X14XE vs X14SZ

O všem a všech Corsách.

Moderátoři: Lukkas, nezdvorak, Arci

Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od petanek192 »

vydis jak si sectelej ... tak uz setri :-)
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Hgi »

nechci rejpat, ale má smysl taková přestavba? Podle mě si výkonem a spotřebou sice trošku pomůžeš, ale žádná hitparáda to nebude ... Především 8V motor je motor nesmrtelnej, oproti verzím s 16V. Na těchto jednoduchých motorech se prostě nemá co posrat. A když se náhodou něco posere, jako že ti třeba praskne rozvoďák, tak o prd jde, protože oprava je za pusu.

Já mám ve své Koze X12SZ. Faktem je, že je to slabý, a to hodně a když už bych se pouštěl do výměny motoru, tak buď tam narvat C16XE nebo rovnou C20XE. Zase na druhou stranu, je to sice slabej motor, ale nežere absolutně žádnej olej, startuje to na brnk, spotřeba paliva i ve městě je snesitelná.

Samozřejmě to je tvoje rozhodnutí, co si tam dáš za motor, ale aby sis pak sám sobě nenaběhl a nezjistil, že s tím X14XE máš víc problémů než celkovýho užitku...
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od jamal.jefries »

takže i c16xe de u nás legálně přehodit???třebas místo právě zmińovanýho x14sz
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Mělo by jít jamale, ovšem teď poslední dobou slyším názory, že už tohle Opel nepovolí. Nevím, kde je pravda, každopádně jestli tohle budu řešit, tak spíš až na jaře. Ale u X14SZ se mi právě líbí ta nesmrtelnost. Ještě to pořádně zvážím :)

Hgi: O kladech těhle motorů vím. Říkám si spíš, že když už kupovat jinou Corsu kvůli motoru(nebo jen jiný motor), asi bych našetřil o něco víc a rovnou z Německa dotáhnul s C20XE. Když si to člověk spočítá, tak by ho to vyšlo minimálně na 8tisíc ta výměna(přičemž v tom není započítáno dost věcí). Každopádně mě překvapila teď spotřeba, vyšla mi 7,8l/100km :shock:
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od mglore »

To gooder: sry, to sem nevedel :oops: , jinak tigru s c20xe sem si prave dostavel a pokud to udelas poradne,
tj. poloosy z 2 litra, sani z ecotecu s prirubou (byste nerezali prepazku), tak se pod 15 tisic nedostanes. Jinak kdybyste nekdo staveli kozu nebo tigru,
doporucuju dat misto f20 prevodvky f18wr3.57, nejdelsi f18 co se davala treba do astry 1.7 d(td) -
f20 totiz toci pri 130 na dalnici 4000 otacek upe stejne jako 1.6 x16xe..prebytek vykonu, zbytecne
vysoka spotreba, s dlouhou f18 to toci cca 3300 otacek na 5ku, a stejne mate vykonu prebytek.
ALoha.

TO petanek 192: jen do me...pro dobrotu na zebrotu, proto miluju forum .D
tlachat umi kazdej, ale dat si tu praci a aspon vygooglit
obrazky motoru by bylo zahadno nez jenom mlyt pantem - a kdyz se poradne podivas, tak poznas,
ze bez ohledu jestli je blok zepredu nebo zezadu tak mazaci kanaly i vodni jsou proste jine, nepasuje
to jenom si to aspon prohlidnout...jinak jak autor prispevku nahodil ty nemacka fora, dal sem si tu praci
a protoze helmutstinou vladnu, vsechno sem poctive procet, prolez sem i corsa-tigra.de, migweb.co.uk, allcorsu,
a nikdo to nikdy nestavel, takze to ma asi duvod
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Obrázky na googlu jsem si našel taky, i nějaké nákresy, ale dvakrát chytrý jsem z toho nebyl, proto jsem se radši zeptal. Jinak jak zmiňuješ to, že nikdo to takle nedělal, tak sám jsem nad tím přemýšlel, že kdyby to šlo, dávno by to už pár lidí udělalo. Jinak děkuju, že jste se věnovali tomu článku a hledali info o tom :)

K těm převodovkám, je nějaká, která by se dala doporučit na X14SZ kromě F13? Na dálnici kolem 120-130km/h mi to taky točí docela dost.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od jamal.jefries »

nejjednodušší by asi bylo vyměnit x14sz za x16sz překlepat kód motoru a bylo by po problémech... ty motory vypadaj skoro stejně je to taky 8v takže taky skoro nesmrtelnej a bylo by tam pár kw navíc :-)
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Ale stane se vážná nehoda a je průser na světě :)
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od mglore »

Jak pise jamal, x16sz z toho udelat jde bez problemu ( prehodi se jen hlava/sani/vstrikovani/řj), ale jestli to ma smysl ekonomicky, to si netroufam soudit.

F13 je plne kompatabilni se vsema F15 a f17,
tvoje je ve verzi fin. prevodu 4.29 a 5 stupen ma bud 0.706nebo 0.76...dle verze..

moznosti:



Corsa A 15D F13WR serie YK 3,53 coz je o 18 procent delsi 5ka

Combo B, Corsa B
17D, X17D F13WR serie HX, HN 3,55 = 71/20....coz je oboji o 18 procent delsi 5ka
17D, X17D F13WR serie FA, XF, UD 3,55

Proste a jednoduse prevodvku f13 z bud z A-kove corsy s dieselem 1:5..ale jen serie yk
nebo b corsy nebo comba 1.7 diesela, ale opet jen vypsane serie, ostatni serie maj prevod 3.94 coz je na nic.

info co je to za pravodovku je na ni zboku u ridice, je to videt z podbehu (nekdy)., hledas f13wr3.55

a tady mas par tipu komu telefonovat:

http://auto.bazos.cz/inzerat/19573782/p ... -B-17D.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/19629919/O ... vaneho.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/19750865/proda-opel.php
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Hgi »

Gooder píše: Hgi: O kladech těhle motorů vím. Říkám si spíš, že když už kupovat jinou Corsu kvůli motoru(nebo jen jiný motor), asi bych našetřil o něco víc a rovnou z Německa dotáhnul s C20XE. Když si to člověk spočítá, tak by ho to vyšlo minimálně na 8tisíc ta výměna(přičemž v tom není započítáno dost věcí). Každopádně mě překvapila teď spotřeba, vyšla mi 7,8l/100km :shock:
To je normál spotřeba, jestli jezdíš po městě, zvlášť teďka v zimě... Pravděpodobně by ses s 16V dostal třeba o půl litru níž při stejném stylu jízdy.
Naposledy upravil(a) Hgi dne 23 lis 2012, 13:01, celkem upraveno 1 x.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Po městě právě nejezdím :lol: Ale je pravda, že většinou když někam jedu, tak je to cca 15km, přičemž mám v háji termostat, takže se to nikdy neohřeje.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Hgi »

tak to je ono :) U benzínů je na houby to, že než se zahřeje motor na provozní teplotu tak to žere jak tank... :( Což v zimě je ještě víc na houby než v létě.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Gooder »

Včera jsem dal přes 3/4 chladiče karton, tak už je to lepší. Po zimě plánuju rozvody, tak rovnou vyměním termostat.
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Hgi »

heh, to není blbej nápad s tím kartónem, taky to pudu zkusit :))) i když já si myslím, že mám termostat v pohodě... ale kdo ví no... sám nevím, jak rychle se ten motor má zahřát.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: X14XE vs X14SZ

Příspěvek od Hgi »

Gooder píše:X14XE u nás zlegalizovat jde, bude se jednat o typovou přestavbu, tj. když se vyráběl stejný model auta s touto motorizací. Ovšem je potřeba sehnat motor a k němu i TP, na základě tohohle Ti Opel vydá vyjádření, že to možné je(cca 2000Kč) ;)
Mohl by ses prosím více rozepsat o tom co jsi všechno zjistil? Koupil jsem práve X14XE a rád bych to udělal legálně... Takže by mě zajímaly všechny možnosti.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Odpovědět