Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd
Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas
-
- Administrátoři
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 06 pro 2006, 08:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd
Všechny tyto modely mají vepředu kotouče a vzadu bubny. Se zvýšením výkonu je náležitě spjato i zvýšení účinnosti brzd. Sám jsem toto řešil a proto jsem se po tom pídil. Za dostupné informace bych chtěl poděkovat Erikovi.
Nahrazení zadních bubnů za kotouče:
Jediné co pasuje primo na Corsa B, jsou komplet kotouce od Corsa C 1.8 GSi. Ale s tim pak mají kola na obě strany o 10mm větší ET. A zatim je tenhle system jeste moc drahý.
Řešením je nahrazení těchto komponentů z Kadetta či Astry F což bohužel nepasuje, musi se prevarit pár vecí:
další možností je http://oege.ie.hva.nl/~jelsma02/discconversion.pdf
Velké plus u výměny z Kadetta je , že ložiska jsou zvlášť a můžou se dát levně nové. Na Astru F je celý náboj komplet, což je drahé.
Přičemž kotouce vzadu jsou spis na krasu, kdyz má Corsa min nes 180 koni. Dulezitejsi je úprava předních brz.
Fotonávod na Corse A:
Na levo originál z Corsy a na pravo z Kadettu.
Lanovod se může může použít z Corsy.
Výsledek:
Z Kadetta:
Astra G, Corsa C a Zafira:
Nahrazení zadních bubnů za kotouče:
Jediné co pasuje primo na Corsa B, jsou komplet kotouce od Corsa C 1.8 GSi. Ale s tim pak mají kola na obě strany o 10mm větší ET. A zatim je tenhle system jeste moc drahý.
Řešením je nahrazení těchto komponentů z Kadetta či Astry F což bohužel nepasuje, musi se prevarit pár vecí:
další možností je http://oege.ie.hva.nl/~jelsma02/discconversion.pdf
Velké plus u výměny z Kadetta je , že ložiska jsou zvlášť a můžou se dát levně nové. Na Astru F je celý náboj komplet, což je drahé.
Přičemž kotouce vzadu jsou spis na krasu, kdyz má Corsa min nes 180 koni. Dulezitejsi je úprava předních brz.
Fotonávod na Corse A:
Na levo originál z Corsy a na pravo z Kadettu.
Lanovod se může může použít z Corsy.
Výsledek:
Z Kadetta:
Astra G, Corsa C a Zafira:
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
-
- Administrátoři
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 06 pro 2006, 08:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Upgrade předních brzd
Nejdříve trochu techniky:
Corsa B má různé druh kotoučů dle typu motoru:
- slabší motory: 236 x 12 mm
- x14xe ma: 236 x 20 mm (vzduchem chlazené)
- GSi ma: 256 x 20 mm (vzduchem chlazené)
A teď k úpravám:
Nejednodužší je použít kotouče z Astry GSI, Kadetta GSI 256 x 24 mm
- výhodou jsou lépe chlazené kotouče a větší brzdiče
Pokud vám to ještě větší brzný účinek je možné použít již extrém z Calibry Turbo - 284 x 24 mm (zde je pouze nutné sehnat kotouče 4x100).
Výměna je jednoduchá: sundá se kotouč, který drží na 1 šroubek. Sundá se brzdič, který je chycen na dva velké imbusy. Následně se již jen namontuje nový brzdič, s kotoučem, nasadí hadice a zbývá jen odvzdušnit. Doporučuje se dávat vše nové, včetně imbus šroubů, jelikož by se při příští demontáži již nemusely vyndat.
Nejdříve trochu techniky:
Corsa B má různé druh kotoučů dle typu motoru:
- slabší motory: 236 x 12 mm
- x14xe ma: 236 x 20 mm (vzduchem chlazené)
- GSi ma: 256 x 20 mm (vzduchem chlazené)
A teď k úpravám:
Nejednodužší je použít kotouče z Astry GSI, Kadetta GSI 256 x 24 mm
- výhodou jsou lépe chlazené kotouče a větší brzdiče
Pokud vám to ještě větší brzný účinek je možné použít již extrém z Calibry Turbo - 284 x 24 mm (zde je pouze nutné sehnat kotouče 4x100).
Výměna je jednoduchá: sundá se kotouč, který drží na 1 šroubek. Sundá se brzdič, který je chycen na dva velké imbusy. Následně se již jen namontuje nový brzdič, s kotoučem, nasadí hadice a zbývá jen odvzdušnit. Doporučuje se dávat vše nové, včetně imbus šroubů, jelikož by se při příští demontáži již nemusely vyndat.
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
- andre.fuchs
- Příspěvky: 317
- Registrován: 30 led 2007, 21:13
- Bydliště: Příbram
brzy na corsu
Mam takový dotaz,chci dát na corsu b 1,2 jiný přední brzdy,šlo by tam dát třeba z kadetta gsi nebo z calibry? Máte s tim někdo zkušenosti,jetli by to tam šlo? chci tam chlazený kotouče místo těch plných,celkově ty brzdy co tam jsou moc nebrzdí. Díky
EDIT: Spojena duplicitní témata - Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd - Brzy na corsu. Suby
EDIT: Spojena duplicitní témata - Corsa A,B - Tigra : Upgrade brzd - Brzy na corsu. Suby
- andre.fuchs
- Příspěvky: 317
- Registrován: 30 led 2007, 21:13
- Bydliště: Příbram
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 328
- Registrován: 06 pro 2006, 08:30
- Bydliště: Sleepy Hollow
- Kontaktovat uživatele:
uz tady na to je tema, Erik psal co a jak .... mne se taky vic sjizdi leva strana, ne tak brutal jako tobe teda...ja to hazim na to ze v aute jezdim po vetsinou sam a preci jen vazim nejaky to kilo
jinak je to jak pise tomert> proste tam das jiny kotoucek, desticky a tremy...melo by to pasovat v podstate z jakyhokoliv Opla
jinak je to jak pise tomert> proste tam das jiny kotoucek, desticky a tremy...melo by to pasovat v podstate z jakyhokoliv Opla
Opel Corsa B ... PRODANO
VW Jetta 2 Coupe
VW Jetta 2 Coupe
- Vtomas
- Moderátor
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 20 bře 2007, 11:26
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
- andre.fuchs
- Příspěvky: 317
- Registrován: 30 led 2007, 21:13
- Bydliště: Příbram
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29 kvě 2007, 22:32
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
-
- Administrátoři
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 06 pro 2006, 08:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pánové... stačí použít funkci "hledat"...
VŠECHNO JSEM TO POPISOVAL TADY
viewtopic.php?t=20
btw. výměnu jako chorche plánuju také... a myslím, že mě by to měl posilovač snést ;o)
VŠECHNO JSEM TO POPISOVAL TADY
viewtopic.php?t=20
btw. výměnu jako chorche plánuju také... a myslím, že mě by to měl posilovač snést ;o)
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Administrátoři
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 06 pro 2006, 08:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tome, máš to nahoře napsaný.. nápravu tam nedostaneš, ale jde předělat původní nápravu na kotoučovou ;o)
a jestli budeš dávat toho dvoulitra, tak ideální buduou brzdy z GSI 256/24 případně z C20LET 284/24 ale počítej s tím, že u GSI budeš muset mít nejméně 15" kola a u turba nejméně 16" kola.. pak se prodávaj ještě šessti a osmi pístkový brzdiče porsche / brembo - který by pasovaly ale ty jsou už 305mm a nejméně 17" kola, což už je u¨corsy trochu problém...
a jestli budeš dávat toho dvoulitra, tak ideální buduou brzdy z GSI 256/24 případně z C20LET 284/24 ale počítej s tím, že u GSI budeš muset mít nejméně 15" kola a u turba nejméně 16" kola.. pak se prodávaj ještě šessti a osmi pístkový brzdiče porsche / brembo - který by pasovaly ale ty jsou už 305mm a nejméně 17" kola, což už je u¨corsy trochu problém...
Corsa B X14XE - Mantzel PB, Výfuk sk. A, odlehčený setrvák, ad. - 0-400m 16,62s (zatím)
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
ZÁVAZNÁ PRAVIDLA CHOVÁNÍ NA CF
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 503
- Registrován: 11 pro 2006, 18:29
- Bydliště: Holandsko
- Kontaktovat uživatele: