Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou
Moderátor: Arci
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu
Prosím:
Nějaký dobrý tip, kam hlavu motoru poslat, dovést na renovaci, repas.
Mára
Nějaký dobrý tip, kam hlavu motoru poslat, dovést na renovaci, repas.
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu
Ahoj.
Tak hlava je dole, řeknu Vám je to pěkná jebačka. Těsnění mezi 3. a 4. válcem je, respektive není. Mezi 1. a 2. válcem je prasklé. Hlava jde na GO, blok motoru a písty očistím. Už jen najít někoho kdo tu stavebnici složí zpět.
Mára.
Tak hlava je dole, řeknu Vám je to pěkná jebačka. Těsnění mezi 3. a 4. válcem je, respektive není. Mezi 1. a 2. válcem je prasklé. Hlava jde na GO, blok motoru a písty očistím. Už jen najít někoho kdo tu stavebnici složí zpět.
Mára.
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- NoX
- Příspěvky: 707
- Registrován: 31 kvě 2008, 11:31
Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu
btw, pokud shanis tesnici gumicky na vstriky, tak me pomohlo koupit je v prodejne gumovych o krouzku a tesneni, krouzek ktery vydrzi benzin + tlak a stal 25kc jeden ale ja sem z brna... menil sem takhle 2x6 krouzku na vstrikovace z omegy, davat stovku za kazdy, tak me asi jebne...
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Z14XE, Corsa C, chod jako lodní motor na volnoběhu
Jeden dotaz:
Jak mám v autě instalaci LPG s výhřevem reduktoru, tak bych potřeboval vyměnit ty "vodní" hadice. Kde já, smrtelník seženu takovou hadici na kapalinu do auta. Je to klasická rovná hadice o průměru, když jsem to přeměřil tak cca 20 mm.
Díky za případný odkaz.
Mára
Přidávám pár obrázků.
Pěkně prázdno:
Blok:
Sací kanály a vodní průchodka:
Víko vaček:
Jak mám v autě instalaci LPG s výhřevem reduktoru, tak bych potřeboval vyměnit ty "vodní" hadice. Kde já, smrtelník seženu takovou hadici na kapalinu do auta. Je to klasická rovná hadice o průměru, když jsem to přeměřil tak cca 20 mm.
Díky za případný odkaz.
Mára
Přidávám pár obrázků.
Pěkně prázdno:
Blok:
Sací kanály a vodní průchodka:
Víko vaček:
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou (chod jako
Takhle vypadala hlava, když už byla doma.
Sání:
Strana rozvodových kol:
Vačky:
Výfuk:
Výfukové kanály v detailu, moc to na fotce nevypadá, ale jsou naprosto čisté:
Staré výfukové ventily:
Teď už jen mít volno a složit to .
Edit: Už je to celé téměř hotové, zítra snad bude pokusný start. Jinak jsem reklamoval katalyzátor, byl částečně rozsypaný po roce a půl požívání. Prokazatelně v něm nedošlo k poškození hořením paliva (uf) a to měl vydržet větší teplotu - kovový.
Bobík ještě, když už to bylo dole dostal nové rozvody, pumpu, řemen a napínák řemene alternátoru, Ten měl už špatné ložisko na kladce a i sama kladka byla po obvodu poničená
Ps: jací jsou běžní výrobci výfukových ventilů? Já našel jen ventily Febi a AMP. Jak jsou na tom tito výrobci s kvalitou?
Díky
Mára
Sání:
Strana rozvodových kol:
Vačky:
Výfuk:
Výfukové kanály v detailu, moc to na fotce nevypadá, ale jsou naprosto čisté:
Staré výfukové ventily:
Teď už jen mít volno a složit to .
Edit: Už je to celé téměř hotové, zítra snad bude pokusný start. Jinak jsem reklamoval katalyzátor, byl částečně rozsypaný po roce a půl požívání. Prokazatelně v něm nedošlo k poškození hořením paliva (uf) a to měl vydržet větší teplotu - kovový.
Bobík ještě, když už to bylo dole dostal nové rozvody, pumpu, řemen a napínák řemene alternátoru, Ten měl už špatné ložisko na kladce a i sama kladka byla po obvodu poničená
Ps: jací jsou běžní výrobci výfukových ventilů? Já našel jen ventily Febi a AMP. Jak jsou na tom tito výrobci s kvalitou?
Díky
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou (chod jako
Hurá. Už vrčíme, ťuk, ťuk, ťuk. Nakonec jsem ještě dával nové šrouby na ta ložiska vaček, Každej byl už pěkně nataženej nahoře "pod krkem" , nevím kdo s tím co dělal.
Taky jak to klepalo, než se naplnila a odvzdušnila hydraulická zdvihátka, jsem se nejdřív bál, proč to klepe, pak mě to došlo.
Teď to projedu, když by se někde něco náhodou povolilo, ať to klekne kolem baráku. Nejdřív budu jezdit na benzín, pak teprve pustím plyn, ale co jsem už zkusil tak na plyn to jede taky.
Edit1: Začínám si myslet, že s tím motorem nebylo vše košér už od začátku, když teď slyším jak je motor pěkně tichej a jeho chod kultivovanej. Předtím sice jel pěkně, ale klepal na volnoběhu a více se kvrdlal. Zatím spokojenost. Až bude čas spočítám celé náklady, vynechám ale pořizení nářadí co jsem ještě neměl.
Těším se zítra na první ranní start. Teď i studenej motor nastartoval na první cvrnk, předtím se motor párkrát otočil než chytnul.
Edit2: Ranní start v pohodě, opět na cvrnk.
Edit3: Najeto od opravy cca 1000Km, zatím drží, už jí dávám papat LPG.
Edit4 náklady:
90536 - Sada těsnění dříku ventilu VICTOR REINZ - VR 12-31306-01 -- 380,- Kč
90701 - Sada šroubů hlavy válců VICTOR REINZ - VR 14-32103-01 -- 458,- Kč
91993 - Těsnění hlavy válců VICTOR REINZ - VR 61-34235-00 -- 422,- Kč
94041 - Těsnící kroužek (35x48x7) VICTOR REINZ - VR 81-24909-10 -- 132,- Kč
153850 - drážkový řemen GATES ( 5PK940 ) - GT 5PK940 -- 256,- Kč
172922 - Těsnění výfuku VICTOR REINZ - VR 71-34281-00 -- 75,- Kč
173320 - Těsnění sání VICTOR REINZ - VR 71-34294-00 -- 180,- Kč
174085 - Těsnění sání VICTOR REINZ - VR 71-34274-00 -- 59,- Kč
253022 - Sada rozvodového řemene - KIT INA - IN 530044110 -- 1640,- Kč
84123 - Vodní pumpa GRAF - GR PA541A -- 840,- Kč
254166 - Napínací rameno, žebrovaný klínový řemen INA - IN 534011520 -- 1392,- Kč
274814 - Matice výfuku M10 - 109609390 -- 90,- Kč
Šrouby na ložiskové domky vačkových hřídelů -- 690,- Kč
GO hlavy motoru (nové ventily, nová vodítka, srovnání, broušení, vyčištění všech kanálů, hydroštěly, nová gufera na vačkách a ventilech) -- 6000,- Kč
Motorový olej Shell Helix HX8 5W-40, 4L -- 619,- Kč
Olejový filtr Mann Filter W 712/75 -- 108,- Kč
Palivový filtr Champion -- 250,- Kč
Zapalovací svíčky NGK Laser Line 1 nová sada, 4 kusy -- 1396,- Kč (SUPER cena, většinou stojí cca 500,- Kč/kus)
Mára
Taky jak to klepalo, než se naplnila a odvzdušnila hydraulická zdvihátka, jsem se nejdřív bál, proč to klepe, pak mě to došlo.
Teď to projedu, když by se někde něco náhodou povolilo, ať to klekne kolem baráku. Nejdřív budu jezdit na benzín, pak teprve pustím plyn, ale co jsem už zkusil tak na plyn to jede taky.
Edit1: Začínám si myslet, že s tím motorem nebylo vše košér už od začátku, když teď slyším jak je motor pěkně tichej a jeho chod kultivovanej. Předtím sice jel pěkně, ale klepal na volnoběhu a více se kvrdlal. Zatím spokojenost. Až bude čas spočítám celé náklady, vynechám ale pořizení nářadí co jsem ještě neměl.
Těším se zítra na první ranní start. Teď i studenej motor nastartoval na první cvrnk, předtím se motor párkrát otočil než chytnul.
Edit2: Ranní start v pohodě, opět na cvrnk.
Edit3: Najeto od opravy cca 1000Km, zatím drží, už jí dávám papat LPG.
Edit4 náklady:
90536 - Sada těsnění dříku ventilu VICTOR REINZ - VR 12-31306-01 -- 380,- Kč
90701 - Sada šroubů hlavy válců VICTOR REINZ - VR 14-32103-01 -- 458,- Kč
91993 - Těsnění hlavy válců VICTOR REINZ - VR 61-34235-00 -- 422,- Kč
94041 - Těsnící kroužek (35x48x7) VICTOR REINZ - VR 81-24909-10 -- 132,- Kč
153850 - drážkový řemen GATES ( 5PK940 ) - GT 5PK940 -- 256,- Kč
172922 - Těsnění výfuku VICTOR REINZ - VR 71-34281-00 -- 75,- Kč
173320 - Těsnění sání VICTOR REINZ - VR 71-34294-00 -- 180,- Kč
174085 - Těsnění sání VICTOR REINZ - VR 71-34274-00 -- 59,- Kč
253022 - Sada rozvodového řemene - KIT INA - IN 530044110 -- 1640,- Kč
84123 - Vodní pumpa GRAF - GR PA541A -- 840,- Kč
254166 - Napínací rameno, žebrovaný klínový řemen INA - IN 534011520 -- 1392,- Kč
274814 - Matice výfuku M10 - 109609390 -- 90,- Kč
Šrouby na ložiskové domky vačkových hřídelů -- 690,- Kč
GO hlavy motoru (nové ventily, nová vodítka, srovnání, broušení, vyčištění všech kanálů, hydroštěly, nová gufera na vačkách a ventilech) -- 6000,- Kč
Motorový olej Shell Helix HX8 5W-40, 4L -- 619,- Kč
Olejový filtr Mann Filter W 712/75 -- 108,- Kč
Palivový filtr Champion -- 250,- Kč
Zapalovací svíčky NGK Laser Line 1 nová sada, 4 kusy -- 1396,- Kč (SUPER cena, většinou stojí cca 500,- Kč/kus)
Mára
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Hgi
- Příspěvky: 826
- Registrován: 26 lis 2011, 19:45
- Bydliště: Brno
Re: Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou
Ahoj, z jakýho důvodu jsi dával všechny nový ventily? GO hlavy podle tvýho rozpisu na 6000 Kč zní docela neuvěřitelně.
Corsa 1.2i (33kW) -> upgrade: 1.4 16V (66kW) ... ->>> new upgrade: X16XE ... cca 130kW (zatím)
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: 19 kvě 2011, 19:48
Re: Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou
Ahoj.
Výfukové ventily se měnily, protože při GO hlavy technik zjistil u několika z nich mírné ohnutí. Důvod proč byly ohnuté nevím, přeci jenom s tím dost najezdil předchozí majitel. Potkané to nebylo, na pístech nebyla ani oděrka (stopa).
Na profi GO hlavy mě těch 6000,- (včetně 8 výfukových ventilů) se zárukou nepřijde až tak moc, asi každý máme jiný pohled na věc.
Hlava byla komplet očištěná, vyčištěné sací a výfukové kanály, srovnaná, tlakově odzkoušená. Vyměněné, zabroušené ventily, nová vodítka ventilů, těsnění ventilů, těsnění vaček, osazení hydroštelů, vaček. Dalo by se asi smlouvat, ale za kvalitu jsem prostě zaplatil, než dát jen 3000 až 4000,- Kč a pak se bát a výsledek. Kluci na slovenském fóru taky psali, že jsou borci co "holou" GO hlavy u nich dají za 100 Euro, ale taky přiznali, že to to není to pravé ořechové a cena je jen za ošplouchnutí a srovnání hlavy.
Mára
Edit: jeden výfukový ventil Febi stojí v Kelly kolem 840,-Kč, ale na netu a se dají sehnat stejně kvalitní, možná i lepší za cca 300,-Kč/kus.
Edit2: od opravy najeto cca 3500 Km. Stále šlape, ťuk, ťuk, ťuk ... .
Výfukové ventily se měnily, protože při GO hlavy technik zjistil u několika z nich mírné ohnutí. Důvod proč byly ohnuté nevím, přeci jenom s tím dost najezdil předchozí majitel. Potkané to nebylo, na pístech nebyla ani oděrka (stopa).
Na profi GO hlavy mě těch 6000,- (včetně 8 výfukových ventilů) se zárukou nepřijde až tak moc, asi každý máme jiný pohled na věc.
Hlava byla komplet očištěná, vyčištěné sací a výfukové kanály, srovnaná, tlakově odzkoušená. Vyměněné, zabroušené ventily, nová vodítka ventilů, těsnění ventilů, těsnění vaček, osazení hydroštelů, vaček. Dalo by se asi smlouvat, ale za kvalitu jsem prostě zaplatil, než dát jen 3000 až 4000,- Kč a pak se bát a výsledek. Kluci na slovenském fóru taky psali, že jsou borci co "holou" GO hlavy u nich dají za 100 Euro, ale taky přiznali, že to to není to pravé ořechové a cena je jen za ošplouchnutí a srovnání hlavy.
Mára
Edit: jeden výfukový ventil Febi stojí v Kelly kolem 840,-Kč, ale na netu a se dají sehnat stejně kvalitní, možná i lepší za cca 300,-Kč/kus.
Edit2: od opravy najeto cca 3500 Km. Stále šlape, ťuk, ťuk, ťuk ... .
Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE)/Sport, LPG + FlashLube, sání Green, střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepený EGR, Tempomat, výhřívané sedačky, okna+ zrcátka v ele., Op-Com + LPG Elpigaz diagn., 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 16 úno 2019, 11:57
Re: Z14XE, Corsa C, propálené těsnění pod hlavou
Ahoj, nechci zakládat nové téma a i když to není na Corse C, ale D mám stejný problém.
Abych to neprodlužoval Corsa D 1.2 59kw, vadné těsnění pod hlavou. Olej ve vodě, voda v oleji. Auto netahne atd. Na co se chci zeptat je máte tu někdo nějaký servisní manual na výměnu? Hlavně mě zajímají utahovací momenty a výška těsnení, které musím koupit. Našel jsem dva druhy. Díky za každou dobrou radu.
Abych to neprodlužoval Corsa D 1.2 59kw, vadné těsnění pod hlavou. Olej ve vodě, voda v oleji. Auto netahne atd. Na co se chci zeptat je máte tu někdo nějaký servisní manual na výměnu? Hlavně mě zajímají utahovací momenty a výška těsnení, které musím koupit. Našel jsem dva druhy. Díky za každou dobrou radu.