Stránka 1 z 2

Výměna oleje v posilovači řízení..

Napsal: 26 úno 2009, 08:37
od HonzisL
Máte někdo zkušenost??Jaký typ oleje atd.Díky za rady:-)

Napsal: 26 úno 2009, 08:42
od Havli
Já sem měl taky málo oleje a protože jsem nevěděl co tam dát,tak sem to nechal dolít u kámoše v servise :lol: :lol:
Jinak by ta výměna měla bejt jako u brzdovky, vypustit>nalít>odvzdušnit. Páč podle mě by bubliny dělaly neplechu. ale zkušenější mechanici tady určo poradí :wink:

Napsal: 26 úno 2009, 08:50
od HonzisL
Tohle jsem našel na foru: Popis:

POZOR: A to hlavne na použitý typ oleja. Nenechajte se zmiast predajcom, už sa mi stalo a nielen mne, že chcel dotyčný "odborník" predat uplne nevyhovujuci olej. Ktorý milne vydával za ten správný!

Olej musí mat nápis: DEXRON II (originál), alebo modernejší a plne zastupitelný DEXRON III. Cokolvek iného NESMIETE do systému naliat! Akakolvek iná nápln vedie k deštrukci celého systému.

Pre vysvetlenie: DEXRON II je označenie typu a kvality nie výrobcu. Výrobcov takehoto typu oleja je niekolko. Jednym z vela je napr. Castrol, Motul, Texaco, Sunoco a další.

Rozdiel mezdi verziou II a III je hlavne v zlepšenych vlastnostiach pri nízkých teplotách okolo -20°C a dalej došlo k zlepšení celkových antioxidačnych vlastností. Pokial vaša volba padne na novší Dexron III je to dobrá volba.

Ted mi jde o to, zda jen dolít nebo vyměnit...

Napsal: 26 úno 2009, 08:55
od Havli
Já ho jen dolíval,ale lepčí bude výměna za ten trojkovej :wink:

Napsal: 26 úno 2009, 08:58
od HonzisL
Mám toho na výměnu víc, tak se nechci moc prohnout:-), každopádně by mě zajímalo, kolik se tam toho lije:-)

Napsal: 26 úno 2009, 09:26
od sajrajt
Stačí ti jedno litrové balení, maj ho skoro všude kde maj oleje do aut, dává se do aut.převodovek vyrábí ho CASTROL, balení stojí 230kč +-

Povolíš ocelovou trubku přímo na servu, dáš si pod to nádobu, zvedneš čumák auta aby byly obě kola ve vzduchu, otevřeš nádobku na kapalinu a budeš točit volantem dokud bude něco vytékat.

Pak budeš pomalu dolévat novou kapalinu a až zečne vytékat u serva z povolené trubky, tak utáhneš tu převlečnou matku, poté ti někdo musí točit volantem do konečných pozic doleva a doprava a tak do zblbnutí, ty budeš stále dolévat až po ryskuz max.
Uzavřít nádržku, shodit auto na zem, projet a zkontrolovat hladinu.

Tak asi tak, není to žádná věda.

Pic

Napsal: 26 úno 2009, 09:29
od Havli
sajrajt> Super návod,dík, určitě to pomůže i jinejm členům :wink:

Napsal: 26 úno 2009, 09:42
od HonzisL
Díky za návod:-), paráda:-)

Napsal: 26 úno 2009, 14:39
od sajrajt
Ni zač, případné dotazy rád zodpovím, ale říkám, nic na tom není :whistle:

Napsal: 27 bře 2009, 23:35
od iGo
čus, možná blbá otázka...ale jak zjistím, že je potřeba vyměnit olej v posilovači???
:shock: :roll: :shock:

Napsal: 27 bře 2009, 23:49
od NoX
mas vic variant, od te, ze nebude mit cervenou barvu ale nejakou vyblite hnedou, az po pritomnost veci v oleji, treba ocelovych spon,,, ake vetsinou barva napovi, ze uz je cas oleje :-)

Napsal: 28 bře 2009, 00:46
od iGo
aha, a kde by měla být ta nádržka na olej??? :roll: :roll:

Napsal: 28 bře 2009, 00:47
od NoX
pokud vubec mas servo, tak nadobka je v motorovem prostoru pred ridicem, cerna pixla to je :-)

Napsal: 28 bře 2009, 09:15
od brody
Jenom takovy hloupy dotaz, kdyz mam elektronicky posilovac, musim se taky starat o nejaky olej, nebo ne? :-)

Napsal: 29 bře 2009, 11:06
od Honz@
jasně že musíš, aby ti čez neodpojil přívod :lol: :lol:


no nic z5 do reality, taky by mě to zajímalo, jestli se má aspoň něco kontrolovat. 8) 8)