No vidíš, já se to teď dokonce učimPaluš píše:Pivas:
... ne nezabývám, ale kdysi jsem se to musel učit ...
C20XE 2.0 16V 110kW > Vše o tomto motoru
Moderátoři: Arci, Svoby, Vtomas
- Pívas
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 08 srp 2007, 20:38
- Bydliště: Jablonné v p.
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Přesně tak, ale pokud zvolíš ocel, která má už v sobě hodně uhlíku, tak se prokalí v podstatě celá a je pak křehká ... taková ocel pak není vhodná právě pro poloosy.... proto se volí ocel s menším množstvím uhlíku a kove se .... pak se po kování dále povrchově obohacuje uhlíkem, aby byl povrch tvrdší.... takže jak jsi říkal, jádro houževnaté, ale ,,povrch´´ tvrdý ... nejedná se tedy o plnohodnotnou kalící ocel s vysokým obsahem uhlíku ...Pívas píše:Ono není moc rozdíl mezí ocelí co koveš a kalíš, je to jen o obsahu uhlíku v oceli.I když litinu sem ještě radši nekoval
- Pívas
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 08 srp 2007, 20:38
- Bydliště: Jablonné v p.
- Kontaktovat uživatele:
Paluš píše:Přesně tak, ale pokud zvolíš ocel, která má už v sobě hodně uhlíku, tak se prokalí v podstatě celá a je pak křehká ... taková ocel pak není vhodná právě pro poloosy.... proto se volí ocel s menším množstvím uhlíku a kove se .... pak se po kování dále povrchově obohacuje uhlíkem, aby byl povrch tvrdší.... takže jak jsi říkal, jádro houževnaté, ale ,,povrch´´ tvrdý ... nejedná se tedy o plnohodnotnou kalící ocel s vysokým obsahem uhlíku ...Pívas píše:Ono není moc rozdíl mezí ocelí co koveš a kalíš, je to jen o obsahu uhlíku v oceli.I když litinu sem ještě radši nekoval
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: 13 led 2008, 21:09
No já nemyslel že jsou kalený cely, ale cementovaný tj povrchvě zakaleny tj jádro houževnaté povrch tvrdý... A v kalení a kování co se týče pevnosti máte pravdu jen částečně. Co změna krystalové mřížky ke které dochází při dodotečném kalení(svařování) a změna pevnostních siločar k tomu u kování za tepla ani za studena nedochází.(proto jsou např. pevnostní šrouby válcovány,a ne řezány a pak tepelně upravovány) Tím pádem mám obavy to svařovat,ale už to probíhá na nic jinýho v reálné ceně jsem nepřišel,tak uvidíme jak to dopadne.
- Pívas
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 08 srp 2007, 20:38
- Bydliště: Jablonné v p.
- Kontaktovat uživatele:
- pdk88
- Moderátor
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 24 črc 2007, 12:03
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele: