Corsa C 1,7DT je zdechla....
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Corsa C 1,7DT je zdechla....
Ahoj,
nejako mi umrela ceckova Corsicka. Teda pritelkyni umrela. Kdyz jsem ji hodne vytocil (Corsu, ne pritelkyni..) bez rychlosti, tak se zakourilo a pak zacala trosku tahnout, ale nekdy se ji moc nechce. Koukal jsem do Etzolda "Udrzba a opravy" (Mimochodem nikde jsem ji tady nevidel ke stahnuti, nakonec jsem ji sehnal, kdyby nekdo potreboval, je to pdf cca 50MB). Myslel jsem, ze tam bude nejake tupoucke turbo a ono ma stavitelny lopatky rizeny podtlakem. Myslim, ze bud muze byt turbo pridreny a jsem v cudu, nebo je zakarbonovany a vycistim ho petrolejem, nebo muze byt shnila hadicka od regulace a nebo nevim... zatim ani netusim, jak turbo sundat, co vsechno musi dolu? Zkuste prosim poradit, kdo jste tu potvoru uz cistil, nebo resil stejny problem...
Diky Pavel
nejako mi umrela ceckova Corsicka. Teda pritelkyni umrela. Kdyz jsem ji hodne vytocil (Corsu, ne pritelkyni..) bez rychlosti, tak se zakourilo a pak zacala trosku tahnout, ale nekdy se ji moc nechce. Koukal jsem do Etzolda "Udrzba a opravy" (Mimochodem nikde jsem ji tady nevidel ke stahnuti, nakonec jsem ji sehnal, kdyby nekdo potreboval, je to pdf cca 50MB). Myslel jsem, ze tam bude nejake tupoucke turbo a ono ma stavitelny lopatky rizeny podtlakem. Myslim, ze bud muze byt turbo pridreny a jsem v cudu, nebo je zakarbonovany a vycistim ho petrolejem, nebo muze byt shnila hadicka od regulace a nebo nevim... zatim ani netusim, jak turbo sundat, co vsechno musi dolu? Zkuste prosim poradit, kdo jste tu potvoru uz cistil, nebo resil stejny problem...
Diky Pavel
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
No tak chlapci, neverim, ze jste jeste nikdo nevyndaval turbo... Poradte jak na to...
Jeste mne napadla vaha vzduchu, ale ty projevy mi spis prijdo jako pridrhnuty turbo.
Diky
Pavel
Jeste mne napadla vaha vzduchu, ale ty projevy mi spis prijdo jako pridrhnuty turbo.
Diky
Pavel
- nezdvorak
- Moderátor
- Příspěvky: 405
- Registrován: 01 říj 2007, 14:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
s tou váhou vzduchu můžeš mít pravdu ...... pokud se jezdí krátký trasy, může bejt "jen" zanešená ....
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
no, ta váha se mi zdála nejméně pravděpodobná, ale na druhou stranu nejjednodužší na ozkoušení... Takže jsem jenoím odpojil konektor a jel se projet. Od začátku bez problému. Tak jsem váhu vymontoval. Na detailu je vidět, že zase tak špinavá není. Alespoň já si ji představoval špinavější.
Ale pokud by to bylo někomu někdy užitečné, tak trošku teorie. Váha vzduchu dává řídící jednotce motoru informace o množství nasávaného vzduchu a ta potom podle toho dávkuje palivo. Dělá to poměrně kuriozním způsobem, jak je na detailu vidět, je tam drátek s rezistorem pod napětím, které jej ohřívá. Proudící vzduch jej ochlazuje, čím větší průtok, tím chladnější drátek. A podle teploty se řídí dávka paliva. Pokud váhu odpojíte, měla by palivo dávkovat samotná řídící jednotka motoru. Na netu jsem našel, že se váha dá čistit stlačeným vzduchem a čističem na brzdy, no já nevím, já mám Passata 3BG a tam spolu s ramenama přední nápravy je váha nejčastější závada a nikdy nikdo nepsal, že by ji čistil.
TAkže to vypadá, že je problém nalezen, ale stejněm, pokud jste někdo turbo vyndával, tak napište postup, vyčištění turba nikdy neuškodí.
Zdraví
Pavel
Ale pokud by to bylo někomu někdy užitečné, tak trošku teorie. Váha vzduchu dává řídící jednotce motoru informace o množství nasávaného vzduchu a ta potom podle toho dávkuje palivo. Dělá to poměrně kuriozním způsobem, jak je na detailu vidět, je tam drátek s rezistorem pod napětím, které jej ohřívá. Proudící vzduch jej ochlazuje, čím větší průtok, tím chladnější drátek. A podle teploty se řídí dávka paliva. Pokud váhu odpojíte, měla by palivo dávkovat samotná řídící jednotka motoru. Na netu jsem našel, že se váha dá čistit stlačeným vzduchem a čističem na brzdy, no já nevím, já mám Passata 3BG a tam spolu s ramenama přední nápravy je váha nejčastější závada a nikdy nikdo nepsal, že by ji čistil.
TAkže to vypadá, že je problém nalezen, ale stejněm, pokud jste někdo turbo vyndával, tak napište postup, vyčištění turba nikdy neuškodí.
Zdraví
Pavel
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
jojo, kdyz uz se ptam, tak v tom budu pokracovat...
Kontrolka zavada elektroniky sviti... Muze byt duvodem ta vadna vaha? Bohuzel sviti od chvile, kdy jsme ji chudinku poridili, jenom se s tim nikomu nechtelo nic delat, kdyz auto jezdilo.
Krome toho jeste nejdou dalkovy ovladace, auto musim otevirat klickem, ale to by snad pricina byt nemela, ne?
Kontrolka zavada elektroniky sviti... Muze byt duvodem ta vadna vaha? Bohuzel sviti od chvile, kdy jsme ji chudinku poridili, jenom se s tim nikomu nechtelo nic delat, kdyz auto jezdilo.
Krome toho jeste nejdou dalkovy ovladace, auto musim otevirat klickem, ale to by snad pricina byt nemela, ne?
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
Pokud Ti sviti kontrolka auticka s klicem, tak je nejlepsi to dat na diagnostiku
. Jinak je to laborovani o nicem. Mas moznost vyblikat si zavady - zasunes klicek (opravdu zasunes, nesmis ho jen otocit do "0"), stisknes plyn a brzdu (jak nejvic to jde) a pak otocis klic do prvni polohy zapalovani. Rozblika se Ti kontrolka auticka s klicem a zacne vyblikavat zavady. Kody si zapis a pak hledej dal.
Jinak kodovani je nasledujici - pocitas pocet bliknuti a pauza znamena dalsi cislo, deset bliknuti je nula. Priklad: 10x blik, pauza, 1x blik, pauza, 8x blik, pauza, 4x blik = kod 0184. To pak vyhledas na netu a mas zavadu.
Jinak pokud platej ty Sezemice, tak se muzem domluvit a pristi tyden se muzu zastavit s diagnostikou a nacist to. BTW kousek od Sezemic mas specialisty na Opely - http://www.ase-dedic.com/contact.html

Jinak kodovani je nasledujici - pocitas pocet bliknuti a pauza znamena dalsi cislo, deset bliknuti je nula. Priklad: 10x blik, pauza, 1x blik, pauza, 8x blik, pauza, 4x blik = kod 0184. To pak vyhledas na netu a mas zavadu.
Jinak pokud platej ty Sezemice, tak se muzem domluvit a pristi tyden se muzu zastavit s diagnostikou a nacist to. BTW kousek od Sezemic mas specialisty na Opely - http://www.ase-dedic.com/contact.html
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
Diky duskov, dobra finta. Znam jenom kancelarskou spojku a k tomu jsem se odhodlaval pomerne dlouho...
Bohuzel Sezemice neplati, bydlim na Martiniku. Byl jsem ted pet mesicu pryc a hned jak jsem odjel, zacala Corsa zlobit. Tak prijel chlapek na diagnostiku, pritelkyne vyplazla 60€,m vymenil se alternator a chysta se menit sensor natoceni volantu. Na Skype si stale stezovala, ze nevyjede nekdy ani do kopce k baraku. Na dalku jsem nemohl nic delat, jen ji litovat, ale ze volant se zdechlym volantem souviset nebude, bylo jasne....
Takze chyby:
0100 Nesprávný signál z měřiče průtoku vzduchu
0110 Čidlo teploty nasávaného vzduchu
0335 Nesprávný signál čidla otáček klikové hřídele A
1125 ???chyba senzoru plynového pedálu
trošku se děsím te chyby 0335, kdepak mame tohle cidlicko?
S tim 1125 se to nelehce zjistuje, kod zacinajici 1 je specificky kod vyrobce vozidla, ale zrerjme to bude cidlo plynovyho pedalu - kde je, jak ho ozkouset?
Jinaj predpokladam, ze chyby se vymazou az po odpojeni baterek.
Diky
Pavel
Bohuzel Sezemice neplati, bydlim na Martiniku. Byl jsem ted pet mesicu pryc a hned jak jsem odjel, zacala Corsa zlobit. Tak prijel chlapek na diagnostiku, pritelkyne vyplazla 60€,m vymenil se alternator a chysta se menit sensor natoceni volantu. Na Skype si stale stezovala, ze nevyjede nekdy ani do kopce k baraku. Na dalku jsem nemohl nic delat, jen ji litovat, ale ze volant se zdechlym volantem souviset nebude, bylo jasne....
Takze chyby:
0100 Nesprávný signál z měřiče průtoku vzduchu
0110 Čidlo teploty nasávaného vzduchu
0335 Nesprávný signál čidla otáček klikové hřídele A
1125 ???chyba senzoru plynového pedálu
trošku se děsím te chyby 0335, kdepak mame tohle cidlicko?
S tim 1125 se to nelehce zjistuje, kod zacinajici 1 je specificky kod vyrobce vozidla, ale zrerjme to bude cidlo plynovyho pedalu - kde je, jak ho ozkouset?
Jinaj predpokladam, ze chyby se vymazou az po odpojeni baterek.
Diky
Pavel
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
Chyba 100 a 110 je asi vaha vzduchu. To je pochopitelne, proste tahle soucastka odchazi.
Cidlo otacek klikove hridele je soucastka za asi 1300-1500 Kč
. Je hned vedle alternatoru, v bloku motoru. Tahle soucastka dost casto taky odchazi, bohuzel. Projevy jsou ruzne, v extremu to konci tim, ze auto uz nenatocis (za tepla, za studena tam ta sance jeste je). Vymena moc lehka neni, co jsem koukal, tak je tam pristup fakt na
.
1125 je celkem zajimave. Nezda se mi, ze by odesel plynovy pedal. Tam sice cidlo je, ale o moc pripadech jsem neslysel. Jinak to cidlo je v pedalu a bohuzel se musi menit cely pedal. Je to ale chyba P1125 - coz je nejaka kriticka systemova porucha a mam pocit, ze jsem ji mel taky. Problem byl v podtlakovych hadickach. Jedna hadicka vypadla z koncovky. Prekontroluj vsechny hadicky na motoru (tenke, maji mam pocit max 8mm). Jedna hadicka vede od priruby (vakuova pumpa) ktera je na bloku motoru z predu za chladicem. Jde nahoru na motor, pres rozvody za motor, kde je takova mala rozbocka s 4 vyvody. Jeden vyvod je vstup (viz popisovana hadicka), druhy vyvod (hadicka z nej) jde zpet na vrch motoru k ovladani EGRu, z tretiho vyvodu jde hadicka dolu po bloku motoru a ctvrty vyvod je zaslepeny. Prekontroluj, zda to takhle je a zda nejsou hadicky popraskane, zpruchrele atd.
Tak a ted k senzoru natoceni volantu... v cem je tam problem? Auto jede rovne, ale volant je sejdrem? To bych pochopil, ale zadne cidlo se nemeni. Jen se pootoci jednim potenciometrem. Ale do toho nevidim, musis napsat vic info o zavade.
Zavady v jednotce neres. Pokud je zavada odstranena, po nekolika nastartovanich se smazou (cca 10 nastartovani). Jinak ale ano, pokud odpojis baterii na trosku delsi dobu (treba pul hodiny, minuta je malo), tak se smazou vsechny ulozene zavady. A platit za diagnostiku 60 euro je fakt smutne
. Zvlast kdyz za 30 koupis na ebay cinsky klon diagnostiky, ktery nacteni a vycteni zavad zvladne taky.
Cidlo otacek klikove hridele je soucastka za asi 1300-1500 Kč


1125 je celkem zajimave. Nezda se mi, ze by odesel plynovy pedal. Tam sice cidlo je, ale o moc pripadech jsem neslysel. Jinak to cidlo je v pedalu a bohuzel se musi menit cely pedal. Je to ale chyba P1125 - coz je nejaka kriticka systemova porucha a mam pocit, ze jsem ji mel taky. Problem byl v podtlakovych hadickach. Jedna hadicka vypadla z koncovky. Prekontroluj vsechny hadicky na motoru (tenke, maji mam pocit max 8mm). Jedna hadicka vede od priruby (vakuova pumpa) ktera je na bloku motoru z predu za chladicem. Jde nahoru na motor, pres rozvody za motor, kde je takova mala rozbocka s 4 vyvody. Jeden vyvod je vstup (viz popisovana hadicka), druhy vyvod (hadicka z nej) jde zpet na vrch motoru k ovladani EGRu, z tretiho vyvodu jde hadicka dolu po bloku motoru a ctvrty vyvod je zaslepeny. Prekontroluj, zda to takhle je a zda nejsou hadicky popraskane, zpruchrele atd.
Tak a ted k senzoru natoceni volantu... v cem je tam problem? Auto jede rovne, ale volant je sejdrem? To bych pochopil, ale zadne cidlo se nemeni. Jen se pootoci jednim potenciometrem. Ale do toho nevidim, musis napsat vic info o zavade.
Zavady v jednotce neres. Pokud je zavada odstranena, po nekolika nastartovanich se smazou (cca 10 nastartovani). Jinak ale ano, pokud odpojis baterii na trosku delsi dobu (treba pul hodiny, minuta je malo), tak se smazou vsechny ulozene zavady. A platit za diagnostiku 60 euro je fakt smutne

-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
Diky za rady, jsou k nezaplaceni.
Podtlakova hadicky odchazeji i v cechach, natoz za osm let v tropech, to je docela pravdepodobne.
Vynulovani zavad chi proto, abych zkusil pripojit tu vahu vzduchu, jestli bude hazet chybu i pripojena. Ja to vyblikaval s odpojenou, takze tam samozrejme chyba byla, ale treba to opravdu vechno souvisi jenom s tim sensorem klikovky...
Jinak s pritelkyni jsme si nerozumeli . ten s diagnostikou rikal sensor klikovky, ale mechanik rekl, ze to je blbost a ze to menit nebude. (to je zajimavy, cernousek jak neco nechce udelat, tak to neudela a muzete mu mavat svazkem bankovek pred nosem jak tlustym chcete...)Takze asi necham privezt ten senzor a zkouknu hadicky. Na kabel jsem koukal jiz na aukru, dnes to opravdu nic nestoji. Ja kupoval klon na VW jeste v nemecku a prisel na pet tisic.
Toz se mejte a napisu, jak jsem dopadl.
Pavel
Podtlakova hadicky odchazeji i v cechach, natoz za osm let v tropech, to je docela pravdepodobne.
Vynulovani zavad chi proto, abych zkusil pripojit tu vahu vzduchu, jestli bude hazet chybu i pripojena. Ja to vyblikaval s odpojenou, takze tam samozrejme chyba byla, ale treba to opravdu vechno souvisi jenom s tim sensorem klikovky...
Jinak s pritelkyni jsme si nerozumeli . ten s diagnostikou rikal sensor klikovky, ale mechanik rekl, ze to je blbost a ze to menit nebude. (to je zajimavy, cernousek jak neco nechce udelat, tak to neudela a muzete mu mavat svazkem bankovek pred nosem jak tlustym chcete...)Takze asi necham privezt ten senzor a zkouknu hadicky. Na kabel jsem koukal jiz na aukru, dnes to opravdu nic nestoji. Ja kupoval klon na VW jeste v nemecku a prisel na pet tisic.
Toz se mejte a napisu, jak jsem dopadl.
Pavel
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
...tak Corsicka jezdi. Nakonec to byla řídící jednotka, opravili ji na ecu.de. Oprava s dopravou asi 7 tisíc. Tady na mně černoušek vybafnul cenu 1700€ a ani se u toho nezačervenal.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
Tak nevím, zda zde mohu používat hanlivé oslovení na účet zbožňovaných autíček, ale ta svině zase nejede....
Vyblikáním jsem dostal závady 1610 a 0602. Tu 1610 jsem ani nenašel, ale každopádně to směřuje zase na řídící jednotku.
Takže budu reklamovat opravu a pak písnu, jak jsem dopadl.
Myšák
Vyblikáním jsem dostal závady 1610 a 0602. Tu 1610 jsem ani nenašel, ale každopádně to směřuje zase na řídící jednotku.
Takže budu reklamovat opravu a pak písnu, jak jsem dopadl.
Myšák
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
P1610 je immobilizer. Asi rozhasene naprogramovani. Bud zkusit preprogramovat a cekat co se stane, nebo reklamovat.
A nebo zkus napsat do te firmy, kde Ti delali opravu, jakej na to maji nazor.
A nebo zkus napsat do te firmy, kde Ti delali opravu, jakej na to maji nazor.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
Tak z firmy mi poslali v podstatě to samé, rozhašené spárování řídící jednotky a immo, takže naprogramovat... Jaký SW, jaký kabel? Opel Tech 2, AB Com?
Na passatu bylo přizpůsobení klíčů jednoduchy
Díky
Pavel
Na passatu bylo přizpůsobení klíčů jednoduchy

Díky
Pavel
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17 říj 2010, 12:14
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
Naprogramovat to jde pres OP-COM, Tech2. (AB-COM neznam).
Pro OP-COM najdes vcelku fajn manual pokud zadas tohle do googlu "OP-COM IMMOBILISER-II Guide".
Pro OP-COM najdes vcelku fajn manual pokud zadas tohle do googlu "OP-COM IMMOBILISER-II Guide".
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 dub 2010, 16:46
- Bydliště: Le Marin, Martinique
Re: Corsa C 1,7DT je zdechla....
...takže třeba tohle by fungovat mohlo?