Zdravím vás dnes som kupil toto autičko Konkretne Opel Corsa B 1,2 Limited edition 2000 48kw ročník 2000
Chcel by som vás poprosiť o radu kedže som v živote Opel nemal a vobec netuším načo si treba dať pozor
chcem ho dať kompletne vyservisovať nech to stoji čo to stoji
Vedeli by ste mi zhruba poradiť čo meniť určite a čo preventivne? dakujem pekne
Ak chceš dať vyservisovať všetko nech to stojí čo to stojí ... tak v prvom rade daj skontrolovať auto nech ti povie profík presne ktoré diely sú opotrebené atď ... preventivne sprav rozvody, vodnu pumpu...pretesni motor ... skontroluj vyfuk ... nech si rozobrať zadné brzdy ..celé ich vyčisti a vymeň všetko za nové ... mne tam polovica sučiastok chybala, mechanik vravel, že nechapal ako to mohlo brzdiť ...
Základní servis:
- vzduchový filtr
- kabinový filtr
- palivový filtr ! (na ten se zapomíná a pak se lidi diví, že jim odejde palivové čerpadlo)
- olejový filtr
- motorový olej
- zapalovací svíčky
- brzdovou kapalinu
- chladící kapalinu
- vyčištění škrtící klapky
- udělal bych i převodový olej (výrobce tvrdí: náplň doživotní ... to však není pravda)
Větší servis:
- kompletní kontrolu podvozku, která ukáže co je špatné a co ještě vydrží
- kontrola geometrie
- rozebrání, vyčištění a namazání brzd (mažou se však pouze třecí plochy brzdičů, nikoli brzdových segmentů!)
- antikorozní nástřik podvozku a dutin
měnit díly preventivně je hloupost, prvovýroba vždy vydrží více, než druhovýroba. Vodní pumpu rovněž netřeba preventivně měnit, není hnaná rozvody. Tvůj motor 1.2 16V je hnaný rozvodovým řetězem, čili rozvody dle najetých kilometrů.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang http://www.classic-oldtimer.cz
Vůbec nepíšeš, kolik má motor najeto, těžko radit olej. Každopádně tam patří polosyntetika 10w40.
Převodový olej nejlépe originál Opel, finančně vyjde takřka na stejné peníze.
Pokud bere pedál spojky až nahoře, spojka je na konci životnosti.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang http://www.classic-oldtimer.cz
Osobně jsem o této značce nikdy neslyšel a to do aut dělám. Volil bych ověřenou kvalitu Sachs, Luk, Valeo ... lze ji bez problému sehnat i o chlup levněji a navíc je to opravdu kvalita.
Pokud se jedná o spojkovou sadu, je v ní spojková lamela, ložisko, přítlačný talíř. Nic víc k výměně nepotřebuješ. Co by mělo být to speciální ložisko mě fakt nenapadá...
Co se týče náročnosti výměny, pokud jsi to nikdy nedělal a nemáš větší zkušenosti s automechanikou, tak se do toho sám nepouštěj. Jsou určité zásady, které je nutno dodržet, jinak uděláš víc škody, než užitku.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang http://www.classic-oldtimer.cz
No ani neviem kde začať. s autom bol velky problem pretože sa v motore robila biela až kremova emulzia a cely motor bol tym zasrany. bohuzial som si to pri kupe nevsimol. fotka povie vela
motor išiel komplet vonku rozobral sa uplne do šrubky. hlava šla na RTG či nieje K.O ukazala sa že nie. robil sa vybrus hlavy . menilo sa tesnenie pod hlavou menili sa všetky ventili 16ks kedže boli zapečene. menili sa rozvody komplet a takisto všetky dalšie tesnenia. robil sa preplach motora asi 2 krát. všetko je v poriadku. lenže autičko ak je studene alebo ak stoji cez noc tak pri štarte akokeby sa dusilo. ak ho necham tak po 30 sekund zdochne. predtým to nerobilo! až po opatovnom poskladani motora.
ak ho trošku prebehnem tak už mu nieje nič.
Napadá mě, zda jak jsi udělal z motoru který byl KO motor téměř nový není potřeba vymazat nějak předešlé adaptační hodnoty řizení klapky, klapku jsi taky vyčistil od toho humusu? Všechny otvory v klapce jsou průchozí?
Taky koukni na lištu jak se připojuje přivod benzínu, je tam odtlakovávací ventil, dá se ale použit i jako odvzdšnění, pokud by tam byla bublina a taky jukni na palivový filtr, když na tom byl motor tak jak jsi ukázal, tak o tom filtru nemám iluze.
Čidlo teploty jsi snad zpátky zapojil ne, aby jednotka věďěla jak sytit.
No takže corsa bola na diagnostike . jedine co ukazalo bolo chybny EGR ventil. dnes ho ideme skusit vycistit a uvidime, novy stoji nieco okolo 140 eur.
Len mi to pride dost nepravdepodobne ze to bude prave tym EGR kedze sa s nim nic nerobilo. a tento problem je az po poskladani motora
Pripominam ze som bol priamo v autorizovanom servise kedze si s tym uz nikto nevedel rady.
ked sa s tym mechanik hral tak zistil ze to robi aj ked je motor horuci cize nielen ked je studeny.
vravel ze egr nebude stacit vycistit ale ze je tam zly nejaky potenciometer EGR ventilu ze ho treba cely vymenit. vase nazory?
Ad EGR ventil.... pokud je EGR ventil v háji, tudíž nechodí - ani se nehne, což lze jednoduše zjistit na diagnostice, samotné vyčištění nepomůže. Řídící jednotka hlídá otevření EGR ventilu a pokud ventil neotvírá, hlásí prostě chybu.
Pokud ovšem EGR ventil chodí, jen nedovírá či neotvírá naplno, jednotka bude hlásit chybu, ovšem vyčištění z pravidla pomůže.
Tudíž ... dodal jsi málo informací
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang http://www.classic-oldtimer.cz