EGR/AGR>Spotřeba
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 27 čer 2010, 11:19
- Bydliště: Brno
EGR/AGR>Spotřeba
Pěkný den všem,
jistě mnozí máte zkušenosti s poruchou EGR ventilu (resp. pokud odejde). Se špatně funkčním EGR ventilem (nebo spíše nefunkčním) se dá jezdit. Máte někdo odhadnuté, jak se zvýší spotřeba (při ekvivalentním stylu jízdy), pokud EGR nefunguje? Mám Corsu B 1.0, ale toto je asi spíše obecná otázka, není třeba i vázat na jeden typ motoru.
Gooder: Přejmenováno a přesunuto do správného tématu
jistě mnozí máte zkušenosti s poruchou EGR ventilu (resp. pokud odejde). Se špatně funkčním EGR ventilem (nebo spíše nefunkčním) se dá jezdit. Máte někdo odhadnuté, jak se zvýší spotřeba (při ekvivalentním stylu jízdy), pokud EGR nefunguje? Mám Corsu B 1.0, ale toto je asi spíše obecná otázka, není třeba i vázat na jeden typ motoru.
Gooder: Přejmenováno a přesunuto do správného tématu
- matix737
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 úno 2011, 18:54
- Bydliště: retova
Re: EGR a spotřeba
cus no ja ho mel jen zalehlej ze proste neotviral a spotreba byla dost ukrutna nevim okolo 10litru na sto ja to neak nezkoumal ale co sem ho vycistil a zacal fungovat spotreba byla urcite jednou tolik mensi ja mam teda corsu B 1.2 16V
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: EGR a spotřeba
EGR je neco, co nemel nikdo ani vynalezt
. To jak se auto chova pri poruse EGRu, je kolikrat dost nepochopitelne. Co je tak obecne doporuceni, tak vycistit, zkusit zda funguje a okamzite zaslepit. Samozrejme v pripade, ze to ridici jednotka nepozna. U nekterych aut to jde, u nekterych ne. A u nekterych EGRu ani neni zaslepeni konstrukcne mozne. To uz pak je o hledani infa vyslovene pro dany typ motoru.
Jinak vlastni zkusenost - funkcni EGR (tak na 80%
), zaslepeni a najeti nekolika stovej km = spotreba bez rozdilu, chovani auta takzet (asi).

Jinak vlastni zkusenost - funkcni EGR (tak na 80%

-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 27 čer 2010, 11:19
- Bydliště: Brno
Re: EGR a spotřeba
Já byl na diagnostice a týpek mi doporučil to vyčistit, ale je to originál EGR (10 let starý) a je to zlobítko, takže to stejně odejde, aby pak člověk mohl vypláznout 4500,- Kč a novej. Tak jsem to udělal. Za 14 dni svítila porucha zas. Tak jsem to znova vyčistil a zaslepil. Fungovalo 1/2 roku, svítí zas...Takže scháním po světě novej EGR..
- matix737
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 úno 2011, 18:54
- Bydliště: retova
Re: EGR a spotřeba
ja ten ventil mel namocenej prez noc v redidle a zatim to slape ale neni to dlouho tak 3 mesice
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 27 čer 2010, 11:19
- Bydliště: Brno
Re: EGR a spotřeba
A co se na tom EGR vlastně má čistit? Já to vyčistil od sazí, jak to šlo, no kouzelník nejsem..Namočit to celý do ředidla mě nenapadlo. Ale týpek mi říkal, že ta součástka prostě odejde na všech autech, aby se to muselo nechat vyměnit za pěkný prachy..
- matix737
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 úno 2011, 18:54
- Bydliště: retova
Re: EGR a spotřeba
no ja nevim ja to mel proste nerozdelatelny tak sem to cely namocil do redidla a ve vnitr je neak ventil tak u toho se to rozpustilo jinak nevim sou to ku... kdyz to clovek nemuze ani rozdelat a kloudne vycistit
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: EGR a spotřeba
Zkus to namocit do nejakeho carbo-cleaneru (nebo jak se tomu nadava). Zkus jak funguje. Mela by tam byt nekde "priruba" na podtlakovou hadicku. Tak normalne nasat a na tom EGRu uvidis, zda se bude pist pohybovat.
Pokud uz jednou zavada byla, tak je to problem. To je pak s tim cistenim fakt loterie. Asi Te ceka fakt vymena... muzes zkusit jeste vycistit, ale uz bych na to asi moc nespolehal. Pokud blbne i kdyz je zaslepeny, tak proste nebude v poradku. Za vycisteni nic ale nedas, na noc ho hod aspon do toho redidla a uvidis. Nic tim uz nezkazis
.
Pokud uz jednou zavada byla, tak je to problem. To je pak s tim cistenim fakt loterie. Asi Te ceka fakt vymena... muzes zkusit jeste vycistit, ale uz bych na to asi moc nespolehal. Pokud blbne i kdyz je zaslepeny, tak proste nebude v poradku. Za vycisteni nic ale nedas, na noc ho hod aspon do toho redidla a uvidis. Nic tim uz nezkazis

-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 27 čer 2010, 11:19
- Bydliště: Brno
Re: EGR a spotřeba
Chlapi,
díky za rady. Ráno jsem ponořil ten EGR do ředidla + rozpouštědla pro kovové čísti, tak odpoledne uvidím, jestli to bylo k čemu platné...Mám to potom zaslepovat, nebo to namontovat bez záslepky?(nemám tolik destilky, abych zkusil oboje)..
díky za rady. Ráno jsem ponořil ten EGR do ředidla + rozpouštědla pro kovové čísti, tak odpoledne uvidím, jestli to bylo k čemu platné...Mám to potom zaslepovat, nebo to namontovat bez záslepky?(nemám tolik destilky, abych zkusil oboje)..
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: EGR a spotřeba
Prvne zkus, zda bude chodit. Jak se pripojuje podtlak, tak tam normalne pusou nejaky podtlak udelej
. Mel by se celkem snadno otevrit/zavrit. Urcite bych ho ale zaslepil. Pokud bude spatny, tak Ti RJ stejne hodi chybu. Pokud jeste bude fungovat, tak je lepsi, aby byl zaslepeny.
Ale jak jsem rikal... pokud Ti odesel i kdyz byl zaslepeny, tak uz ho asi moc nezachrani. Spis uz se koukni po nejakem novem kousku.

Ale jak jsem rikal... pokud Ti odesel i kdyz byl zaslepeny, tak uz ho asi moc nezachrani. Spis uz se koukni po nejakem novem kousku.