Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od Hgi »

Ahoj, dneska jsem si byl vyzvednout hlavu - komplet zrepasovanou na X14XE a ptal jsem se borca jaký mají být tlaky ve válcích, když je motor novej a on mi řekl, že by měly u těchto motorů bejt 14-15 barů, tzn. já naměřil mezi 10-12 bary a to je prý málo. Když je to pod 10 barů, tak je už prý problém...

Nemá někdo z Vás servisní manuál k tomuhle motoru? Prý se dá někde stáhnout a tam je přesně napsaný, jakej má bejt tlak ve válcích...

Teď mě zajímá, jestli stačí vyměnit pístní kroužky (cca 1200 Kč za všechny) nebo musím udělat výbrus?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od mglore »

x14xe by mela davat 10.5 baru pri testu ( na novej-dobre nabitej baterce...).
Rozdil mezi valci by nemel byt vetsi nez 1 bar.
15 baru maj wrc-ka :tak_velky: a to jeste s turbem :D
Kdo ti rekl ze to ma mit 15 baru?
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od Hgi »

no, říkal mi to chlap, co opravuje hlavy motorů (brousí je atd..) prej, že to je napsaný v nějaké dokumentaci k X14XE. Nevím, taky mi to přijde jako kravina, ale pro jistotu se ptám tady...

Zajímalo by mě, jestli bych se tento údaj dočetl někde v oficiálních dokumentech od výrobce motoru? Existuje nějakej servisní manuál k tomuhle motoru, kde jsou tyto parametry napsaný černý na bílým ?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od mglore »

no seriova komprese je u tohohle motoru 9.8 bar....jenze mereni komprese je znacne osidny vzhledem
k metode jaka se pouziva......ale normalni merak nacpanej misto svicky na dobry baterce a zdravym motoru by mel ukazovat neco pres 10 bar(po vydeleni)....jinak stav krouzku zjistis i tak, ze tam lupnes dirou po svicce velkyho panaka oleje a pekne zmeris
znova....pokud to pomuze tak sou krouzky spatny, pokud ne muzou to bejt ventily, praskla hlava atd....
Jinak nejspolehlivejsi je nekoukat ani tak na jednotlivy hodnoty, ale na rozdil mezi jednotlivejma valcema...
pokud budou vsichni plus minus stejny nejlepe rozdil do pul baru, tak je to ok...pokud bude nakej valec oproti
jinejm slabsi, tak je to jasny..

jinak jak se to dela spravne mas tu:

http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ ... ine.71683/

a konkretne pro tvuj motor - cr 9.8 x 1.38= 13.52...tolik by mel ukazovat merak pri nakym 6, 7 otocenim motoru...
- ale! musisi mit sroubovaci merak, ne gumovou koncovku, nabitou baterku, ok starter, atd...



Vzhledem k tomu kolik stoji vybrus..(kvalitni) + tim padem nove pisty.....tu na to kazdej kasle,
stalo by to jako cely auto dohromady spis vic :D, takze
hledas blok astry G x16xel.....je to totozny, sou to mladsi auta, maj min nalitano, idealne vzit celej motor a prohodit
z tvyho akorat sani ( a řj.)....
Jinak prekrouzkovani pomaha bez vybrusu jenom velmi kratce....proste to za to nestoji.(pokud to teda nechces rychle prodat :D))

Nekde sem uz psal navod na pouziti pistu z x18xe1 do x16xe...ale potrebujou se upravit, vybrousit do nich kapsy
pro ventily a jeste pouzit vicevrstvy tesneni pod hlavou (pisty maj 0.5 mm nad uvrat seriovejch).
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od Hgi »

No, tak když jsme to měřili, tak dva válce měly 12 barů, a pak další měly přes 10 (co si pamatuju tak něco nad 10). Teďka už to s tím panákem nezkusím, protože mám sundanou hlavu, která je už komplet zbroušená, zbroušený sedla ventilů, nový gufera... + to čeká na nový hydroštely.

Prodávat nic nechci, dělám to tak, abych s tím motorem mohl dalších xx set tisíc kilometrů jezdit bez jakýchkoliv problémů. Možná, že se tlaky teď zvednou po kompletním repasování hlavy.

btw moc nerozumím několika pojmům. Co znamená sériová komprese 9.8 barů? Proč násobíš 9,8x1,38 ? Můžeš mi to nějak polopatě vysvětlit? Z jakýho důvodu pomáhá překroužkování jen velmi krátce?

Když čtu, to co je napsaný v tom odkazu co jsi posílal, tak oni tam měří tlak při teplým motoru? Proč mi všichni říkají, že se správně měří tlak při studeným motoru? Už tomu přestávám úplně rozumět, každej říká úplně něco jinýho :-D
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od mglore »

meri se pri teplym motoru ( muzou bejt i hodnoty v manualu pro studenej motoru, ale obecne se meri pri teplym).
Komprese je dynamicka a staticka - ty si merakem schopnej zmerit jen dynamickou ( pri tocicim se motoru).
Aby si se dostal z udaje z dynamicke komprese na statickou ( uvadenou v manualech, proste charakteristika motoru),
musis udaj takto ziskany z meraku pokratit 1.38.( a dtto to plati naopak, kdyz ma tvuj motor kompresi 9.8,
tak to vynasobim 1.38 a vim, jakou maximalni hodnotu bych mel idealne videt na meraku kdyz to tocis starterem.)
Jinak spravne pri mereni by si mel nejenom vytahnout svicky, ale i vytahnout rele palivovyho cerpadla by to tam nechcalo.

To kouzlo spociva v tom, jestli merak ukazuje dynamickou nebo uz prepoctenou statickou kompresi, to je cely
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od Hgi »

takže, pokud to dobře chápu a já měřil při studeným motoru, tak jsem asi mohl taky naměřit pěkný blbosti... nebo né úplný blbosti, ale asi to neodpovídalo realitě.

Zvláštní je jedna věc, že ať se zeptám jakýhokoliv mechanika, co vypadá, že něco umí, tak jeden mi řekne, že se měří tlak při studeným motoru a druhej mi zase řekne při teplým motoru. Takže já, jako totální laik si můžu hodit korunou :-D Tím se nechci mglora dotknout, protože je vidět, že jako jeden z mála o motorech něco ví, narozdíl odemně, a jeho cenných rad si taky vážím.

No, nic asi se na pístní kroužky vyprdnu, pouze zkontroluju ještě ložiska na klikovce a na ojnicích a pokud budou ok, motor složím a hurá s ním do auta. Stejně poznám stav pístních kroužků podle toho, jak bude motor "dejchat" nebo jak bude startovat za studena. A samozřejmě podle zvuku.

Faktem je, že dělat na motoru výbrus je drahá záležitost. Samotnej výbrus přijde na cca 3000 Kč + nový písty (odhadem 10K Kč). Což není zrovna levná záležitost. Už tak do celýho GO motoru dám odhadem 15-20K za všechny jiný hovadiny, jako jsou gufera, těsnění, rozvody, spojka a spoustu jiných drobností.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od mglore »

tady mas naky porno stranky na tu 1.6 ku .D

http://www.sbdev.co.uk/Parts%201_6L%20Catalogue.htm

Jinak ono teplej bo studenej az tak zasadni rozdily nebudou, teplej motor znamena, ze budou namazany steny vaclu pod pistem olejem takze by to melo hazet lepsi hodnoty nez za sucha za studena, kdy to vsechno stece dolu do vany. Ale az tak velky rozdily to nebudou.

A u oplackej smallblocku ( 1.4 a 1.6 16ventily.... tu je navod primo od opela,
ze se to ma delat pri teplote oleje 80 stupnu a vyssi ...tj. plne zahratej motor :banan:

http://vauxhall.workshop-manuals.com/as ... hp?id=2064
Naposledy upravil(a) mglore dne 27 dub 2013, 00:04, celkem upraveno 1 x.
FatriX
Příspěvky: 597
Registrován: 03 zář 2010, 20:14
Bydliště: Ostrrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od FatriX »

jj nejlepsi je sehnat blok s pistama taky sem to tak udelal na mojem gsi x16xe... a mam ho ze zafiry x16xel :)
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od mglore »

presne jak pise fatrix, kup ok polomotor x16xel... vectra B, astra G, zafira....
kdyz na to pride, stacil by ti vlastne jenom blok motoru bez niceho, ale to ti nikdo neproda,
takze kup celej polomotor za ramcove 1000-5000 kč dle stavu, jde ti jenom o stav steny valcu -
to zjistis sndano, sahnes na vrsek valce a poznas jestli tam je "ruzek" - "lip" hrana" proste jestli je hodne probrousenej blok od kruhu..pokud bude neznatelnej, a na stenach valcu jeste viditelny krize
od finalniho lesteni ve fabrice, tak ho ber, zbytek si muzes prohodit ze svyho motoru...
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Tlak ve válcích X14XE a servisní manuál

Příspěvek od Hgi »

díky, tak to je už hodně přesvědčující s tím měřením za tepla. No, pravda je ta, že já ten tlak měřil u motoru, kterej 1 rok někde ležel, takže ve válcích totálně sucho a při tom několikátým otočení se na stěnu válců žádnej olej stejně vůbec nedostal.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Odpovědět