Stránka 7 z 19

Napsal: 15 črc 2007, 13:51
od tomert23
moc pekná vecička. mna by zaujímalo či to máš nainštalované tak že sa otáčky turb.regulujú v závislosti od polohy škrtiacej klapky alebo to ovládaš on/off ?

Napsal: 15 črc 2007, 14:08
od Paluš
Spouštění byl taky oříšek, neboť jsem nechtěl, aby elekt. turbo běželo pořád naplno při běžícím motoru ... kvůli životnosti.
Mám to vyřešené tak, že při zapnutí zapalování tam mám zpožďovač asi na 10 sekund, než se el.turbo rozběhne. Do té doby je nutné nastartovat motor nebo vypnout klíček zapalování ... to kvůli poměrně velkému odběru proudu.
Po nastartování motoru běží el. turbo na volnoběžné otáčky, které jsou regulovatelné dle potřeby. Vlastní spínání je vyřešeno na plynové klapce mikrospínačem, které spíná dvojí relé 30A (60A) ... to je nutné kvůli velkým proudům. Plynový pedál je taktéž možné regulovat v jaké poloze bude mikrospínač sepnut ... to je dobré např. když jedete piánko a není nutné aby el. turbo běželo na max. výkon. Jednoduše řečeno si můžeš zvolit polohu pedálu, kde chceš, aby se ti el. turbo zaplo.

Napsal: 15 črc 2007, 20:49
od Paluš
Tak ... teď jsem dorazil domů. Celej den jsem makal na tomhle.
Řemenice mají víc jak o polovinu menší váhu, tak jsem zvědavý, jak moc se to projeví na motoru. Motor by měl být živější a snadněji jít do otáček ... uvidíme :wink:
Papíre s váhama jsem zapomněl v dílně, ale vím, že je tam snížení váhy dohromady z 890gramů na 440gramů ! ! ! ... to je celkem dost.

Napsal: 15 črc 2007, 21:26
od g.man
Gratuluji. Vypadá to fakt dost dobře

Napsal: 15 črc 2007, 21:33
od sladas opc
mám odlehčenej setrvačník,myslíš že když ho tam dám že to bude v pohodě a nebo bude nějakej problém,myslím tím jestli to pobere elektronika atd,protože se zmení chod motoru.Nemáte nikdo zkušenost?

Napsal: 15 črc 2007, 21:33
od Paluš
Díky :)
Co vy ostatní ... nic nevylepšujete ? ... ať tu nedávám tuning sám :D

Napsal: 15 črc 2007, 21:35
od Paluš
Ondřej Sládek píše:mám odlehčenej setrvačník,myslíš že když ho tam dám že to bude v pohodě a nebo bude nějakej problém,myslím tím jestli to pobere elektronika atd,protože se zmení chod motoru.Nemáte nikdo zkušenost?
Tak to můžeš být na 100% klidný. Na řídící jednotku motoru nemá odlehčení setrváku vliv ...
Taky bych ho chtěl odlehčit, ale to bych musel rozebrat ... a to se mi teď nechce

Napsal: 15 črc 2007, 21:41
od sladas opc
jasný,taky jsem si myslel,jen jsem měl trochu strach,jestli nějaký čidla nebo předstih by se nezměnil,protože to mám samý čidlo a nerad bych to vyndaval a zase pak vracel zpět.doufám že to přidá něco asi o 2 kila je lehčí ale asi to bude hlučnější co,nebo nemáš zkušenost jak se to bude chovat

Napsal: 15 črc 2007, 21:44
od suby
Tak koukám, že jsi pěkný kutil. Já na tohle nenám vlohy.

Napsal: 15 črc 2007, 21:50
od Paluš
Ondřej Sládek:
Na váhu setrvačníku nejsou v autech žádná váhová čidla ... aspoň jsem se s tím nesetkal, tak můžeš být v klidu.
Motor se ti bude snadněji vytáčet a půjde podstatně líp reagovat po plynu.
Bude se rychleji vytáčet, ale taky rychleji ti budou padat otáčky, když ubereš plyn.
Ty jsi ubral na setrváku 2kila ? !! Kolik ten setrvák tedy vážil ?

Napsal: 15 črc 2007, 21:52
od Paluš
suby: ... jo jo pořád něco vymejšlím a dám-li si něco do hlavy, pak už to nejde ven, dokud to nevymyslím .... :lol:
Je jen škoda, že jsem tehdy nenarazil na nějaké GSíčko

Napsal: 15 črc 2007, 21:53
od sladas opc
abych ti řekl pravdu tak nevim kolik vážil ale strýc mi to dělal u známeho a myslím že říkal 2 kila dolů,ale nejsem si těd 100 jist,myslíš že to by vadilo motoru

Napsal: 15 črc 2007, 21:58
od Paluš
Ondřej Sládek:
Vadit to nebude, ale pokud by jsi to přehnal, tak bude motor na volnoběh neklidný ... chyběla by mu setrvačná síla na překročení mrtvého bodu běhu motoru.
Záleží kolik měl ten setrvačník váhu před úpravou ... já to zatím ješte na corse nedělal a nevážil.

Napsal: 15 črc 2007, 22:04
od sladas opc
paluš:Tak kolik bych měl teda ubrat aby to bylo znát a zároveň to neztratilo setrvační sílu,ja slyšel že ubranej setrvak je hodně fakt znát,tak nevim

Napsal: 15 črc 2007, 22:25
od Paluš
Ondřej Sládek:
To mi musíš říci, kolik měl ten setrvák váhu před tím.
Řádově bys neměl překročit 20 - 30% .... pokud to nebudeš mít výslovně sportovní auto.