Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Témata týkající se motoru, převodovky, výfuku a palivové soustavy
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Hgi »

No, jenom abych tu nevyzvídal, tak motor mám už komplet odstrojenej. Odstrojená komplet hlava, kterou zítra vezu na přebroušení a otlakování. Faktem je, že podle původních originálních rozvodů, vodní pumpy a originál GM svíček musel mít motor naběháno kolem 100-120 tisíc. Kontroloval jsem stěnu válců a jsou všechny hladký, nemají žádný rýhy nebo něco takovýho, takže to je pohodička. Tomu odpovídaj i v pohodě tlaky kolem 10-12 barů.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jenom mám takovej skromnej dotaz, neví někdo co je tohle za ventil u sání na posledním obrázku? Na co to tam je dobrý ? Není to náhodou EGR ventil že ? (nikdo mi zatím neukázal, jak to vypadá, takže se trochu hloupě ptám)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Co-RS-ák
Příspěvky: 1894
Registrován: 13 dub 2011, 15:53
Bydliště: Mám.

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Co-RS-ák »

jestli myslíš to volký s kabelem, tak je to egr ventil ;)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Hgi »

Tak dneska jsem shodil vačky z hlavy + hydroštely a na původních (originálních) hydroštelech je napsaná značka INA, tzn. jdu koupit tyhle z ebay: http://www.ebay.de/itm/16-Hydrostosel-O ... 3f23e398c2

A budu mít klid, že tam bude přesně to co má bejt. Zkoušel jsem všechny hydroštely pomačkat a všechny chodily celkem v pohodě, hned se vracely, ale jeden hydroštel mě přišlo, že jakoby drhne, že nechodí tak lehce, jako ty ostatní... Tak nevím jestli je v prdeli, ale i tak je dám asi nový.

Jinak celou hlavu jsem dal na kompletní repas. Zbroušení, otlakování, zbroušení sedel ventilů, výměna gufer ventilů.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Hgi »

Ahoj, mám dotaz...

Můžu použít pro motor X14XE alternátor (kde nebyla klimatizace) silnější alternátor určenej pro klimatizaci? Je tam stejný uchycení toho alternátoru? Tzn. bude nečemu vadit, když použiju silnější alternátor?
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
shanti
Příspěvky: 110
Registrován: 27 kvě 2011, 14:35
Bydliště: Brno

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od shanti »

Nevím jak souvisí klima s altíkem, takže bych řek že ho tam dát můžeš.
Jinak pokud nebudeš mít klimu tak si tam hlavně dej držák motoru pro verzi bez klimy, dej kratší řemen a hlavně kup novej napínák řemene (hodně krát jsem viděl, že kvůli němu pak vlítl řemen do rozvodů a bylo po motoru) .
C 1,0 12V
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od mglore »

rozvody jsou u x14xe zakryte deklem, tj. i kdyby klinak explodoval nebo se dal ke komunistum, tak to rozvodum nevadi.
Ale s tim napinakem koukni jestli na nem lozisko nema vuli,da se koupit jenom ta koncova kladka s loziskem, nemusis menit celej napinak. Pokud jsi audiofil, tak muzes nechat drzaky motoru pro verze s klimou a misto klimakompresoru hodit
druhej alternator a udelat si separe elek. obvod jen pro audio ( 1000 w hudbnihio vykonu (RMS) = 70 Amper odberu....),
takze kdyz tam slehnes nejkaj levnej 150 A altik, tak tam muzes dat 2kw hudby :D
Gooder
Příspěvky: 3564
Registrován: 11 dub 2011, 16:20
Bydliště: Praha - Západ

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Gooder »

mglore: Jak se liší ten napínák s verzí s klimou a bez ní? Já z toho Tvého použil jen to ložisko a pokud se nepletu, tak je pro verzi s klimou, ne?
Po silnicích se pohybuje pár řidičů a spousta držitelů řidičského oprávnění
Prosím -> Obrázek
mglore
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2009, 11:40
Bydliště: Plzeň

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od mglore »

napinak je porad ten samej, ale drzak motoru je jinaci, aspon myslim, sam sem to nedelal, takze dohady dohady....
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Hgi »

Mám dotaz na kohokoliv zkušenýho. Potřeboval bych záslepku pro EGR ventil na X14XE, mohl by mi někdo poradit kde ji koupit a jak to vůbec vypadá? Mezi co se ta záslepka vloží? Jde to mezi škrtící klapku a sání nebo to jde přímo mezi EGR a sání? Díky

Především dotaz na Boha mglora :-)
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od jamal.jefries »

záslepka egr ventilu se vkládá přímo mezi ventil a sání a koupit jí můžeš přímo u oplu tady mam citaci z jednoho fora : Na motory x14xe a x16xe dela sam opel original zaslepku!
Po velkych problemech ji zacal sam delat.
Original Opel zaslepka na x14xe a x16xe je: kod # 9106319
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Korrpi
Příspěvky: 1524
Registrován: 09 říj 2012, 13:26
Bydliště: RU(O)MBURK

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Korrpi »

Kód dílu 9106319
Název dílu 2-TISNINI
Cena bez DPH 275 Kč
Cena s DPH 332,75 Kč
DPH 21.0 %
Kdyby to náhodou vypadalo že rejpu,tak to tak je:)

Obrázek Spotřeba SEAT TOLEDO AHF 81 kW / 110 HP
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Hgi »

děkuji moc kluci, dneska jsem byl u Opla, protože jsem potřeboval těsnění na skřtící klapku a na diferák a zrovna jsem se na to zeptal a opravu se dá koupit, takže ji tam hned hodím, abych se nemusel drbat s nějakým EGRkem.

Sice za ten kus balastu chcou 300 stovky, ale co mám dělat no... :(
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
jamal.jefries
Příspěvky: 2067
Registrován: 12 led 2011, 09:17
Bydliště: Varnsdorf

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od jamal.jefries »

neboj mě to na GSI taky čeká ale motor si nechávám až na dlouhý zimní večery :-) :-D :-D :-D
Obrázek
Corsa B 1.4 8v
Corsa B 1.6 16v 78kw GSI under construction
Uživatelský avatar
Hgi
Příspěvky: 826
Registrován: 26 lis 2011, 19:45
Bydliště: Brno

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od Hgi »

Ahoj,

tak motor už mám v kupě a teď ladím detaily, abych ho mohl dát do auta během brzké doby. Mám pár dotazů.

Obrázek

Jak mám vyřešit napínání alternátoru? Mohl by mi někdo říct, jakou kladku či celý mechanismus napínání mám koupit? (u motoru totiž žádný napínák na altík nebyl), takže nevím, jakým způsobem a kde má být kladka pro napínání (ani nevím, jak to přesně vypadá a kde je to umístěné). Mohl by mi někdo prosím poradit u motoru X14XE, kde není posilovač a klimatizace? Děkuji.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
Uživatelský avatar
petanek192
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 2094
Registrován: 19 črc 2007, 23:25
Bydliště: Velešín
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba kozy s motorem X12SZ na X14XE

Příspěvek od petanek192 »

Ten napinak doma nekde mam :-)
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska

Saab 2,3Turbo AERO 250ps audio HARMAN KARDON 8)
Odpovědět