zvyseny volnobeh po pridani se dusi

Máte problém či závadu a potřebujete poradit? Pak jste ve správné sekci...

Moderátor: Arci

Odpovědět
smart001
Příspěvky: 5
Registrován: 03 bře 2013, 23:41

zvyseny volnobeh po pridani se dusi

Příspěvek od smart001 »

Ahoj jsem tu nový,mám Corsu B motor 1.0 40kW ,chtel jsem preventivne vycistit takovej ten agregat s klapkou na motoru,vymontoval jsem ji z auta a celou rozebral i vcetne toho potenciometru po nainstalovani a pripojeni vsech hadic a konektoru nastartuji v pohode ale vonobeh mam zvyseny vonobeh okolo 1600 az 2000ot kdyz lehoulince pridam plyn motor se zacne dusit a chcipne.....bojim se ze sem hnul treba s tou hridelkou moturku v potenciometru . Vsiml sem si po nastartovani sem sel k motoru a lehoulince jsem pohnul packou na ktere je prichycene plynove lanko a sotva sem s ni pohnul jakoby se ten dotlumovač k potenciometru vysunul kousicek ven a uz to chcipalo.... nemohl jsem treba nejak zavzdusnit neco? Byvaly majitel rikal ze mu motor obcas chcipnul,ale ja s tim dojel v pohode z chebu k praze a zadny problem. Prosim poradte mi a omluvte mi za mene odborny popis :)
smart001
Příspěvky: 5
Registrován: 03 bře 2013, 23:41

Re: zvyseny volnobeh po pridani se dusi

Příspěvek od smart001 »

smart001 píše:Ahoj jsem tu nový,mám Corsu B motor 1.0 40kW ,chtel jsem preventivne vycistit takovej ten agregat s klapkou na motoru,vymontoval jsem ji z auta a celou rozebral i vcetne toho potenciometru po nainstalovani a pripojeni vsech hadic a konektoru nastartuji v pohode ale vonobeh mam zvyseny vonobeh okolo 1600 az 2000ot kdyz lehoulince pridam plyn motor se zacne dusit a chcipne.....bojim se ze sem hnul treba s tou hridelkou moturku v potenciometru . Vsiml sem si po nastartovani sem sel k motoru a lehoulince jsem pohnul packou na ktere je prichycene plynove lanko a sotva sem s ni pohnul jakoby se ten dotlumovač k potenciometru vysunul kousicek ven a uz to chcipalo.... nemohl jsem treba nejak zavzdusnit neco? Byvaly majitel rikal ze mu motor obcas chcipnul,ale ja s tim dojel v pohode z chebu k praze a zadny problem. Prosim poradte mi a omluvte mi za mene odborny popis :)
zapomnel jsem dodat ze ty zvysene volnobezne otacky kolisaji....
smart001
Příspěvky: 5
Registrován: 03 bře 2013, 23:41

Re: zvyseny volnobeh po pridani se dusi

Příspěvek od smart001 »

prosím o pomoc,nevíte někdo co by s tím mohlo být? teď jsem to zkoušel znova nastartovat chytne to normálne volnobeh vybehne na cca 1400 ot/min a po 3 sekundách to prudce padne a motor se zastaví. Zkoušel jsem odpojit baterku (pri vypnutem zapalovani) a znova ji zapojit ....nepomohlo to
šindyk
Příspěvky: 135
Registrován: 06 črc 2012, 13:42
Bydliště: Brno a okolí

Re: zvyseny volnobeh po pridani se dusi

Příspěvek od šindyk »

Čau, udělal si po vyčištení klapky tzv. Reset? Co krokový motorek volnoběhu? Ten by mohl dělat kolísání nebo zvýšený volnoběh. Každopádně je potřeba RESET klapky! viz. zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202
OBECNĚ: Pro smazání veškerých "měkkých" dat obyčejně funguje tento postup: Odpojíme ( - ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží "naučit" škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm. Plné obnovení adaptačních dat nastane během ca 500km provozu, podle stylu jízdy. Po tuto dobu je třeba počítat s mírnými ochylkami v práci motoru, které ovšem řidič málokdy vůbec postřehne.
Corsa X10XE tříhrnek
smart001
Příspěvky: 5
Registrován: 03 bře 2013, 23:41

Re: zvyseny volnobeh po pridani se dusi

Příspěvek od smart001 »

ahoj,zkusím to zitra resetovat podle toho navodu,dekuju. Krokovy motorek jsem mel rozebrany a mozna jsem pohnul s hridelkou toho motorku,vadi to? Jeste jednou diky za pomoc
Odpovědět