..ale počítej tak od 1500,- za díl
Lakování, barvení a vše kolem...
Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
-
Karel Maly
- Příspěvky: 156
- Registrován: 09 črc 2007, 00:04
- Bydliště: Dnešice
- Kontaktovat uživatele:
- ba_djjour
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 482
- Registrován: 06 črc 2008, 12:53
- Bydliště: Bratislava-Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
podle ralka to asi netrefí, ale zkus popátrat v okolí nějaký shop s autolaky, nebo se zeptej nějakýho lakýry kam chodí nakupovat materiál 
tam ti barvu dle kódu od opela určo namíchají
tam ti barvu dle kódu od opela určo namíchají
Corsa A GSi C20XE "Orangeer"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
Corsa A C20XE "Terrorschlumpf"
neu: Corsa C GSi Z18XE
ex: Corsa B combi X14XE "Bublina"
- Gringo_Joe
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 266
- Registrován: 15 srp 2008, 13:29
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
- Haniz
- Příspěvky: 338
- Registrován: 31 črc 2008, 22:49
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
-
vaneon
- Moderátor
- Příspěvky: 613
- Registrován: 07 črc 2007, 15:37
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
- Kontaktovat uživatele:
- Svoby
- Moderátor
- Příspěvky: 2893
- Registrován: 29 čer 2007, 17:22
- Bydliště: Ústí nad Labem
-
vaneon
- Moderátor
- Příspěvky: 613
- Registrován: 07 črc 2007, 15:37
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
- Kontaktovat uživatele:
-
poota
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24 srp 2010, 19:09
- Bydliště: Praha 10
Oprava stříbrné metalýzy
Až donedávna jsem si myslel, že škrábance a otlučeniny jdou na metalýze sice zatřít, ale bude to mít vždycky jinou barvu.
Teď jsem změnil názor.
Barvu mám Z 147, tedy stříbrnou hvězdnou II. Na zatření jsem použil Alkyton stříbrný lesklý a skutečně byly všechny opravy vidět už zdaleka. Jiný odstín, jiný lesk a navíc i plasticky. Abych odstranil alespoň ten plastický efekt, koupil jsem tubu lešticí pasty Nigrin - Repair Tec. Pro leštění jsem pastu nanášel na proužek Jekoru a mírným tlakem leštil a leštil.
Pasta při leštění tmavla a houstla, takže bylo potřeba ji hadrem setřít a nanést čerstvou. Vrstva barvy slábla a šedla, ale pořád ještě vystupovala mírně nad povrch. Chtěl jsem ji alespoň srovnat do roviny s okolní plochou, takže jsem v leštění pokračoval.
A pak to přišlo - ta šedá čára začala místy mizet a pod ní se objevovala naprosto neporušená původní metalýza! Pokračoval jsem v leštění, dokud nezmizela čára celá.
Výsledek - místo rýhy opět dokonalá metalýza. Při pohledu kolmo na povrch se nedá rozeznat, kde ta původní rýha byla. Pouze při pohledu co nejšikměji k povrchu se dá v lesku krycího průhledného laku rozeznat, kudy vedla.
Nevím, jestli to stejně dokonale funguje i pro jiné odstíny stříbrné, kterých je celkem 18. Taky nevím, jestli se podobně chovají i jiné barvy a jiné leštící pasty. Popisuji, jak to funguje mně.
Ještě několik postřehů. Lešticí pasta nepřetahuje původní průhledný lak přes barvu, ale vytrhává z barvy částečky pigmentu a zbývající pojidlo barvy, kterým je zřejmě průhledný lak, zarovnává a leští. Takže stejný postup funguje i pro okrouhlé skvrny. Podmínkou je nanesení takové vrstvy barvy, aby všude byla vyšší, než bude konečný povrch. Leštit je potřeba plátkem tvrdší plsti nebo jekorem, aby se povrch srovnával. Barvu je nutné nechat několik dní tvrdnout - barvu, nanesenou předešlý den, lešticí pasta i z úzké rýhy doslova vyžere.
Pokud část rýhy ještě zůstane patrná, je to buď tím, že barva ještě vyčnívá nad povrch, v tom případě je nutné vydržet a leštit dál. Nebo je barvy málo a je pod povrchem, takže na ni pasta nemůže. V tom případě to chce znovu štětečkem natřít, nechat vytvrdnout a leštění zopakovat.
Zdravím - poota
Teď jsem změnil názor.
Barvu mám Z 147, tedy stříbrnou hvězdnou II. Na zatření jsem použil Alkyton stříbrný lesklý a skutečně byly všechny opravy vidět už zdaleka. Jiný odstín, jiný lesk a navíc i plasticky. Abych odstranil alespoň ten plastický efekt, koupil jsem tubu lešticí pasty Nigrin - Repair Tec. Pro leštění jsem pastu nanášel na proužek Jekoru a mírným tlakem leštil a leštil.
Pasta při leštění tmavla a houstla, takže bylo potřeba ji hadrem setřít a nanést čerstvou. Vrstva barvy slábla a šedla, ale pořád ještě vystupovala mírně nad povrch. Chtěl jsem ji alespoň srovnat do roviny s okolní plochou, takže jsem v leštění pokračoval.
A pak to přišlo - ta šedá čára začala místy mizet a pod ní se objevovala naprosto neporušená původní metalýza! Pokračoval jsem v leštění, dokud nezmizela čára celá.
Výsledek - místo rýhy opět dokonalá metalýza. Při pohledu kolmo na povrch se nedá rozeznat, kde ta původní rýha byla. Pouze při pohledu co nejšikměji k povrchu se dá v lesku krycího průhledného laku rozeznat, kudy vedla.
Nevím, jestli to stejně dokonale funguje i pro jiné odstíny stříbrné, kterých je celkem 18. Taky nevím, jestli se podobně chovají i jiné barvy a jiné leštící pasty. Popisuji, jak to funguje mně.
Ještě několik postřehů. Lešticí pasta nepřetahuje původní průhledný lak přes barvu, ale vytrhává z barvy částečky pigmentu a zbývající pojidlo barvy, kterým je zřejmě průhledný lak, zarovnává a leští. Takže stejný postup funguje i pro okrouhlé skvrny. Podmínkou je nanesení takové vrstvy barvy, aby všude byla vyšší, než bude konečný povrch. Leštit je potřeba plátkem tvrdší plsti nebo jekorem, aby se povrch srovnával. Barvu je nutné nechat několik dní tvrdnout - barvu, nanesenou předešlý den, lešticí pasta i z úzké rýhy doslova vyžere.
Pokud část rýhy ještě zůstane patrná, je to buď tím, že barva ještě vyčnívá nad povrch, v tom případě je nutné vydržet a leštit dál. Nebo je barvy málo a je pod povrchem, takže na ni pasta nemůže. V tom případě to chce znovu štětečkem natřít, nechat vytvrdnout a leštění zopakovat.
Zdravím - poota
Corsa B 1,0 12V
- Byzon
- Příspěvky: 111
- Registrován: 01 pro 2010, 21:21
- Bydliště: Brno
zdravim vas, nějak sem to tu nenašel, ale jak přelakovat? když už je laminat nalakovany? musim to cely zbrousit a pak odznova, nebo to stačí zdrsnit a hodit novou barvu?
Corsa B 1.0 12V r.v.98
www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny
--
www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny
- Lukkas
- Administrátoři
- Příspěvky: 2219
- Registrován: 06 črc 2008, 14:01
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Pokud už máš danou věc v laku, stačí zdrsnit nějakou 1000 pod vodou ..
Aby to zmatnělo .. pak můžeš lakovat
Aby to zmatnělo .. pak můžeš lakovat
Black Opel Corsa A 1.5D
>Moje Corsa<
>Moje Corsa<
- Byzon
- Příspěvky: 111
- Registrován: 01 pro 2010, 21:21
- Bydliště: Brno
supr, to sem potřeboval vědět, díky Lukkasi 
Corsa B 1.0 12V r.v.98
www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny
--
www.RESYST.cz -- Tvorba webových stránek s redakčním systémem - pro milovníky cors lepší ceny