
Posilovač řízení>elektrika,hydraulika
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Takže jsem o víkendu vše rozdělal a odpovím si sám ....
Posilovač řízení se skládá z vlastní tyče řízení na které ,, není ´´ žádná řídící jednotka, ale jen čídlo resp. speciální potenciometr, který v závislosti pohybu řízení dává řídící jednotce povely pro servomotor, kolik má vyvinout síly ... jednoduše řečeno ... mechanismus je trošičku složitější ... můžu nafotit popř. natočit mobilem a dát to sem.
Pak je součástí řízení samozřejmě servomotor se speciální převodkou a s funkcí pro proměnlivé posílování řízení v závislosti na zatížení řízení tzn. čím rychleji jedete, tím se v podstatě posilovač vypíná resp. omezuje se posílení řízení.
Nicméně jsem vše vyměnil tzn. servomotor a zmíňovaný potenciometr ... a beze změny
Zbývá tedy ještě vyměnit vlastní řídící jednotku pro servořízení ... která mi dojde asi ve středu ( zapomněli poslat ) , tak pak se uvidí.
Mimo jiné ... ten potenciometr se dá polohově štelovat, aby vám servomotor víc pomáhal na levou nebo pravou stranu ... tak to by mohlo pomoci mému problému ... zatím jsem ho dal do stejné polohy jak byl a počkám až mi dojde tá řídící jednotka pro řízení (EPS).
Pokud to nepomůže, tak pak teprve budu zkoušet jinou polohu toho potenciometru ... uvidíme.
Posilovač řízení se skládá z vlastní tyče řízení na které ,, není ´´ žádná řídící jednotka, ale jen čídlo resp. speciální potenciometr, který v závislosti pohybu řízení dává řídící jednotce povely pro servomotor, kolik má vyvinout síly ... jednoduše řečeno ... mechanismus je trošičku složitější ... můžu nafotit popř. natočit mobilem a dát to sem.
Pak je součástí řízení samozřejmě servomotor se speciální převodkou a s funkcí pro proměnlivé posílování řízení v závislosti na zatížení řízení tzn. čím rychleji jedete, tím se v podstatě posilovač vypíná resp. omezuje se posílení řízení.
Nicméně jsem vše vyměnil tzn. servomotor a zmíňovaný potenciometr ... a beze změny

Zbývá tedy ještě vyměnit vlastní řídící jednotku pro servořízení ... která mi dojde asi ve středu ( zapomněli poslat ) , tak pak se uvidí.
Mimo jiné ... ten potenciometr se dá polohově štelovat, aby vám servomotor víc pomáhal na levou nebo pravou stranu ... tak to by mohlo pomoci mému problému ... zatím jsem ho dal do stejné polohy jak byl a počkám až mi dojde tá řídící jednotka pro řízení (EPS).
Pokud to nepomůže, tak pak teprve budu zkoušet jinou polohu toho potenciometru ... uvidíme.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15 kvě 2007, 09:41
ked pri pomalej jazde točím jemne do prava .... prechádzam nejakou tiahlou zákrutou... tak po nejakých 45° otáčania ma radenie snahu zastaviť sa a musim trochu väščiou silou potiahnuť volantom aby som ten odpor prekonal a opäť to ide dobre.... nejde to plynule jak by to malo.......mám EPS a zhasína OK ani nevypisuje nejaku chybu... porad, vyzeráš byť v tom zbehlý
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Na diagnostice ti můžou zjistit, zda-li je funkční EPS, ale pokud ti kontrolka EPS nesvítí, tak řídící jednotka posilovače řízení (EPS) je v pořádku.
U diagnostiky je možnost vysledovat při stojícím vozidle a otáčením volantem kolik bere posilovač ampér vůčí síle otáčení volantem.
Velikost odběru proudu by měla při pomalém otáčení volantem stoupat plynule bez velkých výpadků odběru proudu. Pokud máš náhlý proudový pokles v určité poloze a následně jde volant podstatně hůř točit ( posilovač by se jako vypínal) máš s největší pravděpodobností vadný ten silový potenciometr. Ten se nachází na trubce řízení schovaný pod palubkou.
Není k němu moc dobrý přístup a pokud by se musel měnit, je potřeba celé řízení vyndat ven ... celkem pakárna.
Když tak ti to pro představu nafotím kde to je a dám to sem.
U diagnostiky je možnost vysledovat při stojícím vozidle a otáčením volantem kolik bere posilovač ampér vůčí síle otáčení volantem.
Velikost odběru proudu by měla při pomalém otáčení volantem stoupat plynule bez velkých výpadků odběru proudu. Pokud máš náhlý proudový pokles v určité poloze a následně jde volant podstatně hůř točit ( posilovač by se jako vypínal) máš s největší pravděpodobností vadný ten silový potenciometr. Ten se nachází na trubce řízení schovaný pod palubkou.
Není k němu moc dobrý přístup a pokud by se musel měnit, je potřeba celé řízení vyndat ven ... celkem pakárna.
Když tak ti to pro představu nafotím kde to je a dám to sem.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15 kvě 2007, 09:41
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 389
- Registrován: 09 úno 2007, 12:01
- Bydliště: Bruntál
Jestli ti tohle řekl, tak tam nemá co dělat ... to jsou dneska odborníci
.
Kdyby jsi měl někdy cestu k nám do Bruntálu, tak bych ti diagnostiku udělal a celé bych ti ukázal, že to jde v diagnostice vysledovat, jak se posilovač chová.
Klasickým měřákem nic nezjistíš, neboť nebudeš vědět, jakou silou zrovna budeš působit na volant ... to ti právě ukáže diagnostika ....
Tam se právě dá zjistit v závislosti síly kolik bere posilovač resp. servomotorek ampér a jestli má velké skoky v odběru nebo ne.
Tady jsou slíbená fota ... dřív jsem to nestíhal ....


Kdyby jsi měl někdy cestu k nám do Bruntálu, tak bych ti diagnostiku udělal a celé bych ti ukázal, že to jde v diagnostice vysledovat, jak se posilovač chová.
Klasickým měřákem nic nezjistíš, neboť nebudeš vědět, jakou silou zrovna budeš působit na volant ... to ti právě ukáže diagnostika ....

Tam se právě dá zjistit v závislosti síly kolik bere posilovač resp. servomotorek ampér a jestli má velké skoky v odběru nebo ne.
Tady jsou slíbená fota ... dřív jsem to nestíhal ....

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 20 čer 2007, 22:26
Také mám problém s EPS
Ahoj, před pár dny jsem taky koupil Corsu B (1998), no a zjistil sem ten samý problém s řízením jako tu popisujete - snadněji zatáčí doleva než doprava.
Na diagnostice u Opelu mi taky řekli, že výměna stojí 34 litrů a že neopravují. Ale pokud je problém pouze v té řídící jednotce, tak by to třeba nemuselo být tak drahý? Nemáte náhodou představu, kolik by stála nová, nebo kolik Vás stála ta použitá (řádově)?
Díky
Na diagnostice u Opelu mi taky řekli, že výměna stojí 34 litrů a že neopravují. Ale pokud je problém pouze v té řídící jednotce, tak by to třeba nemuselo být tak drahý? Nemáte náhodou představu, kolik by stála nová, nebo kolik Vás stála ta použitá (řádově)?
Díky
Ondrei