Alternátor> napnutí řemene

Témata týkající se řídící jednotky, elektroniky, čidel a veškeré kabeláže
xtreo
Příspěvky: 15
Registrován: 20 zář 2007, 18:49

Alternátor> napnutí řemene

Příspěvek od xtreo »

Ahoj, mám Corsu B krátce a vyskytl se klasický nešvar, řemen od alternátoru je volný a tudíž to vydává šílené zvuky a zřejmě i blbě dobíjí. U mých předchozích aut vždy byl 'stavěcí' šroub kterým se dal řemen napnout, ale u Corsy jsem tam nic takoveho nenasel. Jak mam tedy remen napnout? Kdyz pomoci sroubu uvolnim cely alternator a tak nejak se ho pokusim posunout a nasledne utahnout, tak tomu zcela jiste nepomuzu.
Edit:Upraven nadpis.Havli
Uživatelský avatar
Svoby
Moderátor
Příspěvky: 2893
Registrován: 29 čer 2007, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Svoby »

musí to jít napnout... nebo ho otoč, to jsem udělal já když mi to pískalo a je to teď v poho
I German Style !
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Je tam kolejnička a napínací šroub, nedávno sem to dělal :wink: Bohužel ti nemůžu udělat foto pač se nedostanu do auta :lol:
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Jo a ten minulej šroub sem musel nahradit pozinkovanym, pač tamten byl bez povrchový upravy a zrezlej jak kráva :wink:
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Jo, co máš za motor? Já mám X12SZ
xtreo
Příspěvky: 15
Registrován: 20 zář 2007, 18:49

Příspěvek od xtreo »

Diky za rychle reakce! Koukal jsem i do knizky 'Jak na to' a moc jsem to z ni nepochopil, je tam trochu jiny postup u diesela a u benzinaka, ja mam benzin. Kazdopadne staveci sroub jsem tam vazne nevidel, pod auto jsem tedy nelezl abych se podival zespodu. Co presne mam za typ motoru ted momentalne nevim.

Tim postupem co jsem naznacil v prvnim prispevku jsem to delal v lete (piskalo to jen trochu), zdalo se ze to pomohlo, ale jak zacla byt zima, tak je to neunosne.
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Tak to nevím, já mám alternátor upevněný na tý kolejničce.Takže povolím pojistný šroub a napínacím šroubem to utáhnu.Na čom máš přidělaný altík? :wink:
xtreo
Příspěvky: 15
Registrován: 20 zář 2007, 18:49

Příspěvek od xtreo »

Tak ja se na to jeste mrknu, asi nejak nechapu kde je ten napinaci sroub. Alternator mam take na kolejnicce, upevneny jednim sroubem s matkou. Ten sroub je skrz tu kolejnicku, myslim, ze je to ten sroub, kteremu rikas 'pojistny'.
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

No tak to je pojistný a souběžně s kolejničkou vede napínací šroub :wink:
xtreo
Příspěvky: 15
Registrován: 20 zář 2007, 18:49

Příspěvek od xtreo »

Presne tak bych si to predstavoval, ale ten napinaci sroub jsem tam teda nevidel. Omrknu to, mozna tam proste chybi a budu tam muset nejaky dat. Ona je ta Corsa celkove v trochu horsim stavu. :?
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

No jo, je možný že tam chybí a je to jenom na tom pojistnym šroubu 8)
pepex
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 554
Registrován: 24 kvě 2007, 21:47
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pepex »

kluci,počítáte s tim,že některý auta maj napínací kladky na péru,tudýž se napínají sami? :?: viz můj x10xe a palušovo x12xe? :roll:

nebo jak říkal zakladatel tématu,povolením a utáhnutím nic nezískáš,musíš altík posunout oproti řemenu,pokud tam máš tu"kolejničku"....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
25DT
xtreo
Příspěvky: 15
Registrován: 20 zář 2007, 18:49

Příspěvek od xtreo »

Hm, zajimave, diky. Mam tada pocit ze remen mam na dvou kladkach, ale jeste to poradne omrknu. Kdyz by to bylo samonapinaci, tak jak ale posunu alternator oproti remenu? Jen tak rucne to posunu spise na druhou stranu, ci-li to bude jeste horsi, leda ze bych nejak vyradil na chvili tu pruzinu?!?
Uživatelský avatar
Pívas
Člen Corsa Clubu
Příspěvky: 1260
Registrován: 08 srp 2007, 20:38
Bydliště: Jablonné v p.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pívas »

Jak ještě koukám by si to mohl poznat podle řemene.Pač jak jde vidět na obrázku od pepexe, tak ty altíky se samonapínací kladkou má drážkovaný řemen(řemenici).A klínový bude u tech s napínacím šroubem :wink: nejlepší bude asi zjistit co máš za typ motoru :lol:
Dudu
Příspěvky: 238
Registrován: 24 lis 2007, 12:28
Bydliště: Č Budějovice

Příspěvek od Dudu »

pepex: nemáš pls náhodou takovýhle schéma pro alťas 1.5 td isuzu s klimou? Můj problém je následující - když nastartuju tak mi lehce píská servo (ale opravdu jen malinko). Když ale zapnu klimu tak v maximálním rejdu řve servo jak zběsilý. Možná to není ani otázka alťasu ale našponování řemenu na servo.... Už jsem se s tím jednou v létě trápil ale je tam spousta řemenů (kvůli výbavě) a ke všemu se tam může jak k penězům :cry:
Dopořučení na mé kamarády: www.lestimekola.cz
Nejen leštění ale také chromování a zlacení :-)
Odpovědět