, neni treba menit. Zrovna tak ventilova voditka,
muzou bejt zcela ok, po vymontovani ventilu ho tam vraz zpatky do te diry a zkus jestli se vakla nebo ne, pokud jde
pekne plynule nahoru i dolu bez vuli tak neni potreba nic menit.
Menit vzdy jen ventilova stiratka a orovnat hlavu, vyzkouset jestli ti ventily tesni....
Naposledy upravil(a) mglore dne 19 bře 2013, 18:27, celkem upraveno 1 x.
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Gooder »

Což o to, já bych ji odstrojil rád, ale zaboha nemůžu sundat svody(sání jsem nezkoušel) :D

Čistá rozmontovaná hlava znamená i bez vačky předpokládám :) Tam když tak vyměním těsnění u vačky, pokud nic neposeru :lol:
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od mglore »

jj...cista hlava je jenom ten hlinikovej vylisek bez niceho pohyblivyho .D. Jak nejdou sundat svody - to mas jako zarezly matky
na tech steftech?
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Gooder »

Přesně tak, jsou zarezlé. Co jsem zkoušel, tak s tím nešlo hnout. Nějak hodně pořádně jsem se za to bál vzít, abych ten šteft neurval, kdyby nepovolil.

No jo, ale abych rozebral celou hlavu, tak musím koupit ten kus nářadí, co jsi ukazoval výše :D
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od mglore »

U tech svodu se neboj zabrat, ten steft, na kterym je matka, ma stejnej smer zavitu jako matka - tj. prinejhorsim vytocis z hlavy celej steft i s matkou, coz neni nic proti nicemu, neni co zkazit....

A ano, bez toho forichtungu se to rozebira ( a sklada ) opravdu blbe..ale muzes si neco takovyho vyrobit i doma, prakticky ti staci duta trubka odpovidajiciho prumeru z boku vyriznuta a naka paka pres kterou to stlacis..

https://www.youtube.com/watch?v=q2-g-PHvUMs

a k tomu neco cim to budes tlacit dolu, bys mohl pouyit vlastni vahu...
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Gooder »

Tak zkusím si na tu golu teda stoupnout, stejně jsem to musel praktikovat u třmenů :D

Zítra uvidím, co mi řeknou za ceny a podle toho se rozhodnu, jak budu postupovat :)
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Marek Sládek
Příspěvky: 185
Registrován: 19 kvě 2011, 19:48

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Marek Sládek »

Já teda něco na hlavu nakoupil, ale i když bych nic nekoupil, pán kterému jsem to přivezl, by vše nakoupil sám. Říkal, že když GO tak pořádně, má za to držet záruku. Dovezl jsem mu hlavu na které jsem nechal vačkové hřídele. On si to sám porozebral, prohlédl, ukázal jak provede zkoušku vodítek. Zjistilo se, že je tam na každém ventilu už vůle, tak proto byla vodítka všude nová. Když dělal ventily, zjistil, že jsou výfukové nějaké ohnuté. Netuším proč, motor se nepotkal, na pístech nebyla známka o potkání s ventily. Říkal, že to může být i únavou materiálu, motor má podle tachometru cca 214000Km. Sací ventily byly v pořádku, jen se očistily a přebrousily.
Za celou tu srandu si vzal cca 6000,- Kč s dokladem. Jak hlava po jeho GO vypadala lze vidět v odkazu výše.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Gooder »

Těch 6000Kč bylo včetně materiálu? Jinak škoda, že jsi ze severu :(

Zatím ještě přidávám nějakou tu fotku dílů, co jsou doma připravené.

Čerpadlo z Astry GSi
Obrázek

Umyté a rozebrané brzdiče a rozpěrná tyč Weichers Sport
Obrázek
Obrázek

Umyté válce ze třmenů
Obrázek

A při zkoumání X14SZ jsem objevil utržený kabel, co vede do plastového krytu sání. Vedou do něj 2 dráty, jeden ovládá sání teplého vzduchu a svodů a druhý nevím k čemu slouží(je to ten utržený)...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Gooder »

Skoro po měsící obnovím "svoje" téma :)

Takže, jak většina pochopila, už proběhla výměna. Po 3 týdnech a jednom dni se mi auto vrátilo domů. Zároveň chci poděkovat mgloreovi za napínák klíňáku, odkud jsem použil řemenici a také CoRSákovi za pomoc, díky kluci :)

Jak všichni ví, startovací událost toho všeho bylo to, že mi tekl olej. 29. března jsem přijel do servisu, ať na to mrknou, kde to teče, odtud mě poslali na myčku umýt motor. Tady se motor nastříkal nějakým sajrajtem a umyl wapkou. Motor byl jako nový a kupodivu bez problému nastartoval a odjel jsem domů. Přes víkend jsem najel cca 30km a už bylo vidět, kde to teče, vpředu a zboku pod hlavou. V pondělí jsem jel znovu do servisu, kde jsem auto nechal a řekl, co chci. Pán ze servisu mi ještě odpoledne volal, že si auto můžu klidně odvézt, že než se srovná hlava, bude to chvíli trvat, a ještě že by jednotka mohla mít imobilizér. No řekl jsem, ať se do toho pustí a immo se bude případně řešit až potom.

Hlava byla hotová další týden(úterý nebo středa a prý byla hodně křivá) a v pátek jsem se dozvěděl, že ještě něco chybí(mezikus mezi potenciometrem a kabeláží - o tom jsem věděl, pojistky na konektory vstřiků, jiné lanko plynu, hadice k sání a původní řemenice klíňáku byla špatná). Ten mezikus jsem chtěl nahradit kusem z X14SZ, který bych ustřihl a jen napojil na dráty bez nějakého konektoru, ale stejně jsem potřeboval ty pojistky a shánět je samotné nebylo lehké, tak jsem z jedné Tigry koupil hadici sání(nakonec jsem ji nepoužil, hadice byla úplně jiná, než jsem myslel) a celou motorovou kabeláž, odkud jsem použil pojistky a ten mezikus(potencimetr byl stejný, tak jsem doufal, že dráty povedou stejně. Sice se to muselo i zde natvrdo napojit). V Autokelly jsem objednal lanko plynu(originál v Opelu 1400Kč, v Kelly 500Kč. To jsem měl mít levněji, ale nakonec bych čekal déle, tak jsem si zaplatil o 300Kč víc) a od mglorea jsem koupil ten napínák, kde jsem použil tu řemenici. Vše se tam tenhle pátek odvezlo. Kolem oběda mi volali, že auto nenastartovalo, že nespíná čerpadlo. Myslel jsem, že to dělá immo v jednotce. Jednotku jsem vyzvedl a jel jsem do AutoDráb, kde mi řekli, že tu šance na odstranění je, ale že to bude stát 2500Kč. To mi přišlo moc, ještě když nebylo jisté, že se to povede :)

O víkendu jsem teda sháněl jinou jednotku C14SE/C16SE bez immo, ale neúspěšně. V pondělí jsem se tam vydal s tím, že auto odtáhnu domu. Ještě jsem laboroval s tím, že zkusím čerpadlo napojit na baterku, abych obešel immo. Z přechozí komunikace s CoRSákem jsem věděl, že tou dobou se bude vracet domů a že pojede kolem, kde jsme na chvíli zastavili. Petr za chvilku přijel a začli jsme vymýšlet, co s tím. Zjistili jsme, že točí jen startér, že motor na to nijak nereaguje, ani se nerozsvítila kontrolka motoru na druhé poloze klíčku. V motoru jsme objevili nějaký kabel, který jsme nevěděli, kam vede a ještě odpojené čidlo klepání(o tom jsem věděl). Po nějaké době Petr zavolal do AutoDráb a domluvili jsme se, že tam auto odvezem. Bylo už skoro 6 hodin večer, takže jsem odevzdal jen klíče, sepsal zakázku a bál se ceny za práci. K mému překvapení mi druhý den(tohle úterý) po deváté ráno volali, že je hotovo a byla mi sdělena i vcelku příjemná cena. Když jsem se večer vrátil domů, tak už tu na mě čekalo a hned po vyklizení kufru jsem se jel asi na 10km projet. Druhý den(včera) mě čekalo cca 240km, tak jsem chtěl vidět, jak to jede, aby mě to někde nenechalo. Byl jsem mile překvapen, že bylo vyslyšeno i mé přání a vyměnili mi termostat. V servisu mi řekli, ať nechám hlavu zajet na cca 50km, raději jsem jel klidněji asi 100-150km a pak si to zkusil.

Výsledek: Popravdě, čekal jsem, že těch 22koní(+ snížená hlava kvůli srovnání) pocítím více. Možná je to tím, že jsem 3 týdny s autem nejel. Přijde mi, že do 2000 otáček to jede stejně, možná to jede lépe nad 2000 otáček, jak už jsem pár lidem psal, chtěl bych někam na brzdu, abych viděl, jaký nárlst tam je :) Změny, co jsou patrné: pedál je asi 1-3cm na sešlápnutí volný,asi kvůli jinému lanku tam je nějaká vůle, a trošku hlasitější výfuk. Dneska jsem zkoušel předjíždět na trojku a jelo to pěkně, ale zase nemám porovnání, protože tamten motor jsem moc nevytáčel :D Ještě jsem zvědavý, jaká mi vyjde spotřeba. Raději tu nebudu psát, na kolik mě to celé vyšlo :lol: Auto pomlouvat nebudu, přes všechno jsem rád, že jezdí a že mě nikdy nikde nenechalo.

Každopádně mám i tak radost, že to funguje a že jsem u nás první, kdo to zkusil a rozchodil :D

Omluvte když tak překlepy. Určitě tu jsou a bude jich nemálo :lol:

Obrázek

Zbytky
Obrázek
Obrázek
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Co-RS-ák
Příspěvky: 1894
Registrován: 13 dub 2011, 15:53
Bydliště: Mám.

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Co-RS-ák »

sem velmi rád, že už ti to jezdí :)

s tou brzdou by to bylo asi zajímavé, ale zas nadruhou stranu je to dost peněz, tuším že se to pohybuje kolem tisíce ... tak jestli neni lepší žít s pocitem že je tam 22koní navíc :D
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Gooder Corsa B 1.4 44kW

Příspěvek od Gooder »

To ani nevíš, jak jsem rád já :)

To vím, že to není zrovna zadarmo :( Ale tohle by mě opravdu zajímalo, kolik to auto nakonec má. Navíc pokud bych ještě něco dál upravoval, tak bych rád sledoval změny :)
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Odpovědět